
DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
-
- Lex user
- Posts: 156
- Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
- Model Lexusa: IS 200 SC
- Skąd:: Chrośle
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
no chyba że bezbarwny 

-
- Lex Master
- Posts: 1180
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Zmień obowiązkowo tuleje na bananach, bo z autopsji wiem, że naderwane tuleje przy hamowaniu dają dokładnie efekt bicia tarczy - przy niewielkim biciu na pewno go potęgują. Przerabiałem temat w swoim GS - wymieniłem tuleje na bananach na poli, i jak ręką odjął.boyar wrote: Prowadnice smarowałem chyba smarem do prowadnic, lub do łożysk. w każdym razie jak miesiąc temu zmieniałem koła to prowadnice luźno chodziły.
Czyli co polecasz? Bo zamówiłem już wszystkie tuleje na przód z poliuretanu, bo niby wybite tuleje bananów mogą powodować zwiększenie odczucia bicia, a jak mam wymieniać to wole wszystko naraz. To mam zmienić te tuleje, zmienić położenie tarcz żeby bicie było jak najmniejsze i jeździć i patrzeć co się dzieje?
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
- piotrek_camry
- Lex user
- Posts: 205
- Joined: 16 Oct 2016, o 21:37
- Model Lexusa: Camry x2
- Skąd:: Wojnów/Siedlce
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Nigdy nie można dawać niczego między tarczę a piastę.
-
- Lex user
- Posts: 156
- Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
- Model Lexusa: IS 200 SC
- Skąd:: Chrośle
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Tuleje już idą więc może jeszcze w tym roku wymienielukas78 wrote:Zmień obowiązkowo tuleje na bananach, bo z autopsji wiem, że naderwane tuleje przy hamowaniu dają dokładnie efekt bicia tarczy - przy niewielkim biciu na pewno go potęgują. Przerabiałem temat w swoim GS - wymieniłem tuleje na bananach na poli, i jak ręką odjął.boyar wrote: Prowadnice smarowałem chyba smarem do prowadnic, lub do łożysk. w każdym razie jak miesiąc temu zmieniałem koła to prowadnice luźno chodziły.
Czyli co polecasz? Bo zamówiłem już wszystkie tuleje na przód z poliuretanu, bo niby wybite tuleje bananów mogą powodować zwiększenie odczucia bicia, a jak mam wymieniać to wole wszystko naraz. To mam zmienić te tuleje, zmienić położenie tarcz żeby bicie było jak najmniejsze i jeździć i patrzeć co się dzieje?

-
- Lex Master
- Posts: 1180
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Jeszcze mała uwaga na temat krzywiących się tarcz - dla większości myślę, że oczywista - ale warto może wspomnieć, bo jak się w praktyce okazuje, nie wszyscy kierowcy (zwłaszcza młodzi gniewni
) zdają sobie sprawę, że po intensywnym hamowaniu jadąc autem na myjnie, można rozgrzanym tarczą hamulcowym zrobić karcherem nieodwracalne kuku. Zwłaszcza przy
, gdzie bez ingerencji wody po paru porządnych hamowaniach niskobudżetowe tarcze (zwłaszcza tylne) potrafią się skrzywić, i nadają się tylko do wymiany.
ps. być może, i w tym wątku jedną z głównych przyczyn krzywiących się tarcz hamulcowych nie są żadne krzywe piasty, czy też błędy montażowe tarcz - tylko wizyta(y) z dobrze rozgrzanymi tarczami na myjni...


ps. być może, i w tym wątku jedną z głównych przyczyn krzywiących się tarcz hamulcowych nie są żadne krzywe piasty, czy też błędy montażowe tarcz - tylko wizyta(y) z dobrze rozgrzanymi tarczami na myjni...
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
-
- Lex user
- Posts: 156
- Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
- Model Lexusa: IS 200 SC
- Skąd:: Chrośle
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Nie nie. Rozgrzane tarcze nie byly oblewane woda. Spokojnie, jestem inzynierem;-) co prawda elektrotechniki ale inzynierie materialowa i mechanike mialem;-) poza tym hobbystycznie wytapiam aluminium i czasem cos spawam i wiem jak gwaltowne/nierownomierne chlodzenie dziala na materialy;-)
- endrju1
- Lex Master
- Posts: 1019
- Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Potwierdzam, w jakimś serwisie mi to tłumaczyli, że między innymi, jak nałożymy choć odrobinę smaru, zawsze w smarze pojawią się bąbelki powietrza, które dość znacznie potrafią się rozszerzyć po nagrzaniu powodując spore problemy. Podawał mi jeszcze jakiś powód ale już nie zapamiętałem.piotrek_camry wrote:Nigdy nie można dawać niczego między tarczę a piastę.
-
- Lex user
- Posts: 258
- Joined: 3 Apr 2016, o 01:26
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: UK/Mazury
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Obawiam sie ze w moim przypadku aso samo sobie strzeliło w stope wymieniajac przednie tarcze i dajac pol kilo smaru miedziowego. Z tylu pewnie tez tak zrobili jełopki jedne.
- Damian87
- Lex Driver
- Posts: 674
- Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: łódzkie
- Contact:
Jak mierzyć bicie piasty? Trzeba wybijać szpilki? Bo inaczej jakoś nie widzę dojścia do niej czujnikiem...
Pytam bo wymieniłem tarcze i nie biją (choć narazie staram się mocno nie hamować) ale zmierzylem przy wymianie czujnikiem i mają bicie 0.05mm - 0.07mm ( nawet po przełożeniu w inny sposób na piaście).
Pytam bo wymieniłem tarcze i nie biją (choć narazie staram się mocno nie hamować) ale zmierzylem przy wymianie czujnikiem i mają bicie 0.05mm - 0.07mm ( nawet po przełożeniu w inny sposób na piaście).
- endrju1
- Lex Master
- Posts: 1019
- Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Ja mierzyłem po krawędzi płaszczyzny i szpilek wybijać nie musiałem. U mnie krzywizna była taka:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests