Zaświeciła się kontrolka check engine. Po zeskanowaniu wyskoczyły błędy jak w temacie. Poszperałem i wyszło, że sonda lambda, czy też sondy lambdy. Czy wiecie gdzie one się znajdują na wydechu i czy dużą filozofię jest je wymienić?
Poniżej zrzut z ekranu.
LS600H błąd P0138 i P2195.
-
- Nowy lex user
- Posty: 11
- Rejestracja: 5 lis 2020, o 13:58
- Model Lexusa: LS600H
- Skąd:: Legionowo
- Kontakt:
-
- Lex Driver
- Posty: 521
- Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WWA
- Kontakt:
Re: LS600H błąd P0138 i P2195.
sensor 1 przed katem
sensor 2 za katem
obie po tej samej stronie/na tym samym banku
czy da się do tego dojść bez problemu - niestety nie wiem, najprawdopodobniej do tej przed katalizatorem będzie ciężko dojść, na pewno łatwiej do tej za katalizatorem
sensor 2 za katem
obie po tej samej stronie/na tym samym banku
czy da się do tego dojść bez problemu - niestety nie wiem, najprawdopodobniej do tej przed katalizatorem będzie ciężko dojść, na pewno łatwiej do tej za katalizatorem
-
- Nowy lex user
- Posty: 11
- Rejestracja: 5 lis 2020, o 13:58
- Model Lexusa: LS600H
- Skąd:: Legionowo
- Kontakt:
Re: LS600H błąd P0138 i P2195.
Dzięki za odpowiedź.
Jestem ciekawe, czy to rzeczywiście padły sondy, czy przerdzewiał wydech.................ale bez nurkowania pod samochód się nie dowiem.
Jestem ciekawe, czy to rzeczywiście padły sondy, czy przerdzewiał wydech.................ale bez nurkowania pod samochód się nie dowiem.
-
- Nowy lex user
- Posty: 11
- Rejestracja: 5 lis 2020, o 13:58
- Model Lexusa: LS600H
- Skąd:: Legionowo
- Kontakt:
Re: LS600H błąd P0138 i P2195.
Wczoraj zebrałem się za wymianę. Podjechałem do znajomego na podnośnik...................i wymiana sądy za katem jest bezproblemowa, ale przed................oooo to już inna bajka. Od dołu ręki nie wsadzi. o kluczu nie wspomnę. Może z góry, choć z tej strony jeszcze nie zerkałem. Zmianie uległ błąd. Jest teraz jeden o innym numerze.
Także ewidentnie trzeba wymienić to z przed kata.
Także ewidentnie trzeba wymienić to z przed kata.
-
- Nowy lex user
- Posty: 11
- Rejestracja: 5 lis 2020, o 13:58
- Model Lexusa: LS600H
- Skąd:: Legionowo
- Kontakt:
Re: LS600H błąd P0138 i P2195.
Trochę czasu minęło od tej "awarii", opiszę jak potoczyło się dalej. Po pół roku zebrałem się aby wstawić samochód do warsztatu, sondy wymienione. Po tygodniu wywaliło kolejny błąd P0420 i z czasem doszedł P0430. Internet wyświetlił taką listę:
Uszkodzony katalizator (najczęstsza)
Zanieczyszczenie olejem w katalizatorze
Nieprawidłowe umieszczenie konwertera katalitycznego
Uszkodzony czujnik tlenu upstream lub downstream / wadliwe okablowanie
Nieszczelność kolektora wydechowego lub układu wydechowego
Zły rodzaj paliwa (paliwo ołowiowe zamiast bezołowiowego)
Bogata/chuda mieszanka (uszkodzenie katalizatora)
Błędne zapłonu (uszkodzenie katalizatora)
Wadliwy moduł sterowania silnikiem (rzadko)
Na początku wymieniłem świece, wiedząc że nie były wymieniane przez ostatnie 5 lat
. Wiele to nie zmieniło, może obroty przestały skakać. Czasem podbijało na postoju do 1500. Kontrolka check nadal zaczęła się pojawiać. Wyczytałem, że to rzeczywiście wina katalizatora z racji zasyfienia. Nie wiem, czy w takim przypadku sens miała wymiana sąd lambda. Szukając wiedzy wpadłem na film:https://www.youtube.com/watch?v=N6SFeIkPXSo
Zakupiłem specyfik PROTEC Czysz.sondy katalizatora 375ml OXICAThybrid i...................i trwają prace. Zalałem do prawie pełnego zbiornika, lepsze efekty przynosi wlanie do pustego i wtedy zatankować. Nie robiłem też tej operacji na postoju, tylko pojechałem w trasę i utrzymywałem podobną prędkość obrotową. Zrobiłem 200km i nic nie wyskoczyło....................do następnego dnia. Cyk i jest, ale............... wyjeżdżę do końca i mooooże.............. wtedy się naprawi.................a może kupie jeszcze jeden i zalej na pusty zbiornik i dalej w trasę.
Uszkodzony katalizator (najczęstsza)
Zanieczyszczenie olejem w katalizatorze
Nieprawidłowe umieszczenie konwertera katalitycznego
Uszkodzony czujnik tlenu upstream lub downstream / wadliwe okablowanie
Nieszczelność kolektora wydechowego lub układu wydechowego
Zły rodzaj paliwa (paliwo ołowiowe zamiast bezołowiowego)
Bogata/chuda mieszanka (uszkodzenie katalizatora)
Błędne zapłonu (uszkodzenie katalizatora)
Wadliwy moduł sterowania silnikiem (rzadko)
Na początku wymieniłem świece, wiedząc że nie były wymieniane przez ostatnie 5 lat
. Wiele to nie zmieniło, może obroty przestały skakać. Czasem podbijało na postoju do 1500. Kontrolka check nadal zaczęła się pojawiać. Wyczytałem, że to rzeczywiście wina katalizatora z racji zasyfienia. Nie wiem, czy w takim przypadku sens miała wymiana sąd lambda. Szukając wiedzy wpadłem na film:https://www.youtube.com/watch?v=N6SFeIkPXSo
Zakupiłem specyfik PROTEC Czysz.sondy katalizatora 375ml OXICAThybrid i...................i trwają prace. Zalałem do prawie pełnego zbiornika, lepsze efekty przynosi wlanie do pustego i wtedy zatankować. Nie robiłem też tej operacji na postoju, tylko pojechałem w trasę i utrzymywałem podobną prędkość obrotową. Zrobiłem 200km i nic nie wyskoczyło....................do następnego dnia. Cyk i jest, ale............... wyjeżdżę do końca i mooooże.............. wtedy się naprawi.................a może kupie jeszcze jeden i zalej na pusty zbiornik i dalej w trasę.
-
- Nowy lex user
- Posty: 11
- Rejestracja: 5 lis 2020, o 13:58
- Model Lexusa: LS600H
- Skąd:: Legionowo
- Kontakt:
Re: LS600H błąd P0138 i P2195.
A więc. PROTEC coś tam pomógł. Przestał pojawiać się błąd P0430, czyli błąd sondy banku drugiego. Co ciekawe, P0420 pojawia się podczas jazdy po mieście. W trasie przez 200 km nic. To na tyle. Wygląda na to, że usunięcie "awarii" skończy się zakupem modulatorów pod sondy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość