Page 1 of 2
2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG ECU?
Posted: 5 Aug 2013, o 17:16
by Roz
Witam chłopaki, potrzebuje info na temat silnika 2JZ 3.0L 24v.
Dlubie z tematem podniesienia mocy przy moim autku, mod obejmuje zainstalowanie regulowanych kol rorzadu i usuniecie fazatora zmiennych faz, nie bede opisywal co mam w planach dopoki tego nie zrobie i nie sprawdze czy prawidlowo dziala, na ten temat ciezko jest cos znalezc w necie.
Jesli ktos ma silnik 2JZ to po prawej stronie, na tylniej czesci przed ostatnim tlokiem pod kolektorem ssacym jest czujnik polozenia walka, trzeba zrzucic z niego kostke i sprawdzic czy auto zapala, jesli ktos moze zrobic taki trik i dac info co i jak to bede wdzieczny, sam nie moge tego wykonac bo mam czesciowo rozebrany silnik a bede mogl modzic dalej i utne koszty lawetowania itd, dzieki
Re: 2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG E
Posted: 5 Aug 2013, o 20:40
by carsik
Zapala. Tylko nie bądź zbyt rozczarowany stratą swojego czasu.
Re: 2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG E
Posted: 6 Aug 2013, o 09:10
by Roz
carsik wrote:Zapala. Tylko nie bądź zbyt rozczarowany stratą swojego czasu.
o jaki czas ci chodzi, co masz na mysli?? myslisz ze vvti jest tak extra i wyrabia przy dmuchnieciu i takim wstawaniu motoru?? moze przy 150KM jest cos odczuwalne no i jesli bawimy sie w save fuel to ok ale nie w extreme na wysilonej jednostce
Re: 2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG E
Posted: 6 Aug 2013, o 09:18
by krzywydg
A Ty masz juz ten silnik z turbo czy bez??
Re: 2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG E
Posted: 6 Aug 2013, o 09:24
by Roz
krzywydg wrote:A Ty masz juz ten silnik z turbo czy bez??
od poltora roku moze 2 mam turbo, silnik zyje ponad 400KM i 500NM, modze wyzej i dlatego likwiduje temat vvti ktory uwazam ze jest zbedny, duzo wazy i stwarza zagrozenie przy przekroczeniu oryginalnej granicy rpm
Re: 2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG E
Posted: 6 Aug 2013, o 17:28
by carsik
Ja sie w koncu za bardzo nie znam ale u Treli bardzo dobrze działa u Przygonskiego też i raczej nie rozmawiamy o 500KM.
Re: 2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG E
Posted: 7 Aug 2013, o 00:32
by ledziu
Roz wrote:krzywydg wrote:A Ty masz juz ten silnik z turbo czy bez??
od poltora roku moze 2 mam turbo, silnik zyje ponad 400KM i 500NM, modze wyzej i dlatego likwiduje temat vvti ktory uwazam ze jest zbedny, duzo wazy i stwarza zagrozenie przy przekroczeniu oryginalnej granicy rpm
Co do Twojej teorii to pierwszy raz słyszę, tym bardziej że VVTi GTE robione są bez problemu na 700KMów i nikt się nie bawi w pozbywanie tego.
Re: 2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG E
Posted: 7 Aug 2013, o 00:39
by carsik
Jakby kolega zobaczył wykres z fazą i bez to może zaczął by inaczej rozmawiać
Re: 2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG E
Posted: 7 Aug 2013, o 13:29
by BeeMiX
Zostaw VVTi, zmien wałki, wrzuć EMU (moze sterowac VVTi) i zyskasz naprawde sporo mocy. Nie wywalaj tego bo tylko na tym stracisz
Re: 2JZ 3.0 24 VVTI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA SSĄCEGO NA ORG E
Posted: 12 Aug 2013, o 08:32
by Roz
Sorry bełem wyciety chwile przez narodziny dzieciaka

.
I teraz mam zgryza bo jest sporo opinii ale czlowiek musi sam sprobowac i sie przekonac. Jak robili mi auto w vtg to na samym poczatku rozmowy byl temat wyciecia zmiennych faz. Zostawilem vvti pomimo tego co mowili, widac teraz po uplywie sporego czasu gdzie tacy jak trela i inni jezdza z vvti ludzie sie na tym poznali i maja jakas wiedze na ten temat a nie jak kiedys ze stary silnik z toyoty to super silnik a reszta to kupa, nie wazne, szkoda ze polscy tunerzy sa tak do tylu za innymi, tak okolo 2 lata ale to tylko o nich swiadczy, chcesz miec auto ktore jest dobrze zrobione zrob je sam!