Kluczyk Garage

W tym temacie wpisujemy polecane warsztaty,serwisy etc. lub takie w których wasz Lexus nigdy więcej koła nie postawi.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by carinus »

adamsky73 wrote:
carinus wrote:regularnie zapierd..a po autostradach z prędkościami 140-160km/h i średnie spalanie LPG wychodzi 11.7-12.2 w zależności od zatłoczenia trasy i tak przez 9-10h bez przerwy.
Panie, tyle to jeździli przedstawiciele handlowi w seicento van. A i spalanie było niższe :D
Bardzo się cieszę z tego powodu.Nieraz spotykałem tych przedstawicieli stojących na poboczach w oczekiwaniu na lawetę,albo wbitych w tył innego samochodu.

michalllw-Gdybym chciał naprawiać samochody to bym może kupił audi,ja chcę bezproblemowo autem jeździć i takim jeżdzę.Gdybyś był taki dobry z matematyki to umiałbyś policzyć rachunek prawdopodobieństwa wtopienia worka kasy w wątpliwe mody.
User avatar
michalllw
Lex Master
Posts: 1512
Joined: 2 Jan 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by michalllw »

carinus wrote: michalllw-Gdybym chciał naprawiać samochody to bym może kupił audi,ja chcę bezproblemowo autem jeździć i takim jeżdzę.Gdybyś był taki dobry z matematyki to umiałbyś policzyć rachunek prawdopodobieństwa wtopienia worka kasy w wątpliwe mody.
Moje mody nie były wątpliwe a różnica jest taka że ja nic sobie przy aucie nie zrobię sam, chodzi o czas/umiejętności i teraz sobie policz że z każdą pierdołą jeździsz do mechanika czy gazownika a to cały czas tylko 200km. Audi się może i jeb.ie ale czy włożysz tyle siana przez okres użytkowania co w IS200T ? Fajne IS200 to wydatek ok 18k+10k turbo i masz 28k, w tej cenie kupisz is300 które podobnie jedzie ( wiem że is200t lepiej) ale nie masz sprzęgła, koła dwumasowego które po kilku przejazdach padnie i teraz coś trzeba dostroić, dospawać, coś przerobić i każdy dojazd i usługa kosztuje a to dalej soft i dalej tylko 200km :biggrin2:
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by adamsky73 »

Ne wiem, nie znam się, nie bijcie, tylko pytam...

A nie prościej byłoby wrzucić po prostu nitro do auta? W końcu jeśli to ma być do codziennej jazdy, a tylko od czasu do czasu do wyprzedzenia kogoś to te wszystkie zabawy w uturbianie wydają się mało sensowne. Rozumiem jeszcze prawie p&p zestawy kompresorów do amerykańskich silników, choć niewątpliwie równie bezsensowne licząc stosunek wydanej kasy do przyrostu mocy, ale przynajmniej auto pozostaje na podobnym poziomie bezawaryjności co oryginał.
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by Dawid0ss »

adamsky73 wrote:Ne wiem, nie znam się, nie bijcie, tylko pytam...

A nie prościej byłoby wrzucić po prostu nitro do auta? W końcu jeśli to ma być do codziennej jazdy, a tylko od czasu do czasu do wyprzedzenia kogoś to te wszystkie zabawy w uturbianie wydają się mało sensowne. Rozumiem jeszcze prawie p&p zestawy kompresorów do amerykańskich silników, choć niewątpliwie równie bezsensowne licząc stosunek wydanej kasy do przyrostu mocy, ale przynajmniej auto pozostaje na podobnym poziomie bezawaryjności co oryginał.
Nitro to może już za dużo, ale popieram Twoje argumenty, pomimo faktu, że sam mam IS200T mk1. Aby to jeździło tak jak teraz i nie sprawiało problemów, musiałem poświęcić sporo czasu.

U mnie jest dmuchnięcie 0,55 co uchodzi niby za Soft, ale mam prawie 240KM, a to już softem raczej nie jest vs fabryczne 155KM. I gwarantuję, że auto jeździ znacznie lepiej niż IS300 (AT). Do 160-180km/h jadę prawie równo z GS430 mk3 (mój przedni zderzak zaraz za jego tyłem)

Aczkolwiek użytkowanie takiego auta sprawia problemy. Mam tutaj na myśli, że jest to customowa istalacja, dodatkowe elementy, DET3 itp. Podstawa to mieć pod nosem majstra, który to robił, aby później nie było problemów z diagnostyką ewentualnych niedociągnięć, bądź nowych usterek.
Dobry przykład to usterka sondy u mnie, z którą jeździłem jakiś czas. Auto chodziło na 215KM, moment obrotowy spadł i ciężko było namierzyć ocb. Dopiero wizyta u Kluczyka rozwiązała problem bardzo szybko. On kiedyś podłączał u mnie na nowo kompa, on to wszystko konfigurował, więc namierzenie źródła problemów nie stanowiło dla niego wyzwania.

Wniosek, jeśli masz majstra pod nosem, można się pokusić o takie działania. Jeśli nie, lepiej odpuścić, bo poprawki itp pojawią się na pewno.

Pozdrawiam
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by carinus »

Odpukać w niemalowane,ale nie miałem żadnych problemów związanych z tym,że mam dołożone turbo.Alarm ciśnienia mam ustawiony na 0,7 bar i sporadycznie daje znać o sobie,na tyle doładowania pozwala wydatek wtrysków.Zdaję sobie sprawę ze trzeba czasem coś zrobić przy samochodzie,jednak mój egzemplarz jakoś nie cierpi na usterki.Olej zmieniam co 20kkm teraz szykuję się do zmiany świec bo nalatały już 100kkm.
ledziu
Lex Master
Posts: 2583
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by ledziu »

carinus wrote:ledziu-nie ma takiej tragedii o jakiej piszesz
Oj chyba się nie rozumiemy :biggrin2: ja nie piszę o żadnej tragedii stwierdzam tylko fakt sam sobie dłubiesz i jest to wstęp do softu więc nie masz problemu ze strojeniem oraz konfiguracją set-up... :ok: Chociaż znając super strojeniowców to i tak by to zwalili :biggrin2:
adamsky73 wrote:A nie prościej byłoby wrzucić po prostu nitro do auta? W końcu jeśli to ma być do codziennej jazdy, a tylko od czasu do czasu do wyprzedzenia kogoś to te wszystkie zabawy w uturbianie wydają się mało sensowne. Rozumiem jeszcze prawie p&p zestawy kompresorów do amerykańskich silników, choć niewątpliwie równie bezsensowne licząc stosunek wydanej kasy do przyrostu mocy, ale przynajmniej auto pozostaje na podobnym poziomie bezawaryjności co oryginał.
Bardzo ciekawa sugestia... :piwko:
NoSa też już testowałem w zestawieniu z V8 / aut. No i jest to bardzo fajne rozwiązanie, tańsze od turbo chociaż dosyć drogie w użytkowaniu...
Działało to tak że przycisk on/of odpowiadał tylko za załączenie systemu nitro. Po włączeniu ON władzę nad instalka przejmowała świnka która dozowała wtrysk gazu w zależności od warunków czyli nie było filmowego wciśnięcia czerwonego guzika i jazda bez trzymanki :biggrin2: ... Wszystko odbywało się bezpiecznie dla skrzynki i silnika czyli odpowiednia ilość gazu w zależności od biegu/prędkości itd. Ja jeździłem na +100km i +100Nm...
Sądzę że dobra opcja dla 3uz zresztą o mały włos nie miał bym tej instalki w swoim 3uz :biggrin2:
carinus wrote:Gdybyś był taki dobry z matematyki to umiałbyś policzyć rachunek prawdopodobieństwa wtopienia worka kasy w wątpliwe mody.
Akurat w przypadku Michała który jest typowym zlecaczem (tak jak ja) max wątpliwym modem byłoby is200t...szczęściem ominą ten problem ale niestety już z 2jz i różowymi planami miał mniej szczęścia :mad:
Dawid0ss wrote:U mnie jest dmuchnięcie 0,55 co uchodzi niby za Soft, ale mam prawie 240KM, a to już softem raczej nie jest vs fabryczne 155KM. I gwarantuję, że auto jeździ znacznie lepiej niż IS300 (AT). Do 160-180km/h jadę prawie równo z GS430 mk3 (mój przedni zderzak zaraz za jego tyłem)
I tu jest problem w ogólnym doradztwie lub nie doradztwie bo to co Tobie się wydaje za dobre dla kogoś kto już ma za sobą pewne doświadczenia nie do końca jest takie super...

Twój set-up nie brałbym w kategorii że seria miał 150 a Ty masz 240 bo w przypadku r6 2,0 jest to dalej soft jak sobie go nie nazwiesz tym bardziej że 1g chyba w przeszłości i zaliczył seryjne turbo i kompresor więc bidy nie ma... ja dłubiąc np: 1,5 mivec miałem 220km/300Nm i dalej to był soft. :biggrin2:


Ogólnie:

Nie wiem czemu wszyscy porównują is300 at do is200t ja bym porównał is300 manual do is200t manual i sprawdził jakie będą różnice pomiędzy dwoma autami w osiągach vs koszty swapa manuala do is300 i uturbienia 1g.
A gdzie jeszcze późniejsza utrata wartości przy odsprzedaży... :down:
A jak okaże się że komuś mało to wypasione 240km to co dalej będzie dłubał przy 2,0 r6 ??? Czy może wtedy przydałoby się mieć 2jz jako bazę??
A co jak ktoś przejechałby się softem 2jz i przeżył szok ile daje stroker ???
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by adamsky73 »

ledziu wrote:NoSa też już testowałem w zestawieniu z V8 / aut. No i jest to bardzo fajne rozwiązanie, tańsze od turbo chociaż dosyć drogie w użytkowaniu...
Sorry ze drążę ale co to znaczy "dość drogie". Podrzucisz jakieś szczegóły?
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by carinus »

ledziu wrote:

Nie wiem czemu wszyscy porównują is300 at do is200t ja bym porównał is300 manual do is200t manual i sprawdził jakie będą różnice pomiędzy dwoma autami w osiągach vs koszty swapa manuala do is300 i uturbienia 1g.
A gdzie jeszcze późniejsza utrata wartości przy odsprzedaży... :down:
A jak okaże się że komuś mało to wypasione 240km to co dalej będzie dłubał przy 2,0 r6 ??? Czy może wtedy przydałoby się mieć 2jz jako bazę??
A co jak ktoś przejechałby się softem 2jz i przeżył szok ile daje stroker ???
Tutaj jestem zgodny z Twoimi stwierdzeniami żeby zrobić taką próbę uturbionej 200-ki z 300-ką w manualu.Tylko jak policzę średnie ceny dostępnych IS200 + turbo to nijak nie wychodzi mi taniej kupno 300-ki i zmiana skrzyni.Może potencjał IS300 jest większy,ale jak mam ochotę na więcej,wtedy olewam 2JZ i kupuję ISF.
Porównujemy te dwa modele gdyż są one najbardziej dostępne i ścieżki uturbienia 200-ki też są już dawno przetarte.
ledziu szukaj jakiejś 300-ki z manualną skrzynką i dla dobra nauki zrobimy ostateczny test,rozwiewający odwieczne forumowe dylematy-co jest lepsze i dlaczego.
ledziu
Lex Master
Posts: 2583
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by ledziu »

carinus wrote: Tutaj jestem zgodny z Twoimi stwierdzeniami żeby zrobić taką próbę uturbionej 200-ki z 300-ką w manualu.Tylko jak policzę średnie ceny dostępnych IS200 + turbo to nijak nie wychodzi mi taniej kupno 300-ki i zmiana skrzyni
is300 taniej nie wyjdzie w momencie zabawy ale odsprzedaż tego auta będzie bajką w porównaniu do is200 z samodzielnie założonym turbo i suma sumarum okaże się że nadpłaty 10k (o ile nie będzie mniej) nie poszło w las. Zresztą biorąc pod uwagę że są już chyba nawet 2firmy oferujące zestawy swapów do skrzynek z bmw diesla to lipy nie ma.
carinus wrote:ale jak mam ochotę na więcej,wtedy olewam 2JZ i kupuję ISF

Jest to jakaś myśl ale dalej wymaga kasy i to sporej a do tego isf to już całkowicie inna bajka mało nawiązująca do is300t.
carinus wrote:ledziu szukaj jakiejś 300-ki z manualną skrzynką i dla dobra nauki zrobimy ostateczny test,rozwiewający odwieczne forumowe dylematy-co jest lepsze i dlaczego.

Ale ja jako zlecacz nie mam dylematu szkoda kasy i tyle pomysł polecam takim osobom jak Ty czyli do samodzielnego dłubania po taniości... ale sprawdzić można :biggrin2: tylko nawet jak byłbyś dużo szybszy to i tak raczej średnio by mi się chciało oczywiście powtarzam jako zleceniodawcy :biggrin2:
carinus wrote: ścieżki uturbienia 200-ki też są już dawno przetarte.

No i widzisz to zdanie jest pierwszym krokiem do piekła przy turbieniu 1g.
Musze Cię zmartwić nic nie jest rozpracowane... jest dołożone turbo w opcji lajt i tyle... i gdzieś na świecie jest kilka projektów mocniej wykręconych które zazwyczaj swoją fajność udowadniają tylko na filmikach i zdjęciach wykresów...
Więc jak dalej 2jz potrafi zaskoczyć to wiesz... 1g jest dużym znakiem zapytania... :biggrin2:
adamsky73 wrote:Sorry ze drążę ale co to znaczy "dość drogie". Podrzucisz jakieś szczegóły?
NoSek był mokry cena około 5k same graty, do tego świnka i strojenie z instalacją pewnie 3-4k. Doszły kwestie serwisowe no ale są one dla każdego auta inne.
Problem był w zgraniu elektronicznej przepustnicy która działała razem trakcją oraz skrzyni biegów która cięła Nm. Założenie było takie żeby zabawa z nitro nie skończyła się źle dla skrzynki więc NoS był wtryskiwany powyżej jakiś obrotów.
Kolega próbował zapodać wtryśniecie nawet na 1biegu ale nic to nie dawało od strony przyspieszenia.
Co do użytkowania to koszty polegały na tym że oficjalne butle (takie ładne) z gazem z jednej z firm tunigowych starczały na 20strzałów za 320zł a z innego źródła (firma od gazow tech.) ta sama gramatura starczała na 50strzałów.
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: Kluczyk Garage

Post by adamsky73 »

Dzięki za info. Faktycznie tanio nie jest.
Wychodzi na to że te automatyczne skrzynie to zakała tuningu bo z nimi same problemy :dirol:
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
Post Reply

Return to “Warsztaty”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest