Witajcie kochani, mój post kieruje do was jako speców. Odebrałem w kwietniu nowego NXa 350H - z elektroniką wszystko ok ale grubszym tematem jest mechanika tego auta.
To moja 3 hybryda więc raczej wiem jak się tym jeździ. Wiadomo, że żadna hybryda nie chodzi idealnie aksamitnie i czasami przy przejściach na elektrykę czy przy dołączaniu silnika zdarzy się lekkie, miękkie szarpnięcie. Jednak w moim aucie , które ma juz 8 tys km i było dotarte wzorowo zdarza się to coraz częsciej. Do tego czasami podczas delikatnego przyspieszania w zakresie 40-60 km/h kiedy silnik prracuje na ok 1200 obr czuje jakby auto lekko wibrowało, potem to ustaje. Nie wiem czy to kwestia docierania jeszcze czy coś się dzieje, czy też taka specyfika tego modelu. Jeżdzę spokojnie. Jak to wygląda u was? Zona ma UX i nie ma czegoś takiego, w moim poprzednim RXie tez to nie wystepowało.
Druga rzecz to w moim aucie ( i w niektórych waszych pewnie również ) jest nierówne zawieszenie - tzn jedna strona jest wyżej od drugiej. Jestem przeczulony po RXie z pneumatyką dlatego to zauważyłem i pomierzyłem. Różnica to 8mm czyli de facto dopuszczalna przez producenta. Problem jest generalnie szeroko znany w Toyocie , do tego stopnia że jeden ze sprzedawców pomierzyl nowe samochody w salonie i wyszło ze połowa jest na którąś stronę przechylona. W lexusie ktoś opisał kiedyś ten problem na forum na przykładzie nowego ISa z 2018 roku. Rok walczyl w serwisie aż wymieniono mu wszystkie sprężyny, okazało się że były różnej długości od nowości....
Generalnie pochodziłem sobie po dwóch salonach i pooglądałem nowe NXy i bardzo łątwo stwierdzić, że kilka również nie trzymało poziomu. Wystarczy włozyć pięść między nadkola z jednej i drugiej strony i od razu to czuć. Wiem może ta chałupnicza metoda ale się sprawdza. Na dodatek mój sąsiad również ma identycznego NXa jak mój i poprosiłem go o pomiar, patrzył na mnie jak na głupka ale tez mu wyszła różnica. Ja dam spokój ale uważam że taki producent powinien zwracać na to większa uwagę a jak to wygląda u was?
Pozdrawiam
Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
-
- Nowy lex user
- Posts: 11
- Joined: 7 Aug 2024, o 13:35
- Model Lexusa: NX 350H
- Skąd:: Toruń
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 28
- Joined: 17 Jan 2023, o 15:04
- Model Lexusa: w planach
- Skąd:: Warmia
- Contact:
Re: Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
Z tymi sprężynami to szok ! Może Lexus powinien w konfiguratorze wprowadzić do wyboru opcję "wszystkie sprężyny równe"...
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 11 Sep 2022, o 22:05
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
Szok, nie wpadłbym na to
, ale pomiar pięścią na moim egzemplarzu pokazuje faktycznie różnicę. Lewy tył jest niżej - pewnie coś koło 1 cm jak wcześniej było napisane, ale zmierzę to przy okazji dokładniej...

-
- Nowy lex user
- Posts: 11
- Joined: 7 Aug 2024, o 13:35
- Model Lexusa: NX 350H
- Skąd:: Toruń
- Contact:
Re: Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
U mnie również lewy tył jest ok 1cm niżej 
Generalnie nikt tego nie zauważa, a problem jest. Powiem więcej nawet w ogłoszeniach widze niektóre auta pochylone....

Generalnie nikt tego nie zauważa, a problem jest. Powiem więcej nawet w ogłoszeniach widze niektóre auta pochylone....
-
- Nowy lex user
- Posts: 11
- Joined: 7 Aug 2024, o 13:35
- Model Lexusa: NX 350H
- Skąd:: Toruń
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 28
- Joined: 17 Jan 2023, o 15:04
- Model Lexusa: w planach
- Skąd:: Warmia
- Contact:
Re: Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
Przecież to skutkować musi jakimś wpływem na prowadzenie auta, zużycie ogumienia etc..
- machony79
- Lex Driver
- Posts: 551
- Joined: 30 Aug 2020, o 15:22
- Model Lexusa: NX200t
- Skąd:: Katowice
- Contact:
Re: Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
Nie przesadzaj. Jak kierowca (sam) usiądzie to też jest auto przechylone i opony się nie zużywają.
STOP HYBRID GO SMOG
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 11 Sep 2022, o 22:05
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
Dokladnie, bagazu/pasazerow tez nigdy rowno nie rozlozysz
Chyba jednak nie ma co szukac dziury w całym, chociaż od teraz to juz zawsze bede widzial ten 1cm "przechył" 


-
- Nowy lex user
- Posts: 11
- Joined: 7 Aug 2024, o 13:35
- Model Lexusa: NX 350H
- Skąd:: Toruń
- Contact:
Re: Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
maciejp - przepraszam ze ci trochę popsułem radość z nxa, łącze się z tobą w bólu i jakoś chyba przeżyjemy ten centrymetr 

-
- Nowy lex user
- Posts: 11
- Joined: 7 Aug 2024, o 13:35
- Model Lexusa: NX 350H
- Skąd:: Toruń
- Contact:
Re: Krzywe zawieszenie oraz wibracje NX 350H
A słuchajcie a w tym pierwszym temacie z płynnością napędu tonjak uwas wygląda praca "skrzyni" bo może to ja jestem przeczulony
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests