NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
Post Reply
vki
Lex user
Posts: 127
Joined: 28 Nov 2021, o 21:28
Model Lexusa: NX 350h
Skąd:: Legnica
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by vki »

piotrulec wrote: 12 Dec 2023, o 11:59
whero wrote: 12 Dec 2023, o 11:19 zawsze mnie bawi jak ludzie narzekają na 0w16/0w20.. które mają w swoich normach znacznie wyższe wymagania odnośnie parametrów pracy (jak przy nowszych olejach ~ 'siła' filmu olejowego etc) niż 5w30 / 10w40

karty charakterystyk / norm są ogólnie dostępne i zapraszam do zapoznania się z nimi


 
lałem do BMW 0w20 , ale w czerwcu pojechałem na hungaroring i w trubie sport+ samochód nie mógł przejechać jednego okrążenia bez komunikat o przegrzaniu silnika i ograniczeniu prędkości do 180km/h , temperatura oleju 140+,tak się nie powinno robić w sportowych samochodach! Po zmianie oleju na 50w60 oczywiście też się grzeje. Ale zdecydowanie lepiej odprowadza ciepło , bo nie wywala już komunikatu przy mocniejszej eksploatacji.
Oczywiście RXem na tor się nie wybiorę , ale powodem stosowania rzadkich olei jest ekologia i niskie opory, a nie wydłużenie okresu eksploatacji, eksploatujemy samochody w klimacie umiarkowanym, nie potrzebujemy lać 0wXX, aby zabezpieczyć film olejowy przy niskich temperaturach, przyczyną stosowania takich olei są normy emisji, producent stosując taki olej może zejdzie 0,2l/100km. Taniej jest producentowi zalecić taki olej niż montować większy katalizator.
Mocno już odbiegliśmy od tematu , ale pewnie nie wiecie, że nasi zachodni sąsiedzi od 1.12.2023 wprowadzili dodatkową opłatę emisyjną za korzystanie z autostrad, na początku tylko dla samochodów ciężarowych. Opłata nie jest uzależniona od normy ekologicznej pojazdu, samochody ciężarowe euro 6, będą płaciły różną wielkość tego podatku, uzależnione to jest od oleju stosowanego w silniki, opon zmniejszających tarcie i tempomatu z topografią terenu! dzięki takiemu zabiegowi producent deklaruje że ich ciężarówki w testach mogą palić o 3% co przekłada się o zmniejszenie nowego podatku o 0,004eur/km . I nadal uważasz, że producenci stosują te oleje bo tak jest najlepiej dla ich silnikow? 
Oczywiście duży plus dla lexusa, że nie wprowadził jeszcze wymian oleju co 30tys. 
 

 
1. Lexus NX, RX, Rav 4, Corolla itd. to nie są samochody sportowe do ścigania się na torze.
2. To są samochody hybrydowe służące do spokojnej, ekonomicznej jazdy.
3. W samochodach hybrydowych olej musi mieć odpowiednie parametry smarujące i płynność dzięki którym podczas nagłego/częstego przełączania się pomiędzy silnikiem elektrycznym a spalinowym nie dojdzie do zatarcia silnika. W przypadku gęstego oleju mogło by dojść do zatkania magistrali olejowej i w konsekwencji do zatarcia silnika.
4. Oleje stosowane w samochodach hybrydowych muszą spełniać najwyższe parametry lepkościowe i jakościowe. Do NX Lexus rekomenduje 0W16 , dopuszcza warunkowo 0W20. To sam będziesz lał inny olej ?
5. Skoro samochody hybrydowe Toyoty przejeżdżają po kilkaset tyś. km to czemu mamy coś kombinować. W USA toyoty na taksówkach jeżdżą od wielu lat.
Pamiętam jak Toyota wchodziła do Polski to domorośli specjaliści mówili, że te samochody to jednorazówki a blachy są tak cienkie, że jak się zepsuje i będzie trzeba popchać to cały tył pognieciony.
Teraz wszyscy mają grube :biggrin2:
 
6. Powąchaj bagnet...
 
User avatar
piotrulec
Lex user
Posts: 84
Joined: 2 Aug 2016, o 13:11
Model Lexusa: RX
Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by piotrulec »

masz racje, to nie są samochody wyścigowe, 7 lat w NX wymieniałem na 0w20 , mam w firmie też jedną rav 4 hybrydę tam też lejemy 0w20, ale ten 0w16 jakoś nie zachęca to trochę jak lanie 0w20 do M5.
w ciężarówkach tych eko, też producenci zaczynają stosować 0w20, ale już w topowych modelach z mocniejszymi silnikami dalej zostały 5w30 i wyższa norma nowego podatku od CO2.
Przeglądałem też instrukcję użytkowania RXa i znalazłem adnotację dotyczącą czyszczenia wtryskiwaczy co 30tys km dla samochodów eksploatowanych w niektórych krajach europejskich, jestem ciekawy czy to aby nie dotyczy nowego paliwa E10 :D
vki
Lex user
Posts: 127
Joined: 28 Nov 2021, o 21:28
Model Lexusa: NX 350h
Skąd:: Legnica
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by vki »

Takie czasy, że teraz każdy się zastanawia czy aby nie został zrobiony w konia dla jakiegoś/czyjegoś interesu.
Dotyczy to m. innymi nie tylko oleju ale i np. opon samochodowych, klocków hamulcowych , lakieru itd.
Ja się trzymam instrukcji i wytycznych Toyoty-Lexus i nie myślę o tym.
Zobacz na youtubie gość bada oleje samochodowe.
Wtrysk bezpośredni też nie działa pozytywnie na olej.
User avatar
piotrulec
Lex user
Posts: 84
Joined: 2 Aug 2016, o 13:11
Model Lexusa: RX
Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by piotrulec »

masz racje, dobre auta to już były ;)
widziałem te testy olei , ale to testy statyczne , nie sprawdzają jak zmieniają sie parametry przy wysokich temperaturach.
Na forum BMW ktoś kiedyś zrobił fajny test filtrów oleju różnych producentów , jaki mają wpływ na ciśnienie oleju i temperaturę oleju
vki
Lex user
Posts: 127
Joined: 28 Nov 2021, o 21:28
Model Lexusa: NX 350h
Skąd:: Legnica
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by vki »

Ludzie przysyłają do badającego próbki nowego i zużytego oleju, przejechany dystans, sposób jazdy itd.
Przebiegi > 8-15 tyś. olej traci swoje właściwości.
W nowych autach przybywa oleju a nie ubywa.
Lepiej nie wnikać w to dalej bo ocipca dostaniemy a ludzie cieszą się jazdą swoimi Lexami i nawet nie mają pojęcia jaki olej im leją i czy oleju przybywa i jak pachnie bagnet.
whero
Lex Driver
Posts: 472
Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
Model Lexusa: rx, gs, nx
Skąd:: Pomorskie
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by whero »

piotrulec wrote: 12 Dec 2023, o 13:53 masz racje, dobre auta to już były ;)
widziałem te testy olei , ale to testy statyczne , nie sprawdzają jak zmieniają sie parametry przy wysokich temperaturach.
Na forum BMW ktoś kiedyś zrobił fajny test filtrów oleju różnych producentów , jaki mają wpływ na ciśnienie oleju i temperaturę oleju

 
w japonii toyota stosuje dla każdej wersji silnika inny filtr oleju ~ pojemność, ciśnienie zaworu puszczającego olej bokiem etc... toyota europe przewiduje jeden filtr 'do wszystkiego' (chyba z pojedyńczym wyjątkiem bo gdzieś gwint nie pasował ;) )
pss
Lex Driver
Posts: 543
Joined: 2 Jun 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by pss »

Wymieniam co roku olej wraz z przeglądem, różne były przebiegi, no ale max 15 tyś.
Auto to IS 2.0 turbo, ma ponad 110 tyś km z 2016 roku i jak nowe :)

Tak samo nie wymieniałem oleju po 2/3 tyś km po zakupie, bo już jedni mówili by wymieniać, a drudzy, że nie :)
W tym też się nic nie zmieniło i dalej jeden rabin mówi tak, drugi tak...
 
whero
Lex Driver
Posts: 472
Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
Model Lexusa: rx, gs, nx
Skąd:: Pomorskie
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by whero »

piotrulec wrote: 12 Dec 2023, o 13:19 Przeglądałem też instrukcję użytkowania RXa i znalazłem adnotację dotyczącą czyszczenia wtryskiwaczy co 30tys km dla samochodów eksploatowanych w niektórych krajach europejskich, jestem ciekawy czy to aby nie dotyczy nowego paliwa E10 :D


 
zajmuję się czasami pojazdami przyjeżdżającymi jako nowe z chin/tajwanu/japonii .. jakość paliwa ma tutaj największe znaczenie.. tajwańska benzyna pachnie czysto ~ bez ekologii i po ~ pół roku pojazdy przyjeżdżają i odpalają od razu ... kilka razy się spotkałem że fabrycznie nowy wtrysk paliwa w wykonaniu chińskim odmówił pracy przy pierwszej próbie rozruchu u nas (przez cały okres transportu zalany paliwem - układy paliwowe bezzwrotne) ~ nowe silniki spalinowe wydaje klientom z samochodową butelką uzdatniacza paliwa/oczyszczacza układu paliwowego ~ większości wystarcza na ponad rok a nikt jeszcze nie wrócił) - niestety przy kiepskiej jakości paliwach te dodatki pomagają (tym bardziej jeżeli mówimy o wersjach plugin doradziłbym stosowanie - niekoniecznie czyścika ale ~ stabilizator ~ środki stosowane prewencyjnie np przy silnikach zaburtowych na okres zimy)
 
whero
Lex Driver
Posts: 472
Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
Model Lexusa: rx, gs, nx
Skąd:: Pomorskie
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by whero »

pss wrote: 12 Dec 2023, o 17:04 Wymieniam co roku olej wraz z przeglądem, różne były przebiegi, no ale max 15 tyś.
Auto to IS 2.0 turbo, ma ponad 110 tyś km z 2016 roku i jak nowe :)

Tak samo nie wymieniałem oleju po 2/3 tyś km po zakupie, bo już jedni mówili by wymieniać, a drudzy, że nie :)
W tym też się nic nie zmieniło i dalej jeden rabin mówi tak, drugi tak...
 

 
styl jazdy ma takie samo znaczenie ~ jeżeli jeździmy krótkie trasy po mieście i jeździmy agresywnie ile się da to zużycie następuje zupełnie inaczej niż w przypadku spokojnej jazdy autostradowej 
User avatar
piotrulec
Lex user
Posts: 84
Joined: 2 Aug 2016, o 13:11
Model Lexusa: RX
Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
Contact:

Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia

Post by piotrulec »

whero wrote: 12 Dec 2023, o 17:02 w japonii toyota stosuje dla każdej wersji silnika inny filtr oleju ~ pojemność, ciśnienie zaworu puszczającego olej bokiem etc... toyota europe przewiduje jeden filtr 'do wszystkiego' (chyba z pojedyńczym wyjątkiem bo gdzieś gwint nie pasował ;) )


 
w swoim poprzednim NXie był już wkład filtra , tak samo jak u Niemieckich producentów. Nie wiem jak z pompą oleju , ale audi czy bmw to ma zawory sterujące ciśnieniem oleju przez komputer. A te najnowsze silniki mają już elektryczne pompy olejowe.
Ja sprzedałem NX z przebiegiem +- 115tys km . Sam robiłem obsługi, w tylnym moście, tym z elektrycznym silnikiem i zawsze jak zmieniałem tam olej to było bardzo dużo pyłu metalowego na korku i w samym oleju. 
 
Post Reply

Return to “Lexus NX”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest