Za ciężką nogę chyba mam bo ledwie jestem w stanie przekroczyć 70 km
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
A tam ciężką. Po to masz 300 KM żeby z nich korzystać a nie walczyć o każdą złotówkę.no_fox_given pisze: ↑27 lip 2023, o 11:39Za ciężką nogę chyba mam bo ledwie jestem w stanie przekroczyć 70 km
I tego się trzymam, nie płaczę po nocach o te ~15 km zasięgumachony79 pisze: ↑27 lip 2023, o 12:21A tam ciężką. Po to masz 300 KM żeby z nich korzystać a nie walczyć o każdą złotówkę.no_fox_given pisze: ↑27 lip 2023, o 11:39Za ciężką nogę chyba mam bo ledwie jestem w stanie przekroczyć 70 km
Czyli ogólnie się nie opłaca, a w każdym razie zysk czysto materialny jest nikły bądź żaden. Pewnie przy sporych przebiegach rzędu 25+ kkm można by mówić o oszczędnościach, wtedy też mamy drugą stronę medalu bo auto trzeba ładować, a takie przebiegi sugerują, że "nie ma kiedy". Wydaje się, że używanie tego auta jako czystego elektryka, jeżeli jeździ się wokoło komina, jest największą zaletą i oszczędnością.Marslo pisze: ↑22 wrz 2023, o 15:56 Dzis mija rok jak odebralismy naszego NX 450h+. Auto zrobilo ok 10,5 tys km, z czego 2/3 na pradzie. Ladowarka Zaptec pokazuje , ze zaladowalismy ok 1390 kWh, do tego trzeba dodac ok 200 kWh zanim ja zainstalowalismy oraz 62,5 kWh w ciagu kilku dni, kiedy aplikacja Zaptec sie wysypala i dostalem dane od obslugi klienta do recznego podliczenia. Razem ok 1650 kWH . Zakladajc , ze ok 40 % naladowalismy z paneli PV, a pozostale 60 % naladowialismy w taryfie nocnej przy cenie ok 40 gr /kWh daje nam to koszt ok 400 pln za 7 tys km.
Plus ok 330 l benzyny ( srednie zuzycie w Lexus Link to 3,3 l / 100 km ). Zuzycie pradu 22,3 kWh/100 km.
Lacznie ok 2,6 tys pln za paliwo i prad na dystansie ok 10,5 tys km.
Poprzedni NX zony ( 200 T ) palil srednio ok 9-10 l , co oznacza ,ze oszczednosc rocznie wynosi ok 4 tys pln przy przebiegu ok 10 tys km.
Auto bylo drozsze od 350 h w tej samej specyfikacji o ok 50 tys pln . Zakladam ,ze przy odsprzedazy po 8 latach cena za plug in bedzie o 15 tys wyzsza od zwyklej hybrydy. Pozostaje wiec ok 35 tys roznicy w cenie. Po 8 latach odzyskamy ok 32 tys, a przy wzroscie cen benzyny szybciej. Wszystko zalezy od tempa wzrostu cen benzyny i pradu oraz rocznych przebiegow.
Przyjemnosc jazdy elektrykiem gratis;) . Moc ponad 300 kM rowniez;)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości