Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

shellerini
Nowy lex user
Posts: 10
Joined: 31 Aug 2018, o 15:02
Model Lexusa: gs
Skąd:: Wyspy
Contact:

Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by shellerini »

Cześć, jak to jest z tą V6 w Lexie, auto jest po lifcie, ma blisko 200tyś przebiegu, bierze trochę oleju 0.3-0.5l/1000km, jeździ na Ravenol 5w40, czy to jest w normie i nie przejmować się? Jaką ilość traktować jako normę?
Druga sprawa to bębny z którymi ma problem większość jednostek vvti, w moim egzemplarzu czasami się to zdarza i potrafi zaterkotać, ASO raczej robi z tego temat tabu i za wiele informacji nie da się wyciągnąć no ale jednak nie powinno tak być, czy ktoś miał większe skutki/problemy przez te bębenki?

Z auta jestem bardzo zadowolony, jednak trochę mnie przytłaczają te dwa mankamenty.
JanB
Lex Driver
Posts: 371
Joined: 29 Jul 2012, o 21:37
Model Lexusa: GS
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by JanB »

Nieodpowiedni olej. Ma być z normą A5/B5 5w30. (chociaż na kolegi problemy zmiana wcale nie musi pomóc)
Pozdrawiam
JanB
User avatar
feecle
Lex user
Posts: 37
Joined: 1 Nov 2014, o 16:14
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Bydgoszcz
Contact:

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by feecle »

Silnik V6 (oznaczenie 3GR-FSE) to udana konstrukcja. Jeśli prawidłowo serwisowana - ze szczególnym naciskiem na terminową wymianę oleju (5W30) - to problem z bębnami VVTi nie powinien się pojawić. Jeśli nadmierny pobór oleju wynika z zapieczonych pierścieni to spróbuj zastosować długoterminową płukankę, która dolewa się na około 3 tys. kilometrów przed planowaną zmianą.
User avatar
chrismave
Lex user
Posts: 60
Joined: 2 May 2017, o 15:01
Model Lexusa: IS250 mk3
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by chrismave »

1. Olej zalecany i rekomendowany do tego silnika jak i calej serii GR to TGMO 0W20. Taki powinien byc stosowany
Od poczatku w interwale wymiany max. 15kkm (ja zalecam 10kkm, z uwagi na spadający TBN oleju, co jest udowodnione naukowo)
2. Seria GR-FSE, to seria średnia mówiąc szczerze (najlepszym w serii jest 2GR, a 4GR i 3GR mają większą ilość wad wrodzonych). Powyzej 200kkm pojawiają się problemy z nadmierną konsumpcja oleju.
Udana to jest seria UZ (czy raczej była).
User avatar
elektrownik
Lex user
Posts: 91
Joined: 9 Apr 2011, o 21:43
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: lublin
Contact:

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by elektrownik »

A skąd takie wnioski, że 4GR i 3GR mają większą ilość wad wrodzonych. Powyzej 200kkm pojawiają się problemy z nadmierną konsumpcja oleju?
Image
User avatar
chrismave
Lex user
Posts: 60
Joined: 2 May 2017, o 15:01
Model Lexusa: IS250 mk3
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by chrismave »

największym złem tych silników jest IMO zastosowanie DI (4GR oraz 3GR, 2GR jest hybrydowy w zakresie wtrysku) oraz strategia zapisana w ECU w zakresie sterowania VVT na wydechu i spowodowaną tym recyrkulację spalin (w pewnym zakresie).
To razem powoduje zwiększoną tendencję do gromadzenia się nagaru. W kolejności od najgorszego w tym zakresie do najlepszego:
1. 4GR-FSE (największa tendencja do gromadzenia się nagaru)
2. 3GR-FSE
3. 2GR-FSE (ma DI i wtrysk pośredni i to go broni ale nie w 100%)

Jak jest nagar to krótka droga do 'high oil consumption' i innych problemów z silnikiem. Nagar to cichy zabójca silnika.
Możesz też poczytać tutaj https://toyota-club.net/files/faq/13-11 ... ne_eng.htm
aby moje zdanie nie było odosobnione (tam też wszystko nie jest napisane...).
cytat:
• The most expensive problems are also reflected in service campaigns (4GR-FSE until 2010, 3GR-FSE until 2006 - for the extended 9-year warranty): in case of misfiring, erratic or rough idling, oil consumption more than 500 ml / 1000 km - was prescribed to replace pistons
(usually owners tried to avoid it by cleaning and reinstalling the old ones), piston rings, valve springs of older type, the lash adjusters, if necessary - valve guides and valves with the cleaning of a deposit of all relevant components.
Cumulative worldwide experience makes believe high oil consumption is generic "feature" of all #GR-FSE engines, so consumption below 200-300 ml / 1000 km is considered "normal" even for low-mileage engines,
while active countermeasures are applied after 600-800 ml per thousand oil burning.


oraz

The mechanical part condition seems worse:
• Oil leaks at camshaft carriers (until 2008) does not deserve special attention.
• Abnormal sound (knock) in timing drive after starting - a chronic disease, supposedly "fixed" by periodically releases of another type of intake camshaft VVT sprocket (part numbers - 13050-31071, 31081, 31120, 31161, 31162, 31163...).
Japanese themselves to escalate the situation by notifying the possibility of spontaneous loosen of VVT mounting bolts causing its "dismantling" and engine seizure.
• Major recall campaigns related to valve springs - foreign matter in the material cause weakening or rupture of the springs, followed by noise during operation and engine stall (4GR-FSE 2005-2008, 2GR-FSE 2007-2008, 3GR-FSE 2006...).

Oczywiście nie twierdzę, że u wszystkich użytkowników po równo 200kkm będzie podwyższona konsumpcja. Napisałem w duchu tzw. tendencji generalnej.
Last edited by chrismave on 21 Dec 2018, o 14:38, edited 1 time in total.
User avatar
feecle
Lex user
Posts: 37
Joined: 1 Nov 2014, o 16:14
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Bydgoszcz
Contact:

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by feecle »

chrismave wrote:Olej zalecany i rekomendowany do tego silnika jak i calej serii GR to TGMO 0W20. Taki powinien byc stosowany
Od poczatku w interwale wymiany max. 15kkm (ja zalecam 10kkm, z uwagi na spadający TBN oleju, co jest udowodnione naukowo)
Zalecana lepkość to 5W30. Co do interwału wymiany zgoda.
User avatar
chrismave
Lex user
Posts: 60
Joined: 2 May 2017, o 15:01
Model Lexusa: IS250 mk3
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by chrismave »

Instrukcja obsługi is350 motor 2gr-fse rekomendowany olej 0w20
Instrukcja obsługi is250 motor 4gr-fse rekomendowany olej 0w20
Nie widzę żadnej technicznej przesłanki aby w 3gr-fse miało być inaczej.
Podawana przez Ciebie zalecana lepkość do 3gr
pochodzi z instrukcji obsługi wspólnej dla gs300/gs430....
Od czasu wydania tej instrukcji był biuletyn techniczny (nie pamiętam nr) który
przesuwał rekomendację lepkościową poniżej 5w30 dla serii GR.
Aby sprawa była jasna nie kwestionuje wyboru 5w30 do 3gr.
User avatar
feecle
Lex user
Posts: 37
Joined: 1 Nov 2014, o 16:14
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Bydgoszcz
Contact:

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by feecle »

Rekomendowana lepkość wg. instrukcji użytkownika oraz wyszukiwarek olejowych do 3GR-FSE, a także pozostałych silników serii GR to 5W30. Lexus wydał biuletyn na terenie USA w którym dopuszcza lepkość 5W20 z normą ILSAC GF4 dla silników GR, JZ, MZ, UZ oraz VZ. Ten sam biuletyn jednocześnie sugeruje, aby stosować olej zgodny z instrukcją użytkownika pojazdu. Nigdzie iie ma rekomendacji dla lepkości 0W20 dla serii GR.

Podsumowując: zalecana lepkość to 5W30.
User avatar
chrismave
Lex user
Posts: 60
Joined: 2 May 2017, o 15:01
Model Lexusa: IS250 mk3
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Gs300 bierze olej oraz zgrzytają bębny.

Post by chrismave »

jest rekomendacja dla 0W20 (4GR,2GR), poniżej skan z instrukcji (IS250/350),
Image
wyprzedzając Ciebie w polskiej instrukcji jest to samo. Dla GS450h (z 2GR-FSE na pokładzie) też jest rekomendacja dla 0W20.

Podsumowując jest rekomendacja dla 0W20
Post Reply

Return to “GS mk3 2005-2012”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest