Zakup Lexusa NX 350h
-
- Lex user
- Posts: 44
- Joined: 7 Dec 2021, o 17:52
- Model Lexusa: Nx
- Skąd:: Lubelskie
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Prestige + tazuna + design wychodził na 20lato. Więc powino być okej. Gorzej zima będzie bo też 20.
- pawelwone
- Lex user
- Posts: 115
- Joined: 24 Dec 2011, o 22:52
- Model Lexusa: IS250/ IS200t / NX300H / ES300H / NX350H
- Skąd:: Rzeszów
- Contact:
Zakup Lexusa NX 350h
Nie wybrałeś 20, a najwięcej masz do powiedzenia na ten temat. Nie jeździłeś nawet, a z góry zakładasz, że to będzie gówno.
Powtórzę jeszcze raz. Testowane były wersje na 20 calowych kołach i wszystkie miały bardzo dobre opinie na temat komforu jazdy.
Pytanie jak będą "pływać" 18 po zakrętach.
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Powtórzę jeszcze raz. Testowane były wersje na 20 calowych kołach i wszystkie miały bardzo dobre opinie na temat komforu jazdy.
Pytanie jak będą "pływać" 18 po zakrętach.
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
- pawelwone
- Lex user
- Posts: 115
- Joined: 24 Dec 2011, o 22:52
- Model Lexusa: IS250/ IS200t / NX300H / ES300H / NX350H
- Skąd:: Rzeszów
- Contact:
Zakup Lexusa NX 350h
Też będzie ok. Widziałem test i dobrze sobie radził.Brylanty wrote:Prestige + tazuna + design wychodził na 20lato. Więc powino być okej. Gorzej zima będzie bo też 20.
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posts: 113
- Joined: 13 Jan 2022, o 22:05
- Model Lexusa: NX 350h
- Skąd:: Śląsk
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
W moim obecnym samochodzie mam 18". Na weekend dostałem taki sam egzemplarz(silnik, skrzynia, nawet kolor) jedyną różnicą była opcjonalne felgi 19" i brak aktywnego zawieszenie. Zamówiłem więc aktywne zawieszenie i nie dopłacałem do felg 19", jeszcze większy komfort będzie... myślałem. Handlowiec mnie ostrzegał, że pogorszy się prowadzenie. 18" wychodziły na oponach Michelin Primacy, a 19" na Continetalach ContiSportContact Efekt: Różnica w komforcie bardzo mała, różnica w prowadzeniu? Przepaść. Jest tak jak napisał kolega powyżej samochód ma tendencje do "pływania" w szybkich zakrętach, a dokładnie czuć jak ścianka boczna opony się ugina. W związku z tym, że jestem kierowcą o niezbyt sportowym usposobieniu nie zmieniałem felg i pozostałem przy fabryce. Dodam tylko ,ze dopłata była symboliczna ponieważ był to koszt 2000zł wraz z pakietem wizualnym NERO. Następnie dokupiłem po odbiorze samochodu Ramki przeciwmgłowych za 1000zł z tegoż właśnie pakietupawelwone wrote:
Pytanie jak będą "pływać" 18 po zakrętach.
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka

- pawelwone
- Lex user
- Posts: 115
- Joined: 24 Dec 2011, o 22:52
- Model Lexusa: IS250/ IS200t / NX300H / ES300H / NX350H
- Skąd:: Rzeszów
- Contact:
Zakup Lexusa NX 350h
W grudniu sprzedałem KIA Sportage GTline zimówki i letnie 245/45R19 (szeroki rant, 3 lata, 38 tys przebiegu i mimo, że jeździła nim żona, to felgi jak nowe).
W zimie sprawowała się fenomenalnie, dlatego do Lexusa ES 300h kupiłem takie same opony zimowe 235/45R18.
I różnica w hamowaniu na śniegu była ogromna na plus dla Sportage, mimo, że była różnica tylko 1 cala.
Komfort jazdy niezły - wiadomo, że gorszy niż w ES, ale o wiele, wiele lepiej trzymała zakręty niż ES. Dlatego teraz bez zawahania wziąłem 20 calowe w NX350h - tutaj będzie jeszcze lepiej.
Wysokość kół:
Lexus ES 300H 235/45R18 - 66,87cm
KIA Sportage 245/45R19 - 70,31cm
Lexus NX 350h 235/50R20 - 74,30cm
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
W zimie sprawowała się fenomenalnie, dlatego do Lexusa ES 300h kupiłem takie same opony zimowe 235/45R18.
I różnica w hamowaniu na śniegu była ogromna na plus dla Sportage, mimo, że była różnica tylko 1 cala.
Komfort jazdy niezły - wiadomo, że gorszy niż w ES, ale o wiele, wiele lepiej trzymała zakręty niż ES. Dlatego teraz bez zawahania wziąłem 20 calowe w NX350h - tutaj będzie jeszcze lepiej.
Wysokość kół:
Lexus ES 300H 235/45R18 - 66,87cm
KIA Sportage 245/45R19 - 70,31cm
Lexus NX 350h 235/50R20 - 74,30cm
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posts: 128
- Joined: 30 Nov 2021, o 15:18
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: STW
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
właśnie nie należy tylko patrzeć na rozmiar felgi np 20" tylko patrzeć jaki jest profil opony
w tych 20" to 50% z szerokości czyli z 235 co daje 117,5 mm
a to nie jest mało jak na takie koła
Gorzej by było jak by to były koła 235x35x20 to już dramat do codziennej jazdy bo profil wychodzi 82,25
Dlatego te koła są ok i wg mnie będzie dobrze się jeździło i dobrze wyglądają.
Fakt że przy 18" wychodzi więcej (141) ale to słabo będzie wyglądało - ale jak ktoś dużo jeździ po krawężnikach to pewnie lepiej a znowu gorzej przy szybszej jeździe w zakrętach - no i wygląd gorszy
No ale klient nasz pan
w tych 20" to 50% z szerokości czyli z 235 co daje 117,5 mm
a to nie jest mało jak na takie koła
Gorzej by było jak by to były koła 235x35x20 to już dramat do codziennej jazdy bo profil wychodzi 82,25
Dlatego te koła są ok i wg mnie będzie dobrze się jeździło i dobrze wyglądają.
Fakt że przy 18" wychodzi więcej (141) ale to słabo będzie wyglądało - ale jak ktoś dużo jeździ po krawężnikach to pewnie lepiej a znowu gorzej przy szybszej jeździe w zakrętach - no i wygląd gorszy
No ale klient nasz pan
-
- Lex user
- Posts: 27
- Joined: 27 Nov 2021, o 17:23
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Dokładnie to miałem napisać, dla komfortu jazdy większy wpływ ma profil opony, a nie liczba cali felgi. 50 to przyjemny profil dla dziadkowozu. W moim BMW mam 17 na profilu 55 i 18 na profilu 50 i muszę powiedzieć, że na 55 to jest to trochę pływak na zakrętach.
-
- Lex user
- Posts: 26
- Joined: 26 Jan 2022, o 19:41
- Model Lexusa: NX300h
- Skąd:: centralna
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Co kraj to obyczaj ale do możliwości jakie dają drogi w Niemczech nam daleko a taryfikator za wykroczenia idzie w górę.
Proponuje z tymi 20" z profilem 50 w pakiecie zakupić karnet na tor ( tam da się odczuć różnicę na plus i suma sumarum wyjdzie taniej ).
Proponuje z tymi 20" z profilem 50 w pakiecie zakupić karnet na tor ( tam da się odczuć różnicę na plus i suma sumarum wyjdzie taniej ).
Last edited by ABN on 30 Jan 2022, o 17:06, edited 4 times in total.
-
- Lex user
- Posts: 26
- Joined: 26 Jan 2022, o 19:41
- Model Lexusa: NX300h
- Skąd:: centralna
Re: Zakup Lexusa NX 350h
Po co się w ogóle pchacie w suv'a z lexusa ; do sportowej jazdy jest LC z 245/40 R21 (przód) oraz 275/35 R21 (tył) G4AV + skrętna tylna oś.
-
- Lex user
- Posts: 128
- Joined: 30 Nov 2021, o 15:18
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: STW
- Contact:
Re: Zakup Lexusa NX 350h
"Co kraj to obyczaj ale do możliwości jakie dają drogi w USA nam daleko a taryfikator za wykroczenia idzie w górę.
Proponuje z tymi 20" z profilem 50 w pakiecie zakupić karnet na tor ( suma sumarum wyjdzie taniuej ).
Jak ktoś chce auto stricte sportowe to ma w ofercie LC."
Co mają drogi w USA do naszych i do jazdy. Przecież ich drogi to dramat i prędkości też tam niskie jak u nas.
Na tor to się chodzi z oponami niskoprofilowymi a nie takimi a tu chodzi o wygląd samochodu i dobry komfort jazdy. Na tor możesz iść z 30 a nie 50 i szerszym kapciem
Proponuje z tymi 20" z profilem 50 w pakiecie zakupić karnet na tor ( suma sumarum wyjdzie taniuej ).
Jak ktoś chce auto stricte sportowe to ma w ofercie LC."
Co mają drogi w USA do naszych i do jazdy. Przecież ich drogi to dramat i prędkości też tam niskie jak u nas.
Na tor to się chodzi z oponami niskoprofilowymi a nie takimi a tu chodzi o wygląd samochodu i dobry komfort jazdy. Na tor możesz iść z 30 a nie 50 i szerszym kapciem
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest