W ciągu tych 4 tygodni odbyłem 2 dalsze wyjazdy z rodziną. Jako, że na codzień jeżdzimy elektrykiem (BMW iX3), to dla przysłowiowego świętego spokoju zamieniliśmy BMW na NX350. Więc swoje przypadki opisuję z perspektywy codzinnego użytkowania BMW iX3 (czyli praktycznie to samo, co zwykłe X3 G01, tylko z napędem elektrycznym), okazjonalnie będę porównywał do Mazdy CX-5 (KF), którą jeździłem w zeszłym roku.
Pierwszy zonk był przy montowaniu fotelików. Okazało się, że kanapa NXa jest trochę węższa, niż w iX3 i nie mieszczą się na niej 2 foteliki + podkładka, na których normalnie jeżdżą dzieci. Ale w zeszłym roku miałem to samo w Maździe, więc zastosowałem to samo rozwiązanie: podkładkę na środku zamieniłem na dużą poduszkę, żeby najstarsza córka mogła siedzieć w miarę wygodnie.
Drugi zonk przy pakowaniu: schowki pod podłogą bagażnika. W BMW jest tam jedna taka w miarę foremna wnęka, gdzie daje się zapakować parę toreb (normalnie ciuchy moje i żony). A w NXie jest kilka osobnych schowków a zupełnie różnych kształtach - ni przypiął ni przyłatał, zmieściło się połowę tego, co w BMW.
Nie zliczę, ile razy narzekałem na półkę bagażnika, która się składała w pół i wpadała krzywo do bagażnika. Albo dla odmiany nie spadała, tylko wyskakiwała do góry a przy zamykaniu pokrywy bagażnika stawała dęba i zasłaniała widok do tyłu. Najlepsze znane mi rozwiązanie było w CX-5, gdzie przy otwieraniu roleta bagażnika się podnosi i wyciąga, a przy zamykaniu chowa do rolki i elegancko zakrywa bagażnik.
I przy okazji kolejna sprawa: na klapie są 2 przyciski: zamknij bagażnik oraz zamknij i zarygluj. Ten pierwszy przycisk działa jak należy: klapa się opuszcza, potem zamek ją dociąga. Ale ta druga nijak nie chciała działać. Naciskam przycisk, cofam się o krok do tyłu, samochód piszczy, potem piszczy znowu, potem jeszcze dwukrotnie i nic się nie dzieje. I koniec.
I przy okazji temat zamkykania samochodu: wielokrotnie łapałem się na tym, że zostawiałem otwarty samochód. Bo nie zamyka się samodzielnie przy oddalaniu. Trzeba przesunąć palcem po klamce, żeby się zamknął. Dlaczego nie może się zamykać sam z siebie, tylko trzeba mu pomóc? To pokłosie jakichś przepisów bezpieczeństwa z Japonii, czy co? A nawet jeżeli, to dlaczego w EU nie można zrobić tak, żeby jednak się zamykał?
Kolejny temat - pozycja za kierownicą. Nijak nie byłem w stanie ustawić fotela i kierownicy tak, żeby było mi wygodnie. Albo było za głęboko, albo za wysoko, albo kierownica za daleko. Koniec końców znalazłem jakiś kompromis, ale czułem się niczym woźnica na koźle - wysoko, w sumie niezbyt wygodnie.
Kolejna kwestia - tym razem coś, co mnie bardzo zirytowało: w trakcie jazdy komputer tego samochodu co chwila wydaje z siebie różne dźwięki: pik, pik-pik, puk, piik-puuk, itp. Czasami sygnalizuje, że chodzi o przejęcie nowego ograniczenia prędkości (które nota bene działa tak samo fatalnie, jak w innych testowanych przeze mnie samochodach, w tym w BMW). Ale czasami w ogóle nie sygnalizuje (ani na desce rozdzielczej, ani na HUD), dlaczeog piszczy. Nawet jak wyłączyłem rozpoznawanie znaków, to co jakiś czas nadal pojawiały się jakieś te dziwne dźwięki. Wydaje mi się, że część pochodziła od ostrzeżeń przed radarami (chociaż nie używałem pokładowej nawigacji, tylko z CarPlay), ale reszty nie byłem w stanie rozszyfrować. I to jest mega irytujące i rozpraszające. A skoro jest rozpraszające, to jest niebezpieczne.
Kolejna irytująca rzecz: po włączeniu aktywnego tempomatu nie można zmienić opcji na wyświetlaczu centralnym. WTF? Dlaczego? I kolejna rzecz przy tej samej okazji: co parę chwil na wyświetlaczu pojawia się sygnał, żeby trzymać ręce na kierownicy. No ale ja trzymam kierownicę dwoma rękami. I co teraz? Dopiero po dłuższym czasie załapałem, że trzeba poruszyć delikatnie kierownicą. Po co? W BMW jest kierownica pojemnościowa - dopóki ją trzymam, to system to wykrywa i nie wyświetla żadnych komunikatów. Trzeba ją zupełnie puścić, żeby po pewnym czasie pojawiło się ostrzeżenie.
Kolejna sprawa: klimatyzacja. Od samego początku narzekałem na brak 3 strefy klimatyzacji z tyłu, ale podczas wyjazdów o mało co nie wyszedłem z siebie i nie stanąłem obok. Normalnie nawiew na tylne fotele jest symboliczny, w ogóle nie czuć, że cokolwiek działa. Jak jechaliśmy z dziećmi w temperaturze +30-35 st.C na zewnątrz, co chwila z tyłu było słychać płacz, że jest za gorąco i żeby włączyć im nawiew. Oczywiście kratka z tyły otwarta maksymalnie, ale praktycznie nic nie wiało. Trzeba było ustawić ręcznie wysoką prędkość nawiewu na przód, żeby z tyłu cokolwiek wiało. Oczywiście przy dużej prędkości nawiewu z przodu zaraz robi się zimno. Nawet jak się pozamyka nawiewy, to i tak leci zimno górą i dołem. W dłuższej perspektywie można złapać zapalenie płuc.
I przy okazji klimatyzacji: dlaczego przyciski "max grzanie" i "max chłodzenie" są wywalone osobno do Ulubionych, zamiast być normalnie w menu klimatyzacji? Niby mała rzecz, a irytuje.
I kolejny temat: światła w deszczu. Przy padającym deszczu samochód nie włącza automatycznie świateł mijania, tylko jedzie na DRL-ach. A to znaczy, że z tyłu nie jest w ogóle oświetlony. Próbowałem z różnymi ustawieniami opcji od świateł (wcześnie, wcześniej) - bez skutku. Trzeba pamiętać, żeby w czasie deszczu ręcznie włączyć światła, a potem znowu ręcznie wyłączyć. Co ciekawe, to samo było w Maździe: burza, ściana deszczu, nic nie widać, a samochód jedzie tylko na DRL-ach z przodu nic z tyłu. Co by nie mówić, to jest niebezpieczne. I to bardzo - szczególnie, jak masz ciemny lakier na samochodzie.
A jeszcze tak przy okazji lakierów - trochę śmieszne, a trochę żałosne, że w tej klasy samochodzie są tak cienkie blachy, że można je wgiąć bez żadnego wysiłku. Wystarczy się lekko oprzeć o niego i blacha się wgina.
To z takich rzeczy, które najbardziej rzuciły mi się w oczy w trakcie obcowania z tym samochodem.
- Strona Główna Lexus-Forum Forum Podstawowe Kupujemy Lexusa Lexus NX
-
- It is currently 2 Aug 2025, o 06:00
- All times are UTC+02:00
Świeżo po zakupie NX350h
Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
-
- Lex user
- Posts: 27
- Joined: 2 Dec 2024, o 22:59
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: WPR
- Contact:
Jump to
- Informacje Forum
- ↳ Forum po aktualizacji błędy, spam
- ↳ Regulamin
- ↳ Informacja dla nowo zarejestrowanych użytkowników
- ↳ Przywitanie
- Forum Podstawowe
- ↳ Kupujemy Lexusa
- ↳ Ogólne
- ↳ Lexus CT
- ↳ Lexus UX
- ↳ Lexus IS
- ↳ Lexus GS
- ↳ Lexus ES
- ↳ Lexus SC
- ↳ Lexus LS
- ↳ Lexus RX
- ↳ Lexus NX
- ↳ Lexus RC
- ↳ Spoty, Zloty, Ciekawe wydarzenia
- ↳ Spoty Regionalne
- ↳ Zloty Ogólnopolskie
- ↳ Ciekawe wydarzenia
- ↳ Nasze Lexusy
- ↳ Lexus UX
- ↳ Lexus IS
- ↳ Lexus RC
- ↳ Lexus NX
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Giełda, Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam
- ↳ Części
- ↳ Samochody
- ↳ Kupię
- ↳ Zamiana
- ↳ Giełda przedmiotów nie związanych z marką Lexus
- ↳ Ostrzeżenia i Pochwały
- ↳ Testujemy Lexusy
- Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe/hybrydowe
- ↳ IS
- ↳ IS mk1 1998-2005
- ↳ IS mk2 2005-2013
- ↳ IS mk3 2013-
- ↳ GS
- ↳ GS mk1 1993-1997
- ↳ GS mk2 1997-2005
- ↳ GS mk3 2005-2012
- ↳ GS mk4 2012-
- ↳ SC
- ↳ SC mk1 1991-2000
- ↳ SC mk2 2001-2010
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ CT
- ↳ NX
- ↳ Inne
- ↳ UX
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Przeniesienie napędu
- ↳ IS
- ↳ IS mk1 1998-2005
- ↳ IS mk2 2005-2013
- ↳ IS mk3 2013-
- ↳ GS
- ↳ GS mk1 1993-1997
- ↳ GS mk2 1997-2005
- ↳ GS mk3 2005-2012
- ↳ GS mk4 2012-
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ CT
- ↳ NX
- ↳ UX
- ↳ Inne
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ RX
- ↳ LS
- ↳ NX
- ↳ CT
- ↳ ES
- ↳ SC
- ↳ UX
- ↳ Inne
- ↳ Elektryka
- ↳ LPG
- ↳ IS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ GS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ SC
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ LS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ RX
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ ES
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ CT
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ Rozmowy ogólne związane z Instalacjami LPG
- ↳ NX
- ↳ Pozostałe
- ↳ Manuals
- Warsztat,Tuning, Przydatne linki
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Warsztaty
- ↳ Car Audio, GPS, CB
- ↳ Galeria
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ LX
- ↳ L-FA
- ↳ Zlot 2011
- ↳ INNE
- ↳ Linkownia
- ↳ Video
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ LX
- ↳ L-FA
- ↳ Zlot 2011
- ↳ INNE
- Nasze Forum
- ↳ Ważne informacje na temat Forum
- ↳ Rabaty i promocje. Partnerzy forum.
- ↳ Lexus Kraków
- ↳ Promocje, konkursy
- ↳ Dni otwarte, jazdy testowe
- ↳ Gtechniq
- ↳ Szkolenia, promocje i konkursy
- ↳ Autodetailing
- ↳ Pielęgnacja i antybakteryjność wnętrz auta
- ↳ Rotinger
- ↳ brakestock.pl
- ↳ zmienolej. pl
- ↳ J&M CarParts
- ↳ Sugestie i propozycje oraz informacje na temat nowego forum
- ↳ Kosz
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests