Zakup Lexusa NX 350h

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
Post Reply
ABN
Lex user
Posts: 26
Joined: 26 Jan 2022, o 19:41
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: centralna

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Post by ABN »

Bardzo interesujące, że Twój kolega w BMW zakłada co chce. Chyba, że garażu to robi sam na starym gracie kupionym w rajchu to rozumiem ...

"W niektórych markach, szczególnie w BMW, takie opony weszły na stałe do użytku i często są zakładane już na pierwszy montaż.
Niektórzy wulkanizatorzy nie chcą nawet zakładać innych opon do BMW, które oryginalnie były wyposażone właśnie w RFT,
więc warto sprawdzić, jakie mamy opony i potwierdzić, czy wasz ubezpieczyciel wymaga stosowania takich opon, jak te, z którymi samochód wyjechał z fabryki"
ABN
Lex user
Posts: 26
Joined: 26 Jan 2022, o 19:41
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: centralna

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Post by ABN »

Ktoś tu miał nawet teorię, że "Jest zestaw naprawczy bo auto ma run flat "
W założeniu tych opon się nie naprawia tylko jedzi nanich ale co kraj to obyczaj ...
Chcecie to kupujcie salon się nie pogniewa tylko ucieszy.
Na wszystko macie wytłumaczenie i soje teorie. Ok - jest wolność słowa.
wawa69
Lex user
Posts: 69
Joined: 6 Nov 2021, o 08:46
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: zachodniopomorskie
Contact:

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Post by wawa69 »

Czy może ktoś się orientuje jakie są wymiary oryginalnej felgi 18" (szerokość,rozstaw śrub,ET).Czy felgi od NX300 będę pasować do NX350h?
User avatar
pawelwone
Lex user
Posts: 115
Joined: 24 Dec 2011, o 22:52
Model Lexusa: IS250/ IS200t / NX300H / ES300H / NX350H
Skąd:: Rzeszów
Contact:

Zakup Lexusa NX 350h

Post by pawelwone »

ABN wrote:Ktoś tu miał nawet teorię, że "Jest zestaw naprawczy bo auto ma run flat "
W założeniu tych opon się nie naprawia tylko jedzi nanich ale co kraj to obyczaj ...
Chcecie to kupujcie salon się nie pogniewa tylko ucieszy.
Na wszystko macie wytłumaczenie i soje teorie. Ok - jest wolność słowa.
Dla jasności, Omotenashi i F-Sport wychodzą fabrycznie na kołach 235/50/R20 typu Run Flat. Zimówki można dokupić 235/50/R20 + zestaw naprawczy (nie są Run Flat) i na takich jeżdżą demonstracyjne - jak widać mamy zimę. Czy będzie różnica w komforcie? Pewnie będzie.

Podkreślę jedną istotną kwestię.
Homologacja jest tylko i wyłącznie na ROZMIAR kół (235/50/R20).

Producent zaleca Run Flat, ale nie jest to wpisane w homologację.

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Esdipio
Lex user
Posts: 219
Joined: 8 Sep 2021, o 16:57
Model Lexusa: NX
Skąd:: Szczecin
Contact:

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Post by Esdipio »

ABN wrote:Bardzo interesujące, że Twój kolega w BMW zakłada co chce. Chyba, że garażu to robi sam na starym gracie kupionym w rajchu to rozumiem ..."
Jeszcze raz Ci to napisze ..... serwisuje w ASO BMW, opony i felgi zostaly mu dobrane przez handlowca z BMW i wymienia i składuje te opony w ASO BMW.

Tak jak kolega napisal. Auto jest homologowane na rozmiar felg i opon a nie na typ opony. Wklej jakiekolwiek informacje o "dostrajaniu czy tam ustawianiu zawieszenia na opony RF". Mozna dyskutowac o komforcie resorowania na jednych i drugich ale nie wciskaj kitu ze samochody sa homologowane na typ opony.
User avatar
pawelwone
Lex user
Posts: 115
Joined: 24 Dec 2011, o 22:52
Model Lexusa: IS250/ IS200t / NX300H / ES300H / NX350H
Skąd:: Rzeszów
Contact:

Zakup Lexusa NX 350h

Post by pawelwone »

ABN wrote:Jeździłem BMW M5 z RFT. Jest mega tardo, czuć koleiny a na spowalniaczach łomocze. Dla młodzieży może być.
Zasada jest taka, że jak mamy auto homologowana na RFT to ten typ musi być także zimą a dyskomfort wtedy narasta.
Idąc z postępem Lexus Polska chce z konkurować z "Niemcami" i "niemal gratis" pacha RFT do czego popadnie (m.in UX).
Być może F-Sprot na S+ "śmiga" z RFT ale to ogumienie na pewno nie nadaje się to do wersji Prestige.
Jakich opon by nie założył do M5, to i tak będzie cholernie twardo. To nie jest samochód do komfortowej jazdy. To tak jakby NX jeździł na samej feldze (a nawet gorzej). Testy były na Run Flat i wszyscy mega chwalili zawieszenie. Ktoś na siłę szuka problemu.

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Ghotti
Lex Master
Posts: 1473
Joined: 12 Apr 2021, o 04:06
Model Lexusa: 350h
Skąd:: mazowieckie
Contact:

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Post by Ghotti »

ABN wrote:Jeździłem BMW M5 z RFT. Jest mega tardo, czuć koleiny a na spowalniaczach łomocze. Dla młodzieży może być.
Zasada jest taka, że jak mamy auto homologowana na RFT to ten typ musi być także zimą a dyskomfort wtedy narasta.
Idąc z postępem Lexus Polska chce z konkurować z "Niemcami" i "niemal gratis" pacha RFT do czego popadnie (m.in UX).
Być może F-Sprot na S+ "śmiga" z RFT ale to ogumienie na pewno nie nadaje się to do wersji Prestige.
Akurat w M5 twardości zawieszenia szukałbym gdzieś indziej niż w run flat …
Lapa
Lex user
Posts: 28
Joined: 18 Nov 2021, o 19:22
Model Lexusa: NX350
Skąd:: Mazowieckie
Contact:

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Post by Lapa »

Nie mam pojęcia skąd niektórzy biorą dane 14l i tym podobne na autostradzie. Bzdura totalna a jak tak faktycznie mu wychodzi to niech zmieni filtry. Cała jednostka napędowa silnik plus hybryda jest przeniesiona z Higlandera 2021. Mam takiego w garażu. Samochód waży więcej o jakieś 500kg i ma faktycznie te 8,2 do setki. Spala 14l ale jak jadę nim 200km czyli zamykam licznik. W katalogu widnieje 180 ale w ciemno dam, że w NX350 też będzie podobna "rozbieżność". Fizycznie na autostradzie przy 130km na tempomacie i załadowanym samochodem rodzina plus walizki 8,5l - to Higlander 5m długości i 2,3 tony. Narzekanie co będzie zimą przy 20tkach kołach - już piszę bo mam takie w Higlanderze, nie mam nic do zarzucenia jeździ się świetnie.Tu w NX350 mamy 1750kg i 20cali w bogatszych wersjach. Jestem więcej niż pewien, że gorzej będzie się jeździć na 17 niż 20. Pierwszy zakręt lub rondo sprowadzą Was na ziemię. Zdrowy rozsądek mówi, że gorzej nie będzie w NX niż Higlanderze.Bzdurą też jest ktoś pisał, że silnik elektryczny nic nie daje na autostradzie. Owszem ma mniejsze znaczenie niż w mieście, ale komputer częściej korzysta z niego np przy wzniesieniach. Napędu nie ma nawet co porównywać do 300setki. Osobiście czekam na F-Sporta. Poza tym, między generacjami najważniejszą różnicą staje się wyciszenie samochodu i napędu. W Higlanderze w Auto Swiat zmnierzyli Hałas w kabinie przy 50 km/h 56 dB (A). Ja po dodatkowym wyciszeniu komory silnika otrzymałem 54 przy 80km.
Klaudiusz
Lex Master
Posts: 1478
Joined: 29 Dec 2021, o 23:07
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: Łódzkie
Contact:

Zakup Lexusa NX 350h

Post by Klaudiusz »

Kolega wyjezdzal nowa X3 po FL z salonu na RF. Zimowe opony dokupil w salonie ale nie RF. Sprzedawca mu wciskal kit ze musza byc homologowane dla BMW ale na 100% nie sa RF.

Co do 14 litrow w Rav4 hybrid 4gen to oczywiscie prawda. Ale jazda 140-170km po autostradach niemieckich. Spokojnie jadac do 120 mozna zejsc w okolice 7 litrow wiec nie jest zle. NX300h ma ten sam naped wiec nie bedzie duzo lepiej.

Natomiast NX350h to zupelnie inny naped. Bardzo ciekawi mnie spalanie. Moja obecna Rav4 z boxem homolowanym na 140km/h 2.0 Valcematic spala 14litrow. Obecna Camry z boxem przy tych samych warunkach spali 9 litrow. Jest to normalne. Camry potrafi i 4 litry spalic po drogach podmiejskich w idealnych warunkach. Ale nie oklamujmy sie, czy wlejemy za 200 czy za 250 to przy aucie za ponad 200tys nie jest duza kwota.

Obstawiam ze NX350h na 18” bedzie spalal minimum 1litr mniej niz na 20”.

Czy wiadomo do jakiej predkosci mozna rozpedzic NX350h na samym elektruku? W Camry jesli dobrze pamietam to do 130.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lewsey 89
Lex user
Posts: 113
Joined: 13 Jan 2022, o 22:05
Model Lexusa: NX 350h
Skąd:: Śląsk
Contact:

Re: Zakup Lexusa NX 350h

Post by Lewsey 89 »

Klaudiusz wrote:Kolega wyjezdzal nowa X3 po FL z salonu na RF. Zimowe opony dokupil w salonie ale nie RF. Sprzedawca mu wciskal kit ze musza byc homologowane dla BMW ale na 100% nie sa RF.
Sprzedawca nie wciskał mu kitu. BMW robi problemy w przypadku naprawy gwarancyjnej napędu Xdrive jeśli nie ma się homologowanych opon BMW(z gwiazdką).

Polak zawsze jest mądrzejszy od producenta. Koledzy powyżej mają racje jeśli chodzi o homologowany rozmiar kół(nie mylić z oponami). W przypadku wypadku ubezpieczyciel może(nie musi) odmówić wypłaty odszkodowania AC, ze względu na koła niezgodne z homologacją. Typ opony nie ma znaczenia. Czy to będzie RF czy też normalna. Ważne jest rozmiar Felg i opon.
Post Reply

Return to “Lexus NX”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests