DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

boyar
Lex user
Posts: 156
Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by boyar »

no chyba że bezbarwny ;)
lukas78
Lex Master
Posts: 1180
Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by lukas78 »

boyar wrote: Prowadnice smarowałem chyba smarem do prowadnic, lub do łożysk. w każdym razie jak miesiąc temu zmieniałem koła to prowadnice luźno chodziły.
Czyli co polecasz? Bo zamówiłem już wszystkie tuleje na przód z poliuretanu, bo niby wybite tuleje bananów mogą powodować zwiększenie odczucia bicia, a jak mam wymieniać to wole wszystko naraz. To mam zmienić te tuleje, zmienić położenie tarcz żeby bicie było jak najmniejsze i jeździć i patrzeć co się dzieje?
Zmień obowiązkowo tuleje na bananach, bo z autopsji wiem, że naderwane tuleje przy hamowaniu dają dokładnie efekt bicia tarczy - przy niewielkim biciu na pewno go potęgują. Przerabiałem temat w swoim GS - wymieniłem tuleje na bananach na poli, i jak ręką odjął.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
User avatar
piotrek_camry
Lex user
Posts: 205
Joined: 16 Oct 2016, o 21:37
Model Lexusa: Camry x2
Skąd:: Wojnów/Siedlce
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by piotrek_camry »

Nigdy nie można dawać niczego między tarczę a piastę.
boyar
Lex user
Posts: 156
Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by boyar »

lukas78 wrote:
boyar wrote: Prowadnice smarowałem chyba smarem do prowadnic, lub do łożysk. w każdym razie jak miesiąc temu zmieniałem koła to prowadnice luźno chodziły.
Czyli co polecasz? Bo zamówiłem już wszystkie tuleje na przód z poliuretanu, bo niby wybite tuleje bananów mogą powodować zwiększenie odczucia bicia, a jak mam wymieniać to wole wszystko naraz. To mam zmienić te tuleje, zmienić położenie tarcz żeby bicie było jak najmniejsze i jeździć i patrzeć co się dzieje?
Zmień obowiązkowo tuleje na bananach, bo z autopsji wiem, że naderwane tuleje przy hamowaniu dają dokładnie efekt bicia tarczy - przy niewielkim biciu na pewno go potęgują. Przerabiałem temat w swoim GS - wymieniłem tuleje na bananach na poli, i jak ręką odjął.
Tuleje już idą więc może jeszcze w tym roku wymienie ;)
lukas78
Lex Master
Posts: 1180
Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by lukas78 »

Jeszcze mała uwaga na temat krzywiących się tarcz - dla większości myślę, że oczywista - ale warto może wspomnieć, bo jak się w praktyce okazuje, nie wszyscy kierowcy (zwłaszcza młodzi gniewni :zryw: ) zdają sobie sprawę, że po intensywnym hamowaniu jadąc autem na myjnie, można rozgrzanym tarczą hamulcowym zrobić karcherem nieodwracalne kuku. Zwłaszcza przy :LEXUS: , gdzie bez ingerencji wody po paru porządnych hamowaniach niskobudżetowe tarcze (zwłaszcza tylne) potrafią się skrzywić, i nadają się tylko do wymiany.
ps. być może, i w tym wątku jedną z głównych przyczyn krzywiących się tarcz hamulcowych nie są żadne krzywe piasty, czy też błędy montażowe tarcz - tylko wizyta(y) z dobrze rozgrzanymi tarczami na myjni...
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
boyar
Lex user
Posts: 156
Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by boyar »

Nie nie. Rozgrzane tarcze nie byly oblewane woda. Spokojnie, jestem inzynierem;-) co prawda elektrotechniki ale inzynierie materialowa i mechanike mialem;-) poza tym hobbystycznie wytapiam aluminium i czasem cos spawam i wiem jak gwaltowne/nierownomierne chlodzenie dziala na materialy;-)
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by endrju1 »

piotrek_camry wrote:Nigdy nie można dawać niczego między tarczę a piastę.
Potwierdzam, w jakimś serwisie mi to tłumaczyli, że między innymi, jak nałożymy choć odrobinę smaru, zawsze w smarze pojawią się bąbelki powietrza, które dość znacznie potrafią się rozszerzyć po nagrzaniu powodując spore problemy. Podawał mi jeszcze jakiś powód ale już nie zapamiętałem.
Kafecz
Lex user
Posts: 258
Joined: 3 Apr 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: UK/Mazury
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by Kafecz »

Obawiam sie ze w moim przypadku aso samo sobie strzeliło w stope wymieniajac przednie tarcze i dajac pol kilo smaru miedziowego. Z tylu pewnie tez tak zrobili jełopki jedne.
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

Post by Damian87 »

Jak mierzyć bicie piasty? Trzeba wybijać szpilki? Bo inaczej jakoś nie widzę dojścia do niej czujnikiem...
Pytam bo wymieniłem tarcze i nie biją (choć narazie staram się mocno nie hamować) ale zmierzylem przy wymianie czujnikiem i mają bicie 0.05mm - 0.07mm ( nawet po przełożeniu w inny sposób na piaście).
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by endrju1 »

Ja mierzyłem po krawędzi płaszczyzny i szpilek wybijać nie musiałem. U mnie krzywizna była taka:
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest