[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
User avatar
asmaxx
Lex user
Posts: 50
Joined: 13 Mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by asmaxx »

Dawid0ss wrote:
asmaxx wrote:Trochę siara bo spod świateł goła octavia z 1.8 tsi 180km z dsg może mnie zrobić.....:/
Naprawdę tak Was to martwi ? Imo tam ratuje sytuację tylko i wyłącznie bardzo szybka skrzynia, dlatego te auta sprawnie przyśpieszają do około 80. Powyżej tych prędkości robi się w nich kupa, bo tam liczy się już tylko pure power.
Poza tym od dawna wiadomo, że IS mk3 do mistrzów sprintu nie należy, właśnie przez wolne skrzynie. Może trzeba było brać BMW, skoro lubicie się ścigać ze Skodziarzami :-D
U siebie mam 250KM (1400kg) i jak gorzej zmienię biegi (dwie zmiany biegów) 0-100 wyjdzie czas i 9s, ale 80-100 mam za to 3,9 tyle co IS350. Dla mnie zdecydowanie ważniejsze jest wyprzedzanie, aniżeli sprinty ze świateł.
Z ciekawości sprawdziłem właśnie taką Skodę 180KM, 80-120 ma 6,3, więc jak on ruszy się z miejsca, mnie już dawno nie ma.
Dla łatwiejszego zrozumienia, u mnie sprint 80-120 odbywa się na 113m (GPS), a tam na 200-250 m. Czym wolisz jeździć na co dzień ? Naprawdę tabelami 0-100 ?
Pzdr
Może nie martwi, tylko płacąc 90k za produkt oczekuję, że spełnia deklarowane przez producenta parametry. I nie dyskutujemy tu o skrzyniach (z wiadomego powodu) tylko o parametrach.
Jednego interesuje 0-100, innego 80-120, a dwudziestego ósmego 100-200. Temat dotyczy chip tuningu i podejmowanego tematu nie trzymania serii a jednym z podstawowych kryteriów trzymania mocy jest sprawdzenie czasu 0-100 lub elastyczności 60-100. Później hamownia, ewentualnie dokładna diagnostyka. Dlatego to jest poruszane we wcześniejszych postach.
ps. dobrze Ci się toczy lex
:ok:
Pytanie dalej aktualne o to gdzie chip tuning zrobić do niełatwego IS 200t.
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Dawid0ss »

asmaxx wrote:Może nie martwi, tylko płacąc 90k za produkt oczekuję, że spełnia deklarowane przez producenta parametry. I nie dyskutujemy tu o skrzyniach (z wiadomego powodu) tylko o parametrach.
Spojrzałem teraz wstecz na wpisy. Hamownia wypluła 10% mocy mniej niż powinna. No to nie jest wporzko w nowym aucie. Rozumiem.

Był ktoś może z tym u producenta i zgłaszał w ramach gwarancji ? Nie jesteś pierwszą osobą z tym samym problemem.
User avatar
asmaxx
Lex user
Posts: 50
Joined: 13 Mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by asmaxx »

Dawid0ss wrote:
asmaxx wrote:Może nie martwi, tylko płacąc 90k za produkt oczekuję, że spełnia deklarowane przez producenta parametry. I nie dyskutujemy tu o skrzyniach (z wiadomego powodu) tylko o parametrach.
Spojrzałem teraz wstecz na wpisy. Hamownia wypluła 10% mocy mniej niż powinna. No to nie jest wporzko w nowym aucie. Rozumiem.

Był ktoś może z tym u producenta i zgłaszał w ramach gwarancji ? Nie jesteś pierwszą osobą z tym samym problemem.
Ja jeszcze nie wiem jak u mnie to wygląda, ale każdy kto był na hamowni nie miał serii, więc zakładam na dzień dobry te 10-15 km mniej. Ja kupiłem przez salon i teoretycznie mam rękojmię 2 lata. Pytanie czy gra warta świeczki z nimi będzie. Zawozić samochód, powrót, pewnie przepychanki itp bo już gwarancja minęła. Widać nikt wcześniej nie bawił się w to na gwarancji albo nie zgłosił do aso. Trudno powiedzieć
pss
Lex Driver
Posts: 543
Joined: 2 Jun 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by pss »

Tylko pytanie jak to producent mierzy... bo mamy opcje na kołach i na silniku ;)
User avatar
asmaxx
Lex user
Posts: 50
Joined: 13 Mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by asmaxx »

pss wrote:Tylko pytanie jak to producent mierzy... bo mamy opcje na kołach i na silniku ;)
Tego nie wiem, na pewno podaje tak jak reszta producentów, ale dziwne że w RC 300 z tym samym silnikiem , masą producent podaje czas 7.5 sek :) i tą samą prędkość maks. Czyli prawie 1.7 sek gorzej od bmw :laugh1: niesamowite to jest . Chyba, że auto przejedzie milion km bez usterki to :ok:
Auto za 250k osiągi sprzed dekady dla 2.0 t a design wybiegający w przyszłość. Trochę się to gryzie...
ledziu
Lex Master
Posts: 2583
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by ledziu »

asmaxx wrote:Tego nie wiem, na pewno podaje tak jak reszta producentów, ale dziwne że w RC 300 z tym samym silnikiem , masą producent podaje czas 7.5 sek :) i tą samą prędkość maks. Czyli prawie 1.7 sek gorzej od bmw :laugh1: niesamowite to jest
Tia ... ale to mówisz o bmwe n20 tym co jak przejechał 70k.km. bez podmianki na następny silnik to trzeba było do Częstochowy lecieć na kolanach :?: :biggrin2:
A poczekaj ... chyba Żuk/Nysa i nasze demoludy typu 125p miał podobną trwałość... :D

I proszę najbardziej dziecinna z tabelek jak jest udostępniana "profi" klientom jest wyznacznikiem fajności auta :biggrin2:
Amg997
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 11 Feb 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Amg997 »

Kolego jak pisałem wcześniej nie patrz na tą apke samochód nie jest demonem prędkości to raz, dwa że przyspieszenia i prędkości w nim nie czuć, a trzy to porównaj sobie przyspieszenie z jakimś innym samochodem który ma podobne osiągi mnie miło mój is200t zaskoczył nie dając się 535d z teoretycznie dużo szybsza i lepsza skrzynią i duuuuzo większym momentem ten Lexus nigdy nie będzie szybki od 0-100 bo skrzynią z dołu zamula później już sobie lepiej radzi mnie jeszcze czeka porównanie z superbem 2.0 tsi 220km DSG 2017r ale pewnie do mnie i tak chip wleci
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Dawid0ss »

Amg997 wrote:Kolego jak pisałem wcześniej nie patrz na tą apke samochód nie jest demonem prędkości to raz, dwa że przyspieszenia i prędkości w nim nie czuć, a trzy to porównaj sobie przyspieszenie z jakimś innym samochodem który ma podobne osiągi mnie miło mój is200t zaskoczył nie dając się 535d z teoretycznie dużo szybsza i lepsza skrzynią i duuuuzo większym momentem ten Lexus nigdy nie będzie szybki od 0-100 bo skrzynią z dołu zamula później już sobie lepiej radzi mnie jeszcze czeka porównanie z superbem 2.0 tsi 220km DSG 2017r ale pewnie do mnie i tak chip wleci
Tak informacyjnie, Nm w dizlu jest wysoki w zakresie rpm, gdzie silnik słabo wkręca się na obroty, zatem nie ma takiego przełożenia na realne przyspieszenie, stąd porównywalne wyniki banzyna 300 Nm vs dizel 450 Nm itp

Takie pytanie do właścicieli IS200t, w trakcie jazdy próbnej nie czuliście, że jest coś nie tak z przyspieszeniem (falowanie, reakcja na gaz itp) ? Czemu te zarzuty pojawiają się po jakimś czasie. Przecież czuć wyraźnie, gdy auto nie równo przyspiesza itp. Ocb ?
pss
Lex Driver
Posts: 543
Joined: 2 Jun 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by pss »

Nie ma problemu z falowaniem, wszystko pracuje równo.
Auto jednak od zera jest trochę zlagowane wygląda na celowy zabieg i opisywali to na zagranicznym forum.
Cel - żywotność.

Nie postawili sobie na cel właściwości sportowych jak to jest np. w VW, a jednak to by to auto przeżyło najdłużej bez usterek.
W sumie mam teraz prawie 70 tyś i nic się nie stało z tym autem oprócz wymian tarcz/klocków.
Amg997
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 11 Feb 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Amg997 »

Z tym porownaniem momentu dizla do benzyny to różnie pamiętaj że 535d to silnik z dwiema turbinami i tam moment bardzo ładnie się rozkłada od niskich obrotów do samego końca no ale to nie zmienia faktu że is z dołu nie jedzie mimo że niby 350nm przy 1650 obr
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest