Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu RX
Post Reply
User avatar
przemosc
Lex Driver
Posts: 356
Joined: 13 Jun 2014, o 01:33
Model Lexusa: IS300/RX300/ES300h
Skąd:: Rzyki
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by przemosc »

Grzesio_b wrote: 3 Jul 2024, o 23:00 Od połowy maja jeżdżę wersją omotenashi. Czy "drewniane" wstawki (u mnie bamboo) są faktycznie drewniane ? Mam wrażenie, że są plastikowe malowane lub aluminiowe malowane. W każdym razie wyglądają i w dotyku nie są jak drewno (bambus nie jest drzewem i niektórzy twierdzą że materiał z bambusa nie jest drewnem) jak za przeproszeniem stare laminowane PRL-owskie meble kuchenne z płyty. Na kierownicy widać i czuć drewno nad schowkiem i przy biegach nie.
W poprzednio posiadanym VOLVO wstawki drewniane rzeczywiście były drewniane w dotyku i wyglądzie - w lexusie mam wątpliwości. W cenniku pisze "drewniane" ale czy aby na pewno ?

 
Bez urazy ale czy nie o to chodziło konstruktorom, żeby nie dało się łatwo i jednoznacznie określić czy to drewno czy jednak plastik? Niczego nie wniesie to do Twojego życia a ma Ci się najzwyczajniej w świecie podobać i być przyjemne w dotyku. Tyle i aż tyle.

Ten sam temat tyczy się skór naturalnych od tych z "plastikowych świń" - dopóki materiały nie są zszyte obok siebie, ciężko jest się zorientować co jest co. Jeśli długofalowo przetrwają próbę czasu niezależnie od ich rodziaju, a nie widać ani nie czuć różnicy pomiędzy nimi to co w tym złego?

Oczywiście to tylko moje zdanie, więc nie bierz tego personalnie.
 
Grzesio_b
Lex user
Posts: 20
Joined: 22 Apr 2024, o 22:11
Model Lexusa: RX 450h+
Skąd:: Dąbrowa
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by Grzesio_b »

przemosc wrote: 4 Jul 2024, o 09:30Bez urazy ale czy nie o to chodziło konstruktorom, żeby nie dało się łatwo i jednoznacznie określić czy to drewno czy jednak plastik? Niczego nie wniesie to do Twojego życia a ma Ci się najzwyczajniej w świecie podobać i być przyjemne w dotyku. Tyle i aż tyle.

 
Jeśli w ofercie/cenniku/materiałach  jest napisane  drewno  - to bez sensu konstruktorzy mieliby z tego robić plastik (deprecjonować) - choćby wizualnie.  Na kierownicy wstawka rzeczywiście ma charakter drewna i jest przyjemna w dotyku .  Pozostałe wstawki "drewniane" niestety  dla mnie wyglądają jak plastik  i jak plastik "są przyjemne w dotyku"   i jak plastik "mi się podobają"   a twierdzenie, że w marce premium konstruktorzy zamieniają celowo choćby wizualnie drewno na plastik, to jest to jakieś nieporozumienie -  Po co podkreślać że są wstawki drewniane i robić z tego plastik ? .  Lexus jest marką premium  i powinien się podobać  nadzwyczajnie a nie "najzwyczajniej".   Generalnie jestem zadowolony z samochodu  niestety  poprzednio posiadane Volvo  S90   akurat pod względem wstawek drewnianych mnie "zepsuło" bo tam te wstawki rzeczywiście wyglądały na premium  a nie na tani malowany plastik  i mi się podobały w VOLVO nadzwyczajnie a nie najzwyczajniej.  Wybierając Lexusa tą wersję miałem pokazywaną w ciemnym garażu dealera  -  po odbiorze auta w naturalnym oświetleniu "plastikowy"wygląd tych wstawek mnie uderzył.

Zapytałem tylko:   "Czy "drewniane" wstawki (u mnie bamboo) są faktycznie drewniane ?"    oraz  "W cenniku pisze "drewniane" ale czy aby na pewno ? "
Niestety od ciebie odpowiedzi nie otrzymałem  a wręcz  przeciwnie - nasiliłeś  moje  obawy.  

Zacytuję hasło również wykorzystywane w reklamach:  „Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać”
 



 
Vito2023
Nowy lex user
Posts: 18
Joined: 5 Sep 2023, o 10:16
Model Lexusa: RX 350h
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by Vito2023 »

Witam, przymierzam się do wymiany 350h na 450h+ lub 500h i tu mam pytanie do właścicieli 450h+ czy jesteście zadowoleni z wyboru czy raczej jednak 500h.
Grzesio_b
Lex user
Posts: 20
Joined: 22 Apr 2024, o 22:11
Model Lexusa: RX 450h+
Skąd:: Dąbrowa
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by Grzesio_b »

Vito2023 wrote: 6 Jul 2024, o 21:31 Witam, przymierzam się do wymiany 350h na 450h+ lub 500h i tu mam pytanie do właścicieli 450h+ czy jesteście zadowoleni z wyboru czy raczej jednak 500h.

 
Do salonu jechałem po 500h  a na miejscu zdecydowałem o 450h+. Mnie do tego wyboru skłoniła możliwość ładowania z gniazdka.  Prądu mam dużo - posiadam instalację offgrid  i  praktycznie  90%  na razie jeżdżę na prądzie.   W zimie wskaźnik ten spadnie.   Odnośnie samochodu generalnie jestem bardzo zadowolony z wyboru  jazda wygodna, trzymanie na zakrętach ze względu na nisko położony środek ciężkości ( większe akumulatory na dole) zadowalające,  elastyczność również na wysokim poziomie.  Niestety do 500h nie mam porównania - nie jeździłem nawet testowo.  Dla mnie największą zmianą w porównaniu do wcześniejszych posiadanych samochodów była skrzynia biegów - pierwsza styczność ze skrzynią CVT  - ale polubiłem ją.
Hybrydę plug-in  polecę ale warunkiem zadowolenia jest możliwość  ładowania hybrydy u siebie w domu.    Sprawa indywidualnego gustu ale mi wersja sport podoba się mniej   i możliwości konfiguracyjne - wizualne we wewnątrz i na zewnątrz w 500h są mniejsze niż w 450h+.   Przyśpieszenie w 500h niewiele lepsze niż w 450h.
Odnośnie 500h  -  to co chętnie bym widział w 450h+  to skrętna tylna oś.   Od 2008 roku przez kilka lat jeździłem Infiniti FX(chyba wprowadzili to jako pierwsi)   i tam już wtedy tylna oś była skrętna  - bardzo fajna opcja  na ciasnych parkingach oraz na krętych drogach.    Zakładając, że 500h jeździ co najmniej jak kiedyś Infiniti FX (mowa o osiągach i prowadzeniu)  to i tak swój wybór 450h+ uważam za lepszy.
 
User avatar
przemosc
Lex Driver
Posts: 356
Joined: 13 Jun 2014, o 01:33
Model Lexusa: IS300/RX300/ES300h
Skąd:: Rzyki
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by przemosc »

Grzesio_b wrote: 4 Jul 2024, o 10:40
przemosc wrote: 4 Jul 2024, o 09:30Bez urazy ale czy nie o to chodziło konstruktorom, żeby nie dało się łatwo i jednoznacznie określić czy to drewno czy jednak plastik? Niczego nie wniesie to do Twojego życia a ma Ci się najzwyczajniej w świecie podobać i być przyjemne w dotyku. Tyle i aż tyle.


 
Jeśli w ofercie/cenniku/materiałach  jest napisane  drewno  - to bez sensu konstruktorzy mieliby z tego robić plastik (deprecjonować) - choćby wizualnie.  Na kierownicy wstawka rzeczywiście ma charakter drewna i jest przyjemna w dotyku .  Pozostałe wstawki "drewniane" niestety  dla mnie wyglądają jak plastik  i jak plastik "są przyjemne w dotyku"   i jak plastik "mi się podobają"   a twierdzenie, że w marce premium konstruktorzy zamieniają celowo choćby wizualnie drewno na plastik, to jest to jakieś nieporozumienie -  Po co podkreślać że są wstawki drewniane i robić z tego plastik ? .  Lexus jest marką premium  i powinien się podobać  nadzwyczajnie a nie "najzwyczajniej".   Generalnie jestem zadowolony z samochodu  niestety  poprzednio posiadane Volvo  S90   akurat pod względem wstawek drewnianych mnie "zepsuło" bo tam te wstawki rzeczywiście wyglądały na premium  a nie na tani malowany plastik  i mi się podobały w VOLVO nadzwyczajnie a nie najzwyczajniej.  Wybierając Lexusa tą wersję miałem pokazywaną w ciemnym garażu dealera  -  po odbiorze auta w naturalnym oświetleniu "plastikowy"wygląd tych wstawek mnie uderzył.

Zapytałem tylko:   "Czy "drewniane" wstawki (u mnie bamboo) są faktycznie drewniane ?"    oraz  "W cenniku pisze "drewniane" ale czy aby na pewno ? "
Niestety od ciebie odpowiedzi nie otrzymałem  a wręcz  przeciwnie - nasiliłeś  moje  obawy.  

Zacytuję hasło również wykorzystywane w reklamach:  „Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać”
 



 

 
Jeśli jest jak mówisz i piszą, że są drewniane, a nie są to faktycznie słabo. Z tego co pamiętam to od lat stosują "skrót myślowy" pisząc w prasówki wstawki z drewna, ale nie piszą dokładnie gdzie one się znajdują. To tak jak teraz połączenie skóry naturalnej ze sztuczną - naturalna występuje tylko chyba na centralnej części siedziska bez boczków i to samo tyczy się oparcia, dlatego rozumiem Twoje poirytowanie. Łatwo można by sprawdzić czy drewno jest drewnem czy plastikiem - zdemontować dany dekor i jego spodnia część powinna dać odpowiedź (fakt-wiem - nie o to chodzi tym bardziej, że wydajesz na samochód sporą kwotę i wierzysz w zapewnienia producenta, żeby wszystko na każdym kroku sprawdzać). Mnie też irytują bezsensowne oszczędności stosowane prze producentów, ale dzięki temu coraz bardziej doceniam swojego ES300h z 2019/2020 roku
 
Vito2023
Nowy lex user
Posts: 18
Joined: 5 Sep 2023, o 10:16
Model Lexusa: RX 350h
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by Vito2023 »

Grzesio_b wrote: 7 Jul 2024, o 22:37
Vito2023 wrote: 6 Jul 2024, o 21:31 Witam, przymierzam się do wymiany 350h na 450h+ lub 500h i tu mam pytanie do właścicieli 450h+ czy jesteście zadowoleni z wyboru czy raczej jednak 500h.


 
Do salonu jechałem po 500h  a na miejscu zdecydowałem o 450h+. Mnie do tego wyboru skłoniła możliwość ładowania z gniazdka.  Prądu mam dużo - posiadam instalację offgrid  i  praktycznie  90%  na razie jeżdżę na prądzie.   W zimie wskaźnik ten spadnie.   Odnośnie samochodu generalnie jestem bardzo zadowolony z wyboru  jazda wygodna, trzymanie na zakrętach ze względu na nisko położony środek ciężkości ( większe akumulatory na dole) zadowalające,  elastyczność również na wysokim poziomie.  Niestety do 500h nie mam porównania - nie jeździłem nawet testowo.  Dla mnie największą zmianą w porównaniu do wcześniejszych posiadanych samochodów była skrzynia biegów - pierwsza styczność ze skrzynią CVT  - ale polubiłem ją.
Hybrydę plug-in  polecę ale warunkiem zadowolenia jest możliwość  ładowania hybrydy u siebie w domu.    Sprawa indywidualnego gustu ale mi wersja sport podoba się mniej   i możliwości konfiguracyjne - wizualne we wewnątrz i na zewnątrz w 500h są mniejsze niż w 450h+.   Przyśpieszenie w 500h niewiele lepsze niż w 450h.
Odnośnie 500h  -  to co chętnie bym widział w 450h+  to skrętna tylna oś.   Od 2008 roku przez kilka lat jeździłem Infiniti FX(chyba wprowadzili to jako pierwsi)   i tam już wtedy tylna oś była skrętna  - bardzo fajna opcja  na ciasnych parkingach oraz na krętych drogach.    Zakładając, że 500h jeździ co najmniej jak kiedyś Infiniti FX (mowa o osiągach i prowadzeniu)  to i tak swój wybór 450h+ uważam za lepszy.
 

 
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedz. Po roku jazdy 350h już przyzwyczaiłem się do ecvt i jedyne czego Mi brakuje w tym modelu to mocy. Do spokojnej jazdy jak najbardziej ale czasami lubię szybko ruszyć z pod świateł i komfortowo już nie jest jak również przy dynamicznym wyprzedzaniu. Teraz jestem na objazdówce po Korsyce i Sardynii i tu evct miło Mnie zaskoczyła. Do 500 przekonuje Mnie automat, tylna oś skrętna i inne przeniesienie napędu na koła. Niestety posiada słabą konfigurację wewnętrzną i zewnętrzną. Wiem że 450h+ ma kilka trybów jazdy i czy może Pan je opisać, może być bez trybu EV bo jest oczywisty. Czy jeżdżąc w trybie mieszanym też silnik wchodzi na wysokie obroty jak to ma miejsce w modelu 350h przy gwałtownym przyspieszaniu. I jak Pan generalnie ocenia wyciszenie tego modelu?
 
Grzesio_b
Lex user
Posts: 20
Joined: 22 Apr 2024, o 22:11
Model Lexusa: RX 450h+
Skąd:: Dąbrowa
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by Grzesio_b »

Nie dam obiektywnej oceny dotyczącej porównania wyciszenia i jazdy poszczególnymi modelami - to jest mój pierwszy Lexus. Jeździłem testowo tylko 450h+,  dodatkowo opcje wykończenia wewnątrz / na zewnątrz    i mnie to już wystarczająco przekonało do zakupu 450h+. Wcześniej jeździłem limuzyną Volvo s90  (pełne możliwe wyposażenie w tym zawieszenie pneumatyczne) i Lexus jest cichszy.   Interesowałem się tematem  i wyciszenie 450h+  jest oceniane lepiej niż w 350h.   Odnośnie  moich (i małżonki) typowych wrażeń  z jazdy i wyciszenia - podczas normalnej spokojnej jazdy silnika praktycznie nie słychać  a przy większych prędkościach wyciszenie jest lepsze niż w VOLVO s90. Pełne przyśpieszenie  powoduje rozkręcanie się silnika na wysokie obroty - ale prawda jest taka, że biegówka też wchodzi na wysokie obroty w takich sytuacjach  i przy prędkości 100km/h tych biegów nie zmieni do 6-go  a może max do 3-go.   Oczywiście jazda ze zmienianymi biegami jest inna  -  ale przy normalnym spokojnym użytkowaniu niekoniecznie lepsza  - i mówię to  jako  użytkownik biegowych skrzyń automatycznych przez ostatnie 20 lat  i świeży posiadacz CVT.   
Odnośnie zachowania w zakrętach  myślę, że  450h+ radzi sobie całkiem dobrze - ma bardziej dociążony dół - w każdym razie jak na gabaryty auta i moje oczekiwania dobrze trzyma się drogi. 
Odnośnie przyśpieszenia  katalogowe 6,5s w 450h+   i   6,2s w 500h  dla mnie nie jest wystarczającym argumentem za 500h.  Poza tym wiele testów wskazuje, że 450h+ w rzeczywistości jest szybsze o ok 0,2-0,3s niż podaje producent a praktyczna ocena biorąc pod uwagę oczywiście oczekiwania jest wg mnie bardzo dobra.  (Lexus RX nawet 500h nie jest  sportowym samochodem)   Za przyśpieszenie odpowiada przede wszystkim moment obrotowy, który w 450h+ jest niewiele niższy niż w 500h.   
Tryby jazdy przy napędzie hybrydowym niewiele zmieniają w charakterystyce pracy napędu - na przyśpieszanie nie mają wpływu.  Chyba wpływają na układ kierowniczy, hamulce (i przy pełnej wersji) na zawieszenie  - będę to testował.
Co dostaję w 450h+  czego nigdy nie będę miał w 500h ?   -   możliwość jazdy praktycznie w pełnej ciszy w trybie EV,   -  spalanie na poziomie 1l/100 km  (u mnie jest w tej chwili 0,8l/100)  - prąd mam za darmo, - większe możliwości personalizacji wnętrza (więcej kolorów do wyboru wykończenia - ciemne i jasne), to zweryfikuje przyszłość  ale chyba trwalszy napęd hybrydowy ( mniej wysilony silnik spalinowy).
Co bym chciał  w 450h+ a jest w 500h  (ale nie brakuje mi tego)  -  skrętna tylna oś.
Kiedy nie kupować 450h+  -  jeśli nie zamierzasz albo nie masz możliwości ładować akumulatora trakcyjnego.
Nie odniosę się do napędu 4x4 w tych modelach.  Dla mnie w 450h+ wystarczający i spisuje się tam gdzie mi go brakowało  -  ale test jeszcze nie był całoroczny.   Czy napęd 4x4 w 500h jest lepszy lub gorszy to nie wiem. 
 
nethobbit
Lex user
Posts: 199
Joined: 12 Jul 2024, o 16:10
Model Lexusa: RX 450h+
Skąd:: Śląsk
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by nethobbit »

Cześć wszystkim. Przymierzam się do zakupu RX-a 450h+ mam pytanie do posiadaczy - czy na wyposażeniu jest kabel do ładowania z gniazdka 230V? Wiem że parę postów wyżej ktoś napisał o dołączonym kablu ale nie wiem czy on jest w standardzie czy po prostu trzeba go wynegocjować.
 
ryszolo
Lex user
Posts: 37
Joined: 21 Sep 2010, o 17:36
Model Lexusa: SC400, RX450h+
Skąd:: Wrocław
Location: Wrocław
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by ryszolo »

Są obydwa kable. Przynajmniej w moim aucie tak było.
nethobbit
Lex user
Posts: 199
Joined: 12 Jul 2024, o 16:10
Model Lexusa: RX 450h+
Skąd:: Śląsk
Contact:

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Post by nethobbit »

Dziękuję za informację. Z ciekawości jak ładujesz? - tylko z gniazdka 230V czy może za pomocą wallboxa?
Post Reply

Return to “Lexus RX”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests