Witajcie,
od nowości bujałem się z niedziałającym szyberdachem (pracował bardzo opornie, zacinał się az przestał pracować) , krótko opisze w punktach pracę jakie trzeba wykonać, jak nie masz minimalnych zdolności manualnych oraz min 10h czasu odpuść
1. Zaczynamy od zakupów - z chinskiego portalu zamawiamy prowadnice wraz z paskiem zebatym podaje kod: TOYOTA 63205-48010 (cena ok 199zł)
2. rozpoczynamy od demontażu wnętrza i opuszczenia podsufitki - oczywiscie czynnosci wykonujemy identycznie po jednej i drugiej stronie samochodu:
- słoneczka (sruby po bokach w srodku haczyki wyciagane przez obrót 90st)
- przednią lampkę (sciągamy delikatnie platikową osłonę pod nią ukryte 4 sruby)
- odpinamy silnik szyberdachu oraz lampkę
- przednie słupki ( w gornej czesci czarny kolek na dystansie dlugim srubokretem trzeba go podwazyc by wylazł, mocno siedzi - uważaj na AIR BAG)
- demontujemy tylne progi z napisem LEXUS
- srodkowe czarne slupki dolne odchylamy, pod nimi ukryte dwie sruby mocujace gorną czesc slupka (u gory jest jeden zatrzask) szarpiemy i wysuwamy lekko w dół
- bagażnik - wyciagamy plastikowe pułki z podlogi (boczne przykrecone na plastikowe nakrętki) odkrecamy podnoszoną podłogę
- warto wyjąć tylną kanapę będzie więcej miejsca i wygodniej
- tylne dolne boczki w bagażniku (na ktorych trzyma się roleta) przymocowane są na trzy czarne wkręty (jeden z nich za lampką oświelnia trzeba zajrzec i ja odszukać) szarpiemy z czuciem i opuszczamy plastiki - podsufitka zacznie opadac
- plastiki oslaniajace nadkola tylne od strony przedziału pasażerskiego - wyciągamy kolki oraz szarpiemy z czuciem
- podsufitka trzymana jest takze przez uszczelki drzwi i bagaznika, trzeba je opuscic
- demontujemy rączki 4szt podsufitka jest juz uwolniona i powinna powoli opadac( trzymają ją instalacje mocowane na tasmy, lekko trzeba je odkleić
- opuszczamy podsufitke (nie ma potrzeby jej demontowania)
- warto odkręcić szybę szyberdachu - 4 sruby torx schowane pod harmonijkami ( harmonijke ciagniemy z czucie w strone strodka łatwo schodzi) warto zapamiętać ustawienie szyby zeby rowną ją przykręcić z powrotem - wyciągamy szybę z samochodu
- odpinamy 4 rurki drenażowe szybra (4 zaciski)
- naszym oczom ukazuję się stelaż szyberdachu - trzyma się na 8 nakretkach oraz 4 wpspornikach - odkręcamy
- odkrecamy silnik szyberachu i taki metalowy wspornik
- wyciągamy cały stelaż i na stół roboczy
U mnie okazały się zerwane paski ktore trzeba było wyciągnąć z prowadnic.
3. Wymiana Paska zębatego napędu szyberdachu:
podstawowa zasada: NIC NA SIŁĘ, wszystko jest sprytnie pomyslane przeznacz chwile na ta jak biegną paski , zauważ ze pasek zębaty po stronie kierowcy skierowany jest zabkami w stronę wnętrza a po drugiej stronie odwrotnie - płaskim w stronę wnętrza!!!
- w tylnej czesci szybra odkrecamy ograniczniki (plastikowe i metalowy po obu stronach)
- wypinamy boki przedniego deflektora na sprężynach (ostrożnie, żeby nie pękło)
- wysuwamy tyłem blendę zasłaniającą szyberdach)
- wypinamy tylni deflektor (ostroznie, zeby nie pękły mocowania
- wysuwamy tyłem czarne ślizgi , ktore wychodzą tyłem wraz z paskiem zębatym
UWAGA: zwróc uwagę na ustawiene paska zebatego oraz umiejscowienie płóz ślizgu - żeby dokładnie wszystko zmontować
- usuwamy resztki starego paska
- czyścimy dokładnie płozy oraz rurki w których porusza się pasek, potem smarujemy dokładnie - ja użyłem wazeliny w sprayu, nie ma co żałować, ma chodzić z lekkim oporem
- demontujemy stary pasek zebaty ze ślizgu - nie użyłem nowych slizgow od chinczykow, były jak dla mnie zbyt ciasne, przelozylem tylko same paski
- paski wsuwamy na swoje miejsca i wsuwamy do konca ślizgi , ustawiamy w pozycji na płasko (nie tilt)
- składamy wszystko w odwrotnej i cieszymy sie sprawnym szybrem
TIPS & TRICKS
- warto segregować sobie nakretki i spinki żeby się nie pomyliło
- przy okazji można odkurzyć dywan pod tylnymi siedzeniami
- warto trzymać w czystości ręcę bo każda plamka jest potem widoczna na podsufitce , szczególnie jasnej
- warto przy okazji podufitke poczyscic wiglotną scierką z dodatkiem np. plynu do tapicerki,
Pozdrawiam
- Strona Główna Lexus-Forum Warsztat,Tuning, Przydatne linki Zrób to sam
-
- Dzisiaj jest 23 maja 2024, o 17:55
- Strefa czasowa UTC+02:00
Wymiana Pasków Zębatych Szyberdachu Lexus RX II, Toyota
Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.
- MotoManiaq
- Lex user
- Posty: 24
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 10:56
- Model Lexusa: RX300
- Skąd:: Brodnica
- Kontakt:
Przejdź do
- Informacje Forum
- ↳ Forum po aktualizacji błędy, spam
- ↳ Regulamin
- ↳ Informacja dla nowo zarejestrowanych użytkowników
- ↳ Przywitanie
- Forum Podstawowe
- ↳ Kupujemy Lexusa
- ↳ Ogólne
- ↳ Lexus CT
- ↳ Lexus UX
- ↳ Lexus IS
- ↳ Lexus GS
- ↳ Lexus ES
- ↳ Lexus SC
- ↳ Lexus LS
- ↳ Lexus RX
- ↳ Lexus NX
- ↳ Lexus RC
- ↳ Spoty, Zloty, Ciekawe wydarzenia
- ↳ Spoty Regionalne
- ↳ Zloty Ogólnopolskie
- ↳ Ciekawe wydarzenia
- ↳ Nasze Lexusy
- ↳ Lexus UX
- ↳ Lexus IS
- ↳ Lexus RC
- ↳ Lexus NX
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Giełda, Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam
- ↳ Części
- ↳ Samochody
- ↳ Kupię
- ↳ Zamiana
- ↳ Giełda przedmiotów nie związanych z marką Lexus
- ↳ Ostrzeżenia i Pochwały
- ↳ Testujemy Lexusy
- Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe/hybrydowe
- ↳ IS
- ↳ IS mk1 1998-2005
- ↳ IS mk2 2005-2013
- ↳ IS mk3 2013-
- ↳ GS
- ↳ GS mk1 1993-1997
- ↳ GS mk2 1997-2005
- ↳ GS mk3 2005-2012
- ↳ GS mk4 2012-
- ↳ SC
- ↳ SC mk1 1991-2000
- ↳ SC mk2 2001-2010
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ CT
- ↳ NX
- ↳ Inne
- ↳ UX
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Przeniesienie napędu
- ↳ IS
- ↳ IS mk1 1998-2005
- ↳ IS mk2 2005-2013
- ↳ IS mk3 2013-
- ↳ GS
- ↳ GS mk1 1993-1997
- ↳ GS mk2 1997-2005
- ↳ GS mk3 2005-2012
- ↳ GS mk4 2012-
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ CT
- ↳ NX
- ↳ UX
- ↳ Inne
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ RX
- ↳ LS
- ↳ NX
- ↳ CT
- ↳ ES
- ↳ SC
- ↳ UX
- ↳ Inne
- ↳ Elektryka
- ↳ LPG
- ↳ IS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ GS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ SC
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ LS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ RX
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ ES
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ CT
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ Rozmowy ogólne związane z Instalacjami LPG
- ↳ NX
- ↳ Pozostałe
- ↳ Manuals
- Warsztat,Tuning, Przydatne linki
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Warsztaty
- ↳ Car Audio, GPS, CB
- ↳ Galeria
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ LX
- ↳ L-FA
- ↳ Zlot 2011
- ↳ INNE
- ↳ Linkownia
- ↳ Video
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ LX
- ↳ L-FA
- ↳ Zlot 2011
- ↳ INNE
- Nasze Forum
- ↳ Ważne informacje na temat Forum
- ↳ Rabaty i promocje. Partnerzy forum.
- ↳ Lexus Kraków
- ↳ Promocje, konkursy
- ↳ Dni otwarte, jazdy testowe
- ↳ Gtechniq
- ↳ Szkolenia, promocje i konkursy
- ↳ Autodetailing
- ↳ Pielęgnacja i antybakteryjność wnętrz auta
- ↳ Rotinger
- ↳ brakestock.pl
- ↳ zmienolej. pl
- ↳ J&M CarParts
- ↳ Sugestie i propozycje oraz informacje na temat nowego forum
- ↳ Kosz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość