IS250 - błąd P0017
- marmal098
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 20:01
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Sanok
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
IS250 - błąd P0017
Witam wszystkich.
Kilkanaście dni temu zakupiłem swojego pierwszego Lexusa IS250. Po trzech dniach od zakupu wyskoczył mi CHECK ENGINE i kontrolka trakcji.
Po podłączeniu pod komputer, program oznajmił mi że jest to błąd P0017 Crankshaft Position Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor 'B'.
Zadzwoniłem do właściciela z pytaniem czy wcześniej miał taki błąd ale oznajmił mi tylko żebym dolał oleju. Pierwszej wolnej chwili wymieniłem cały olej (6,3l). Skasowałem błąd ale po kolejnych 3 dniach pojawił się ponownie.
W kolejnym kroku wymieniłem czujniki położenia wałka rozrządu (P+L) ale problem się ponawia.
Im głębiej rozpatruję temat tym bardziej dowiaduje się że może to być problem z rozrządem Dodam tylko że silnik chodzi bez zarzutów równo się zbiera, nic nie trzeszczy ani nie słychać żadnego stukania.
Czy ktoś spotkał się z tym problemem ?
Z góry dzięki za pomoc!
Kilkanaście dni temu zakupiłem swojego pierwszego Lexusa IS250. Po trzech dniach od zakupu wyskoczył mi CHECK ENGINE i kontrolka trakcji.
Po podłączeniu pod komputer, program oznajmił mi że jest to błąd P0017 Crankshaft Position Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor 'B'.
Zadzwoniłem do właściciela z pytaniem czy wcześniej miał taki błąd ale oznajmił mi tylko żebym dolał oleju. Pierwszej wolnej chwili wymieniłem cały olej (6,3l). Skasowałem błąd ale po kolejnych 3 dniach pojawił się ponownie.
W kolejnym kroku wymieniłem czujniki położenia wałka rozrządu (P+L) ale problem się ponawia.
Im głębiej rozpatruję temat tym bardziej dowiaduje się że może to być problem z rozrządem Dodam tylko że silnik chodzi bez zarzutów równo się zbiera, nic nie trzeszczy ani nie słychać żadnego stukania.
Czy ktoś spotkał się z tym problemem ?
Z góry dzięki za pomoc!
-
- Nowy lex user
- Posty: 2
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 16:55
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Nowizna
- Kontakt:
Re: IS250 - błąd P0017
Cześć kolego.
U mnie wywala ten sam błąd co jakiś czas.
Czy rozwiązałeś Swój problem?
Pozdrawiam
U mnie wywala ten sam błąd co jakiś czas.
Czy rozwiązałeś Swój problem?
Pozdrawiam
- marmal098
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 20:01
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Sanok
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: IS250 - błąd P0017
Witam, niestety nie rozwiązałem.
W moich okolicach nikt nie chce się tego podjąć
Pojechałem do aso TOYOTY w Rzeszowie w celu zdiagnozowania błędu na profesjonalnym sprzęcie. Jednak panowie z aso sami nie wiedzieli co jest przyczyną owego problemu. Jednak sugerując się kodem błędu zaproponowali i wycenili mi wymianę rozrządu :O zapytałem czy dadzą mi 100%ową pewność na to że problem zniknie po wymianie, odpowiedzieli że NIE.
Następnie podjechałem do poleconego elektromechanika i powiedział mi że czasem mogą wyskakiwać głupie błędy przy odpaleniu samochodu jeżeli alternator nie podaje odpowiedniego napięcia do akumulatora.
Poprzedni właściciel powiedział mi przy sprzedaży o braku czujnika temperatury akumulatora a z błędem P0017 pojawiły się również inne błędy :
- P0517 wysoki obwód prądowy czujnika temperatury zasilania
- P1550 Obwód czujnika natężenia prądu akumulatora
- P1551 Niskie napięcie obwodu czujnika natężenia prądu akumulatora
Sprawdziliśmy, alternator podaje mniej niż powinien. Z powodu braku czujnika temperatury ładuje mniejszym natężeniem aby nie przegrzać akumulatora.
Postanowiłem kupić taki czujnik aby pozbyć się błędów i przywrócić normalne ładowanie alternatora.
Co się okazało po zakupie i montażu czujnika, że w moim samochodzie w ogóle nie ma wiązki do podłączenia takiego czujnika
Wyczytałem na innych forach że amerykańska wersja ISa (a takiego mam) nie miała czujnika temperatury akumulatora tylko jest to inaczej rozwiązane.
Teraz pytanie skoro nie mam mieć w ogóle takiego czujnika to dlaczego komputer sygnalizuje błędy o jego braku ?
Podejrzewam że mam do amerykańca wgrany europejski soft i to może być przyczyną błędu. Również to że przebieg mam podany w km, temperaturę w C i spalanie w l/100km świadczy że coś było grzebane w samochodzie.
Również od jakiegoś czasu, jest to bardzo rzadkie ale czasem wyskoczy podczas jazdy kontrolka ABSu ale po zgaszeniu i odpaleniu auta problem znika.
Kolejne kody po podłączeniu pod komputer :
-C1201 Sterownik silika
-C1223 Układ regulacji ABS
-C1249 Układ włącznika świateł stop, przerwa w obwodzie
Są to tylko moje podejrzenia i jeżdżąc od mechanika do mechanika próbuje to upleść w jedną całość. Chce za niedługo podjechać do Krakowa i znaleźć kogoś kto mógłby mi zdiagnozować wersje softu w moim samochodzie i ewentualnie przywrócić oryginalną wersję.
W moich okolicach nikt nie chce się tego podjąć
Pojechałem do aso TOYOTY w Rzeszowie w celu zdiagnozowania błędu na profesjonalnym sprzęcie. Jednak panowie z aso sami nie wiedzieli co jest przyczyną owego problemu. Jednak sugerując się kodem błędu zaproponowali i wycenili mi wymianę rozrządu :O zapytałem czy dadzą mi 100%ową pewność na to że problem zniknie po wymianie, odpowiedzieli że NIE.
Następnie podjechałem do poleconego elektromechanika i powiedział mi że czasem mogą wyskakiwać głupie błędy przy odpaleniu samochodu jeżeli alternator nie podaje odpowiedniego napięcia do akumulatora.
Poprzedni właściciel powiedział mi przy sprzedaży o braku czujnika temperatury akumulatora a z błędem P0017 pojawiły się również inne błędy :
- P0517 wysoki obwód prądowy czujnika temperatury zasilania
- P1550 Obwód czujnika natężenia prądu akumulatora
- P1551 Niskie napięcie obwodu czujnika natężenia prądu akumulatora
Sprawdziliśmy, alternator podaje mniej niż powinien. Z powodu braku czujnika temperatury ładuje mniejszym natężeniem aby nie przegrzać akumulatora.
Postanowiłem kupić taki czujnik aby pozbyć się błędów i przywrócić normalne ładowanie alternatora.
Co się okazało po zakupie i montażu czujnika, że w moim samochodzie w ogóle nie ma wiązki do podłączenia takiego czujnika
Wyczytałem na innych forach że amerykańska wersja ISa (a takiego mam) nie miała czujnika temperatury akumulatora tylko jest to inaczej rozwiązane.
Teraz pytanie skoro nie mam mieć w ogóle takiego czujnika to dlaczego komputer sygnalizuje błędy o jego braku ?
Podejrzewam że mam do amerykańca wgrany europejski soft i to może być przyczyną błędu. Również to że przebieg mam podany w km, temperaturę w C i spalanie w l/100km świadczy że coś było grzebane w samochodzie.
Również od jakiegoś czasu, jest to bardzo rzadkie ale czasem wyskoczy podczas jazdy kontrolka ABSu ale po zgaszeniu i odpaleniu auta problem znika.
Kolejne kody po podłączeniu pod komputer :
-C1201 Sterownik silika
-C1223 Układ regulacji ABS
-C1249 Układ włącznika świateł stop, przerwa w obwodzie
Są to tylko moje podejrzenia i jeżdżąc od mechanika do mechanika próbuje to upleść w jedną całość. Chce za niedługo podjechać do Krakowa i znaleźć kogoś kto mógłby mi zdiagnozować wersje softu w moim samochodzie i ewentualnie przywrócić oryginalną wersję.
- marmal098
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 20:01
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Sanok
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: IS250 - błąd P0017
Problem rozwiązany.
Znalazłem speca od tych samochodów i od razu stwierdził że jest to rozciągnięty łańcuch rozrządu. Kilkukrotnie już spotkał się z takim błędem i zawsze kończyło się na wymianie elementów rozrządu. W ASO Lexus Kraków również to potwierdzili sprawdzając historię pojazdów z zdiagnozowanym takim błędem jak również powiedzieli mi, że w silniku znajduje się otwór rewizyjny z którego widać wysunięcie napinacza łańcucha i był on już w swoim maksymalnym wysunięciu.
poniżej kilka fotek
wysunięcie napinacza przed i po naprawie
porównanie łańcuchów
Znalazłem speca od tych samochodów i od razu stwierdził że jest to rozciągnięty łańcuch rozrządu. Kilkukrotnie już spotkał się z takim błędem i zawsze kończyło się na wymianie elementów rozrządu. W ASO Lexus Kraków również to potwierdzili sprawdzając historię pojazdów z zdiagnozowanym takim błędem jak również powiedzieli mi, że w silniku znajduje się otwór rewizyjny z którego widać wysunięcie napinacza łańcucha i był on już w swoim maksymalnym wysunięciu.
poniżej kilka fotek
wysunięcie napinacza przed i po naprawie
porównanie łańcuchów
-
- Nowy lex user
- Posty: 2
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 16:55
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Nowizna
- Kontakt:
Re: IS250 - błąd P0017
U mnie ten błąd wywala raz na kilka miesięcy i też się skończy na wymianie rozrządu. W ASO krzyczą 12tyś bo chce też wymienić bębny VVT-I które słychać przy odpalaniu silnika. Powiedz jeśli to nie tajemnica gdzie wymieniałeś rozrząd i w jakiej cenie?
- dzi3ciak
- Nowy lex user
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 22:11
- Model Lexusa: GS300 MkIII
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: IS250 - błąd P0017
Podrzuciłbyś namiar na tego fachowca?marmal098 pisze:Problem rozwiązany.
Znalazłem speca od tych samochodów i od razu stwierdził że jest to rozciągnięty łańcuch rozrządu. Kilkukrotnie już spotkał się z takim błędem i zawsze kończyło się na wymianie elementów rozrządu. W ASO Lexus Kraków również to potwierdzili sprawdzając historię pojazdów z zdiagnozowanym takim błędem jak również powiedzieli mi, że w silniku znajduje się otwór rewizyjny z którego widać wysunięcie napinacza łańcucha i był on już w swoim maksymalnym wysunięciu.
poniżej kilka fotek
wysunięcie napinacza przed i po naprawie
porównanie łańcuchów
- marmal098
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 20:01
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Sanok
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: IS250 - błąd P0017
Nie wiem czy jeszcze aktualne ale Zamiar Garage Kraków
-
- Nowy lex user
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 2021, o 22:30
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Re: IS250 - błąd P0017
Cześć,marmal098 pisze:Problem rozwiązany.
Znalazłem speca od tych samochodów i od razu stwierdził że jest to rozciągnięty łańcuch rozrządu. Kilkukrotnie już spotkał się z takim błędem i zawsze kończyło się na wymianie elementów rozrządu. W ASO Lexus Kraków również to potwierdzili sprawdzając historię pojazdów z zdiagnozowanym takim błędem jak również powiedzieli mi, że w silniku znajduje się otwór rewizyjny z którego widać wysunięcie napinacza łańcucha i był on już w swoim maksymalnym wysunięciu.
poniżej kilka fotek
wysunięcie napinacza przed i po naprawie
porównanie łańcuchów
Wiesz może gdzie są zlokalizowane te otwory rewizyjne o których piszesz?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości