[IS 200] Dokladnie turbo

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
User avatar
BeeMiX
Lex Driver
Posts: 687
Joined: 21 Sep 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Location: NYC / Choszczno
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by BeeMiX »

2JZ-GE i 2JZ-GTE przed VVTi? Bo chyba nie mówisz o totalnym niewypale z supry Mk.III
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by carinus »

Napisz cos więcej o sprawdzonych silnikach 3.0 n/a.
maxkow
Lex Maniak
Posts: 926
Joined: 20 Sep 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by maxkow »

BeeMiX wrote:. 1G-FE to faktycznie tani silnik obliczony tylko na seryjną moc i nic sie z nim nie da zrobić. .
Nie do konca sie z toba zgodze, kwestja jest tego co oczekujesz od tego silnika . Jesli chce sie 300KM i wiecej to faktycznie nie bardzo sie nadaje , ale jak komus wystarczy 250KM to silnik jest jak najbardziej OK . Sam osobiscie mam ok 210KM i powiem szczerze ze złego słowa nie moge powiedziec o tym silniku latam juz nim od prawie roku nakreciłem troche KM mam LPG i nic sie nie dzieje w duze mrozy pali dotyk od wymiany do wymiany nie bierze oleju . Z tego co mi wiadomo maxymalna bezpieczna moc dla tego silnika to 250KM potem moze sie juz posypac ( do tylu wykrecaja na kompresorach) , biorac pod uwage , że w seii mamy ok 150KM i mozemy dodac kolejne prawie 100KM bez ingerencji w sam silnik , to chyba nie jest tak zle. Problemem jego jest , to ze nic ponad 250KM nie da sie w seri wyciagnac , a za kase ktora musimy wrzucic w wyciagniecie tych troche ponad 200KM mozemy kupic inny silnik , ktory bedzie miał juz w seri ponad 200KM i bedzie bardziej rozwojowy , jak komus bedzie mało mocy. Kolejny plusem 1G-FE jest to ze sa tanie na rynku wtornym , ceny silnikow zaczynaja sie juz od ok 1 tys, zl :biggrin2: wiec jak sie cos posypie to wkładasz nowy(uzywany) motor i smigasz dalej.

BeeMiX co do silnika 1UZ-FE zgdazam sie z toba w 100% bardzo udany silnik , bardzo trwały .
ImageImageImage

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by carinus »

Mnie bardziej podnieca krzywa momentu idąca od niskich obrotów na wyższych wartościach niż maxymalne wartosci mocy której w sumie nie mam kiedy i gdzie w pełni wykorzystać.Powinienem miec diesla pod maską,ale ja nie chcę tego ścierwa widzieć na oczy.
maxkow
Lex Maniak
Posts: 926
Joined: 20 Sep 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by maxkow »

U mnie tak wyglada wykres z kompresorem , wykres bez wydechu HKS.

http://www.bemani.ch/Site/images/diagra ... S261Nm.pdf
ImageImageImage

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by tomekb »

i to jest to co bym chcial w swoim isie bylo by idealnie szkoda ze nie ma jakiegos rozbitego isa z kompresorem
maxkow
Lex Maniak
Posts: 926
Joined: 20 Sep 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by maxkow »

tomekb wrote:i to jest to co bym chcial w swoim isie bylo by idealnie szkoda ze nie ma jakiegos rozbitego isa z kompresorem
No i jeszcze troche KM i Nm mozna dodac , czytaja i przegladajac inne fora na temat Is bezpieczna moc to ok 250KM .
ImageImageImage

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by carinus »

tomekb wrote:i to jest to co bym chcial w swoim isie bylo by idealnie szkoda ze nie ma jakiegos rozbitego isa z kompresorem
Nie jesteś w tym odosobniony.Nie trzeba rozbitka zeby zdobyc kompresor,kwestia ceny.Można jeszcze prosić o wykres spalania?
lukas78
Lex Master
Posts: 1180
Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by lukas78 »

carinus wrote:Mnie bardziej podnieca krzywa momentu idąca od niskich obrotów na wyższych wartościach niż maxymalne wartosci mocy której w sumie nie mam kiedy i gdzie w pełni wykorzystać.
Mam IS200 i z przykrością muszę stwierdzić, że 1G-FE bez kompresorka to niestety kupa :down: - od dołu silnik jest bardzo leniwy - dopiero od około 4tys. dostaje przyjemnej mocy. Miałem kiedyś bawarkę 318is (140KM) i mam wrażenie, że sie trochę lepiej zbierała niż IS 200 :( . Wiem, że IS jest niwątpliwie cięższy, ale nie zmienia to faktu, że od dołu jest poprosu słaby.
W związku z tym podobnie jak koledzy polecam IS300.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
User avatar
BeeMiX
Lex Driver
Posts: 687
Joined: 21 Sep 2010, o 17:16
Model Lexusa: 97 SC300 Turbo 6spd
Skąd:: NYC / Choszczno
Location: NYC / Choszczno
Contact:

Re: [Is200] Dokladnie turbo

Post by BeeMiX »

Maxkow, bardzo się cieszę że silnik nie sprawia problemu i życzę bezawaryjnej jazdy. Chciałem tylko pokazać że niestety cała konstrukcja w porównaniu do np. 2JZGE albo 1UZFE nie jest zrobiona z taką rezerwą wytrzymałości. Nie oszukujmy się, ten silnik nie wytrzyma takich przebiegów jak 2JZ albo ponad milionowe przebiegi jak w 1UZFE. I nie sztuką jest podkręcenie czegoś z mocą, naprawdę, bo we wszystko można dmuchnąć. Kwestia jest taka żeby to było dalej bezawaryjne jak seryjny silnik :)

Carinus, wytrzymałe 3.0 N/A do jakiego zastosowania? Do uturbienia czy podkręcania wolnossacego?
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests