Is200 vs Swap silnika z IS300

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by owczar »

Taki swap to rozumiem:)
Zequ
Nowy lex user
Posts: 3
Joined: 4 Aug 2014, o 01:04
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Londyn
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by Zequ »

czyli wracając do tematu- ogólnie odradzacie swap... No cóż, a z turbinką czy kompresorem- co bardziej się opłaca i co ile kosztuje (z montażem już)? Oraz czy ktoś z wawy ma takie auto by móc zademonstrować jak to chodzi:P
User avatar
dead_beat
Lex Driver
Posts: 580
Joined: 20 Feb 2012, o 16:41
Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
Skąd:: WWL
Location: Starowola
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by dead_beat »

Zequ wrote:Oraz czy ktoś z wawy ma takie auto by móc zademonstrować jak to chodzi:P
Jak na razie dla nas IS200 Turbo to mit, niewidziany i niesłyszany, bo pomimo tego, że ludzie się umawiają na spota tygodniami to i tak zawsze brakuje IS200T, pomimo tego, że mówią, że będą za pół godziny. Ja osobiście bardzo odradzam z tego powodu IS200T, bo skoro auto ma jeździć to niech jeździ...
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by Dawid0ss »

dead_beat wrote:
Zequ wrote:Oraz czy ktoś z wawy ma takie auto by móc zademonstrować jak to chodzi:P
Jak na razie dla nas IS200 Turbo to mit, niewidziany i niesłyszany, bo pomimo tego, że ludzie się umawiają na spota tygodniami to i tak zawsze brakuje IS200T, pomimo tego, że mówią, że będą za pół godziny. Ja osobiście bardzo odradzam z tego powodu IS200T, bo skoro auto ma jeździć to niech jeździ...
Mam nadzieję, że to nie o mnie, bo na spota się jeszcze nie umawiałem :-D

Zequ, skończę urlopować, odezwę się, spotkamy się, przejedziemy, posłuchasz, jak moja maszynka zasysa wiatr w żagle :-) Pzdr
User avatar
baniaq
Lex Maniak
Posts: 789
Joined: 4 Jun 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by baniaq »

3UZ + manual to duża rzeźba. Badam temat od dłuższego czasu. Trzeba dobrego elektronika, żeby oszukać silnik, że wciąż ma automatyczną skrzynię. Widziałem ostatnio na necie projekt GS-a 430 + manual, gdzie koleś stracił kupę mocy i niuta na przesiadce na W58.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by owczar »

Dawid0ss, a możesz napisać ile Cię kosztowało uturbianie?

Sam chciałem podnieść moc w swoim Galancie jakiś czas temu. Miałem już nawet projekt, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że każda modyfikacja to dużo gorsza niezawodność i po prostu kupiłem mocniejsze auto.

Ale gdybym miał projekt dokończyć, to plan był taki żeby dmuchnąć kompresorem ok 0,3-0,4 bar bez intercooolera i nawet bez odprężania (9,5:1). Przepustnica miała wylądować na wlocie kompresora, a sam kompresor miał być zespolony z kolektorem dolotowym. Niestety w tym aucie potrafi ukręcić się wieloklin konwertera bez podnoszenia mocy, więc musiałbym uciekać do manuala- a tego nie chciałem.

Z tego co widzę, IS200 ma stopień sprężania 10:1, więc nie za wysoki. Lekkie odprężenie i kompresor ze świadomością, że silnik na pewno zrobi mniejszy przebieg i można akceptowalnym kosztem mieć nietypowe auto z mocnym dołem :) W IS jest akurat miejsce na to i z napędem problemu nie będzie.
Uturbianie to już mimo wszystko bardzo duże koszty jeśli to ma jeździć i nie się nie psuć.
ledziu
Lex Master
Posts: 2585
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by ledziu »

baniaq wrote:3UZ + manual to duża rzeźba. Badam temat od dłuższego czasu. Trzeba dobrego elektronika, żeby oszukać silnik, że wciąż ma automatyczną skrzynię. Widziałem ostatnio na necie projekt GS-a 430 + manual, gdzie koleś stracił kupę mocy i niuta na przesiadce na W58.
Właśnie nie jest rzeźba w kategorii rzeźby :biggrin2:
Samo oszukanie silnika pracującego na automacie po podłączeniu manuala dobremu mechaniorowi zajęło 30min.

3uz w podstawie daje to co 1uz z kompresorkiem więc omijamy stage1. Jego cena jest już na tyle przystępna że przy kosztach całości nie powinno robić różnicy 2k więcej za 3uz. A sam montaż skrzynki jest bardzo podobny w obu silnikach.

IS+3uz byłby super :ok:
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by Dawid0ss »

owczar wrote:Dawid0ss, a możesz napisać ile Cię kosztowało uturbianie?
Nie widzę przeciwwskazań.
- instalacja turbo 9k + oleje i filtry (all śmiga na LPG)
Koszt jest duży (oczywiście biorąc pod uwagę cenę auta). Nie mam zamiaru ściemniać. Ja zdecydowałem się tylko i wyłącznie dlatego, że w najbliższym czasie na pewno nie zmienię auta. Mam poważniejsze wydatki w tym momencie. Gdyby nie to, zamiast turbo do IS'a kupiłbym IS350 lub GS4**.
W każdym razie decyzji nie żałuję. Mam fajną sztukę. Dobrze się sprawuje. Daje fun z jazdy :-)
Pozdrawiam
Tycjan
Lex user
Posts: 50
Joined: 10 Dec 2011, o 14:08
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Szczecin
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by Tycjan »

Ile bierze gazu przy zabawie a ile przy normalnej jezdzie?? :twisted:
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Is200 vs Swap silnika z IS300

Post by Dawid0ss »

Tycjan wrote:Ile bierze gazu przy zabawie a ile przy normalnej jezdzie?? :twisted:
Przy normalnej i równej jeździe spalanie się nie zmieniło. Odsyłam tutaj to mojego tematu (stopka) po konkrety.
Edit. Nie napisałem, ile bierze przy zabawie hehe Bawię się tylko czasami. Ogólnie to jeżdżę spokojnie. W mieście spalanie wzrosło z 14.5 -> 16,5 LPG na 100km. To są liczby z Wawy. Niestety się tutaj mnóstwo stoi. Jak jeżdżę po Płocku to zamykam się spokojnie w 13-14 litrach LPG na 100km.
Pzdr
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest