Opony wielosezonowe zuzywaja sie tak samo szybko jak inne opony. Co za roznica czy przejedziesz 60k na wielosezonach czy 60k na zimowych i 60k na letnich? Jedyna oszczednosc to przy przekladce dwa razy do roku po 200zl. Ale masz za to dedykowane opony pod dana pore roku.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
-
- Lex Master
- Posts: 1478
- Joined: 29 Dec 2021, o 23:07
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Łódzkie
- Contact:
- Nex
- Lex Driver
- Posts: 379
- Joined: 18 Feb 2022, o 22:44
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Wg mnie jest jeszcze jedna oszczędność. Oszczędność miejsca w garażu czy komórce. Nie trzeba magazynować dodatkowego kompletu opon. Pierwsze co zrobię po odbiorze auta to pakuje na niego wielosezonówki. Zimy w Warszawie to już praktycznie nie pamiętam a na jakiś sporadyczny śnieg wystarczą.
-
- Lex user
- Posts: 178
- Joined: 11 Sep 2022, o 22:05
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Ciekawe właśnie czy te oryginalne uda się łatwo sprzedać. Mało popoluarny jest ten rozmiar opon 20". Ale też mam taki pomysł...Nex wrote:Wg mnie jest jeszcze jedna oszczędność. Oszczędność miejsca w garażu czy komórce. Nie trzeba magazynować dodatkowego kompletu opon. Pierwsze co zrobię po odbiorze auta to pakuje na niego wielosezonówki. Zimy w Warszawie to już praktycznie nie pamiętam a na jakiś sporadyczny śnieg wystarczą.
Co do zalet opon dedykowanych (ale tylko na felgach, bo inaczej to porażka) - to jest jasna sprawa, bezdyskusyjna. Sam zawsze na takich jeździłem

Natomiast na + opon całorocznych nonrunflat vs dedykowane runflat od dealera można by wymienić:
- brak konieczności zmiany co sezon (koszt, targanie, przechowywanie, itp.)
- brak konieczności wyczucia idealnego momentu na zmianę (zawsze masz właściwe opony)
- lepszy komfort na oponach nonrunflat niż runflat (nie wiem na ile jest to odczuwalne)
- jednak niższe koszty (nie ma potrzeby kupowania dwóch zestawów felg)
- runflata się raczej nie naprawia, tylko wymienia w razie awarii
- jazda w hardcore'owych warunkach zimowych w moim przypadku raczej okazjonalnie (co innego jeśli ktoś na co dzień jeździ w górach)
- nie znajduję w internetach runflatów w rozmiarze 235/50/20, obawiam się że mogą być dużo droższe w zakupie niż nonrunflat (ten rozmiar zdaje się być bardzo nietypowy na dzień dzisiejszy, a tak czy siak kiedyś trzeba będzie opony zmienić...)
-
- Nowy lex user
- Posts: 13
- Joined: 5 Feb 2017, o 21:33
- Model Lexusa: IS200t
- Skąd:: Wwa
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Tylko w 2 zimę trafiasz na oponach z przebiegiem 60kkm. I już może z nimi być slabo w cięższych warunkach. I na wielosezon tez musisz wyłożyć $$ na początku. Oszczędność z wymian jest niewielka. Kola i tak powinno się wyważyć raz na sezon nawet przy oponie wielosezonowej.Klaudiusz wrote:Opony wielosezonowe zuzywaja sie tak samo szybko jak inne opony. Co za roznica czy przejedziesz 60k na wielosezonach czy 60k na zimowych i 60k na letnich? Jedyna oszczednosc to przy przekladce dwa razy do roku po 200zl. Ale masz za to dedykowane opony pod dana pore roku.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Lex user
- Posts: 67
- Joined: 9 Apr 2022, o 21:40
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Ostatecznie kupiłem cały komplet w ASO, czekają na założenie
-
- Lex user
- Posts: 67
- Joined: 9 Apr 2022, o 21:40
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Od wielu lat zostawiam kola w przechowalni. Za parę złotych cena komfortu.Nex wrote:Wg mnie jest jeszcze jedna oszczędność. Oszczędność miejsca w garażu czy komórce. Nie trzeba magazynować dodatkowego kompletu opon. Pierwsze co zrobię po odbiorze auta to pakuje na niego wielosezonówki. Zimy w Warszawie to już praktycznie nie pamiętam a na jakiś sporadyczny śnieg wystarczą.
-
- Lex user
- Posts: 188
- Joined: 23 Jun 2022, o 12:13
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
A czy nie jest tak że oferta opon wielosezonowych z uwagi na masę pojazdu i bezpieczeństwo do SUV jest ograniczona ? I z kolei czy te które ewentualnie rozmiarowo pasują czy spełniają normy nośności do Lex?
-
- Lex user
- Posts: 86
- Joined: 13 Sep 2022, o 15:29
- Model Lexusa: Nx 450h+
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Jeśli seryjnie jest runflat to tak ma być w samochodzie na gwarancji opona musi być jak producent proponuje, rozmiar, nośność musi się zgadzać chociażby do odszkodowania z AC
Owszem nikt nikomu nie zabroni założyć wielosezonowych ale proponuje zachować wszystkie parametry opony w razie NW
Owszem nikt nikomu nie zabroni założyć wielosezonowych ale proponuje zachować wszystkie parametry opony w razie NW
- Nex
- Lex Driver
- Posts: 379
- Joined: 18 Feb 2022, o 22:44
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Problem w tym że opony letnie są runflat a zimowe oferowane przez salon już nie. Więc sam przedstawiciel nie jest w stanie zagwarantować tego o czym piszesz.arturk884 wrote:Jeśli seryjnie jest runflat to tak ma być w samochodzie na gwarancji opona musi być jak producent proponuje, rozmiar, nośność musi się zgadzać chociażby do odszkodowania z AC
Owszem nikt nikomu nie zabroni założyć wielosezonowych ale proponuje zachować wszystkie parametry opony w razie NW
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Lex user
- Posts: 86
- Joined: 13 Sep 2022, o 15:29
- Model Lexusa: Nx 450h+
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Ja zamówiłem koła zimowe z runflat
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 9 guests