Po założeniu tej blokady kierownicy gwarancja ulega chyba utracie ?
NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
-
- Lex user
- Posts: 127
- Joined: 28 Nov 2021, o 21:28
- Model Lexusa: NX 350h
- Skąd:: Legnica
- Contact:
- Nex
- Lex Driver
- Posts: 379
- Joined: 18 Feb 2022, o 22:44
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
A czemu? Jakieś uzasadnienie? Nie ma tu żadnej ingerencji w konstrukcje samochodu. Wszystko jest montowane do oryginalnych otworów montażowych auta.
350h Prestige Design Tazuna Panorama Sonic Grey
-
- Lex user
- Posts: 127
- Joined: 28 Nov 2021, o 21:28
- Model Lexusa: NX 350h
- Skąd:: Legnica
- Contact:
Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
Znając życie - druga strona w przypadku awarii/usterki/uszkodzenia będzie szukać dziury w całym.
Może również założę.
Dużo rozbierania auta do montażu tej blokady ?
Jak długo trwał montaż?
Olej też możesz sam kupić i dać w serwisie. Jeśli jednak coś z silnikiem by się stało to będą mówić, że zły olej dałeś np. podróbkę itd.
Może również założę.
Dużo rozbierania auta do montażu tej blokady ?
Jak długo trwał montaż?
Olej też możesz sam kupić i dać w serwisie. Jeśli jednak coś z silnikiem by się stało to będą mówić, że zły olej dałeś np. podróbkę itd.
- Nex
- Lex Driver
- Posts: 379
- Joined: 18 Feb 2022, o 22:44
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
Zdejmują tą plastikową osłonę która jest pod kierownicą. Montaż to kilka godzin. Patent jest taki ze po montażu zrywają śruby więc złodziej tego nie odkręci.vki wrote: ↑10 Dec 2023, o 17:08 Znając życie - druga strona w przypadku awarii/usterki/uszkodzenia będzie szukać dziury w całym.
Może również założę.
Dużo rozbierania auta do montażu tej blokady ?
Jak długo trwał montaż?
Olej też możesz sam kupić i dać w serwisie. Jeśli jednak coś z silnikiem by się stało to będą mówić, że zły olej dałeś np. podróbkę itd.
350h Prestige Design Tazuna Panorama Sonic Grey
- piotrulec
- Lex user
- Posts: 84
- Joined: 2 Aug 2016, o 13:11
- Model Lexusa: RX
- Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
- Contact:
Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
nie opowiadaj takich głupot , Unia Europejska już bardzo dawno zabroniła producentom uzależniać gwarancję na pojazd od miejsca gdzie pojazd serwisujesz.vki wrote: ↑10 Dec 2023, o 17:08 Znając życie - druga strona w przypadku awarii/usterki/uszkodzenia będzie szukać dziury w całym.
Może również założę.
Dużo rozbierania auta do montażu tej blokady ?
Jak długo trwał montaż?
Olej też możesz sam kupić i dać w serwisie. Jeśli jednak coś z silnikiem by się stało to będą mówić, że zły olej dałeś np. podróbkę itd.
Ja osobiście nigdy nie serwisowałem w ASO z wyjątkiem BMW, a miałem dwie wymiany gwarancyjne silnika w mercedesie.
Jedyne co musiałem przedstawić dilerowi to faktury za obsługę pojazdu z wpisanym nr rej. samochodu.
A co do montażu blokady to +- 5h
-
- Lex user
- Posts: 127
- Joined: 28 Nov 2021, o 21:28
- Model Lexusa: NX 350h
- Skąd:: Legnica
- Contact:
Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
Jeśli czujesz, że wzrasta poziom twojej agresji lub nadpobudliwości - poczekaj, uspokój się. To jest forum kulturalnych i życzliwych ludzi więc powinieneś się do tego dostosować.piotrulec wrote: ↑11 Dec 2023, o 09:36nie opowiadaj takich głupot , Unia Europejska już bardzo dawno zabroniła producentom uzależniać gwarancję na pojazd od miejsca gdzie pojazd serwisujesz.vki wrote: ↑10 Dec 2023, o 17:08 Znając życie - druga strona w przypadku awarii/usterki/uszkodzenia będzie szukać dziury w całym.
Może również założę.
Dużo rozbierania auta do montażu tej blokady ?
Jak długo trwał montaż?
Olej też możesz sam kupić i dać w serwisie. Jeśli jednak coś z silnikiem by się stało to będą mówić, że zły olej dałeś np. podróbkę itd.
Ja osobiście nigdy nie serwisowałem w ASO z wyjątkiem BMW, a miałem dwie wymiany gwarancyjne silnika w mercedesie.
Jedyne co musiałem przedstawić dilerowi to faktury za obsługę pojazdu z wpisanym nr rej. samochodu.
A co do montażu blokady to +- 5h
Twoje dwie wymiany gwarancyjne silnika w Mercedesie świadczą tylko o stwierdzonej wadzie tego modelu silnika.
Silniki benzynowe Lexusa są niezawodne. Niestety zawsze coś może się przytrafić. Jeśli to będzie jednostkowa awaria silnika wtedy producent będzie wszystko dokładnie sprawdzał. Włącznie z badaniem resztek oleju w silniku, który sam dostarczałeś serwisowi. Przedstawi ci ich wyniki i poinformuje, że olej dostarczony przez ciebie nie spełniał norm Lexusa, np. podróbka.
Nie życzę ci tego ale licho nie śpi. Może się mylę ale z doświadczenia wiem, że jak wszystko gra to jest dobrze ale jak przestaje grać to wtedy zaczyna się szukanie dziury w całym.
Każdy robi jak uważa i to należy uszanować.
-
- Lex Driver
- Posts: 472
- Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
- Model Lexusa: rx, gs, nx
- Skąd:: Pomorskie
- Contact:
Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
pracowałem nad takimi sprawami przez parę lat i szczerze powiem że przy sensownym wykształceniu obsługi nie ma problemu z dojściem do powodów usterek ~ rozróżnienie na wady wynikające z wady wrodzonej / błędnego użytkowania (zdarza się znacznie częściej niż zazwyczaj - kilkukrotnie się spotkałem z sytuacją gdzie właściciel samodzielnie przeprowadził wymianę oleju do połowy ~ zlał stary tylko nie wlał nowego ale zaczął jeździć ignorując kontrolki i komunikaty pojazdu) są dosyć proste w odróżnieniu .. odnośnie szans na wystąpienie wad przy jednostkach 'niezawodnych' jest to jeszcze prostsze w rozróżnieniuvki wrote: ↑11 Dec 2023, o 18:28Jeśli czujesz, że wzrasta poziom twojej agresji lub nadpobudliwości - poczekaj, uspokój się. To jest forum kulturalnych i życzliwych ludzi więc powinieneś się do tego dostosować.piotrulec wrote: ↑11 Dec 2023, o 09:36nie opowiadaj takich głupot , Unia Europejska już bardzo dawno zabroniła producentom uzależniać gwarancję na pojazd od miejsca gdzie pojazd serwisujesz.vki wrote: ↑10 Dec 2023, o 17:08 Znając życie - druga strona w przypadku awarii/usterki/uszkodzenia będzie szukać dziury w całym.
Może również założę.
Dużo rozbierania auta do montażu tej blokady ?
Jak długo trwał montaż?
Olej też możesz sam kupić i dać w serwisie. Jeśli jednak coś z silnikiem by się stało to będą mówić, że zły olej dałeś np. podróbkę itd.
Ja osobiście nigdy nie serwisowałem w ASO z wyjątkiem BMW, a miałem dwie wymiany gwarancyjne silnika w mercedesie.
Jedyne co musiałem przedstawić dilerowi to faktury za obsługę pojazdu z wpisanym nr rej. samochodu.
A co do montażu blokady to +- 5h
Twoje dwie wymiany gwarancyjne silnika w Mercedesie świadczą tylko o stwierdzonej wadzie tego modelu silnika.
Silniki benzynowe Lexusa są niezawodne. Niestety zawsze coś może się przytrafić. Jeśli to będzie jednostkowa awaria silnika wtedy producent będzie wszystko dokładnie sprawdzał. Włącznie z badaniem resztek oleju w silniku, który sam dostarczałeś serwisowi. Przedstawi ci ich wyniki i poinformuje, że olej dostarczony przez ciebie nie spełniał norm Lexusa, np. podróbka.
Nie życzę ci tego ale licho nie śpi. Może się mylę ale z doświadczenia wiem, że jak wszystko gra to jest dobrze ale jak przestaje grać to wtedy zaczyna się szukanie dziury w całym.
Każdy robi jak uważa i to należy uszanować.
- piotrulec
- Lex user
- Posts: 84
- Joined: 2 Aug 2016, o 13:11
- Model Lexusa: RX
- Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
- Contact:
Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
nie powiedziałem , że wymieniali mi ten sam silnik.
pierwszą wymianę mercedes zrobił mi przy silniku V6 (urwany klin na pompie oleju)
druga wymiana była w silniku R6 (pęknięty plastikowy smok olejowy), była na to akcja serwisowa ale nie zdążyli mnie powiadomić.
W BMW miałem pakiet serwisowy i interwały co 25tys, sam zmieniałem olej pomiedzy interwałami, i na koniec gwarancji poprosiłem o pomiar ciśnienia oleju bo silnik zaczął dziwnie pracować zaraz po rozruchu. Wypchnęli mnie że wszystko jest OK i że silnika nie wymienia bo raz spóźniłem interwał 25tys...Mimo to na własną rękę pojechałem do warsztatu, żeby sprawdzili panewki. Okazało się że wszystkie korby powycierane, że to ostatnia chwila na ich wymianę bo zaraz by się któraś obróciła. Silnik V8 BiT.
A teraz wracając do lexusa, jak widzę na jakiej normie oleju producent każe eksploatować te silniki to jestem pewny że pierwsze problemy zaraz jak się skończy gwarancja.
Musisz zrozumieć , że to co zaleca producent na rynek europejski , to nie jest to co pozwoli ci się cieszy bezawaryjną jazdą

Lanie oleju w specyfikacji 0w16 dla mnie jest nieporozumieniem. Jedyne co ratuje sytuację to warunki eksploatacji i skrzynia CVT, która bardzo zniechęca do agresywnej jazdy i mocniejszej eksploatacji silnika.
Dodam jeszcze że BMW też jeździło na 0w20 , teraz zmieniłem na 50w60 i przejechałem na takiej specyfikacji 35tys km
-
- Lex Driver
- Posts: 472
- Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
- Model Lexusa: rx, gs, nx
- Skąd:: Pomorskie
- Contact:
Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
zawsze mnie bawi jak ludzie narzekają na 0w16/0w20.. które mają w swoich normach znacznie wyższe wymagania odnośnie parametrów pracy (jak przy nowszych olejach ~ 'siła' filmu olejowego etc) niż 5w30 / 10w40
karty charakterystyk / norm są ogólnie dostępne i zapraszam do zapoznania się z nimi we własnym zakresie
te oznaczenia dotyczą przewidywanego zakresu temperatur pracy oleju (przy tych silnikach gdzie mamy je 'odelżone' hybrydą (czy też nie po nowoczesnemu brakiem turbiny
) okres nagrzewania jest bardziej pomijalny ponieważ silnik nie pracuje 'spokojniej' ~ tak samo obniżona moc samej jednostki spalinowej + podwyższona wydajność spalania powodują spadek ilości wydzielanego 'stratnie' ciepła ~ + nowsze generacje układów chłodzenia = ciaśniejszy zakres maksymalnych temperatur osiągalnych w silniku (nie potrzebujemy w oleju odporności na skrajne przegrzania) ~ właśnie stąd ta wyższa płynność oleju w temperaturze pokojowej w przypadku 0w16/0w20 - szybciej te oleje osiągają 'parametry pracy' ~ rozgrzany do temperatury 80 stopni Celsjusza 0w16/0w20/5w20/10w40 etc mają bardzo podobną 'gęstość' - a jako 'nowsze' wersje mają do spełnienia wyższe wymagania
karty charakterystyk / norm są ogólnie dostępne i zapraszam do zapoznania się z nimi we własnym zakresie
te oznaczenia dotyczą przewidywanego zakresu temperatur pracy oleju (przy tych silnikach gdzie mamy je 'odelżone' hybrydą (czy też nie po nowoczesnemu brakiem turbiny

- piotrulec
- Lex user
- Posts: 84
- Joined: 2 Aug 2016, o 13:11
- Model Lexusa: RX
- Skąd:: Grodzisk Mazowiecki
- Contact:
Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
lałem do BMW 0w20 , ale w czerwcu pojechałem na hungaroring i w trubie sport+ samochód nie mógł przejechać jednego okrążenia bez komunikat o przegrzaniu silnika i ograniczeniu prędkości do 180km/h , temperatura oleju 140+,tak się nie powinno robić w sportowych samochodach! Po zmianie oleju na 50w60 oczywiście też się grzeje. Ale zdecydowanie lepiej odprowadza ciepło , bo nie wywala już komunikatu przy mocniejszej eksploatacji.whero wrote: ↑12 Dec 2023, o 11:19 zawsze mnie bawi jak ludzie narzekają na 0w16/0w20.. które mają w swoich normach znacznie wyższe wymagania odnośnie parametrów pracy (jak przy nowszych olejach ~ 'siła' filmu olejowego etc) niż 5w30 / 10w40
karty charakterystyk / norm są ogólnie dostępne i zapraszam do zapoznania się z nimi
Oczywiście RXem na tor się nie wybiorę , ale powodem stosowania rzadkich olei jest ekologia i niskie opory, a nie wydłużenie okresu eksploatacji, eksploatujemy samochody w klimacie umiarkowanym, nie potrzebujemy lać 0wXX, aby zabezpieczyć film olejowy przy niskich temperaturach, przyczyną stosowania takich olei są normy emisji, producent stosując taki olej może zejdzie 0,2l/100km. Taniej jest producentowi zalecić taki olej niż montować większy katalizator.
Mocno już odbiegliśmy od tematu , ale pewnie nie wiecie, że nasi zachodni sąsiedzi od 1.12.2023 wprowadzili dodatkową opłatę emisyjną za korzystanie z autostrad, na początku tylko dla samochodów ciężarowych. Opłata nie jest uzależniona od normy ekologicznej pojazdu, samochody ciężarowe euro 6, będą płaciły różną wielkość tego podatku, uzależnione to jest od oleju stosowanego w silniki, opon zmniejszających tarcie i tempomatu z topografią terenu! dzięki takiemu zabiegowi producent deklaruje że ich ciężarówki w testach mogą palić o 3% co przekłada się o zmniejszenie nowego podatku o 0,004eur/km . I nadal uważasz, że producenci stosują te oleje bo tak jest najlepiej dla ich silnikow?
Oczywiście duży plus dla lexusa, że nie wprowadził jeszcze wymian oleju co 30tys.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests