Bialy dym
-
- Lex user
- Posty: 77
- Rejestracja: 2 sie 2014, o 20:58
- Model Lexusa: IS 220D
- Skąd:: Wrocław/Rzeszów
- Kontakt:
Re: Bialy dym
Jest kilka wersji oprogramowania w zależności od tego czy masz tylny most w wersji Lux czy Sport. Czy jest to przed, czy po lift.
Ja mam obecnie 353g9000, a miałem 353A3000
Obecne wersje oprogramowania to:
ALE20-AEFLYW Wersja lux (Ta z bardzo długim dyfrem): 35360000
ALE20-AEFSYW Wersja sport przed lift (Ta z bardzo krótkim dyfrem): 35359000
ALE20-AEFSYW Wersja sport po 1-lifcie (Chyba najlepsza ta z dyfrem tak pośrodku): 353g9000
ALE20-AEFLYW Wersja lux po 2-lifcie: 353F5200
ALE20-AEFLXW IS200d: 353F6200
Ja mam obecnie 353g9000, a miałem 353A3000
Obecne wersje oprogramowania to:
ALE20-AEFLYW Wersja lux (Ta z bardzo długim dyfrem): 35360000
ALE20-AEFSYW Wersja sport przed lift (Ta z bardzo krótkim dyfrem): 35359000
ALE20-AEFSYW Wersja sport po 1-lifcie (Chyba najlepsza ta z dyfrem tak pośrodku): 353g9000
ALE20-AEFLYW Wersja lux po 2-lifcie: 353F5200
ALE20-AEFLXW IS200d: 353F6200
- Biszkopt
- Lex user
- Posty: 79
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:10
- Model Lexusa: IS 220d
- Skąd:: Grodzisko Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Bialy dym
dzieki za odpowiedź!
Skontaktuję się z ASO i pogadam co i jak
Skontaktuję się z ASO i pogadam co i jak
http://studiodrugiplan.pl
-
- Lex user
- Posty: 57
- Rejestracja: 12 paź 2015, o 06:30
- Model Lexusa: Lexus IS 220d
- Skąd:: Warszawa
Re: Bialy dym
Świece żarówe, też to obstawiam,
-
- Nowy lex user
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 sty 2015, o 22:30
- Model Lexusa: IS220d
- Skąd:: opolszczyzna
- Kontakt:
Re: Bialy dym
ja też mam ten sam problem, auto dymi jak osiągnie temperaturę powyżej 70 stopni. Odwiedziłem serwis - zrobili test CO2 (negatywny), zaktualizowali soft, wymusili czyszczenie DPNR i powiedzieli, że może byc niewielki dymek bo "ten typ tak ma". Wstyd jeździć autem!!!. Nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego ani oleju. Napisałem nawet list do Lexus Polska o pomoc w rozwiązaniu problemu - bo podejrzewałem uszkodzenie bloku silnika i domagałem się wymiany silnika bo podobno taka akcja była:). Odpisano mi, że z dokumentacji zebranej przez serwis nie jest to uszkodzony silnik a w serwisie Wrocław mają drugi taki przypadek i testują na nim rozwiązania aby usunąć przykre objawy. Poinformują mnie jak znajdą rozwiązanie - czekam już trzeci miesiąc:).
DPNR wyczyściłem chemicznie i pomogło na 1,5 dnia. Więc postanowiłem zregenerować DPF (DPNR) - po zamontowaniu zregenerowanego brak poprawy.
Jakieś podpowiedzi z waszej strony?
DPNR wyczyściłem chemicznie i pomogło na 1,5 dnia. Więc postanowiłem zregenerować DPF (DPNR) - po zamontowaniu zregenerowanego brak poprawy.
Jakieś podpowiedzi z waszej strony?
- Biszkopt
- Lex user
- Posty: 79
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:10
- Model Lexusa: IS 220d
- Skąd:: Grodzisko Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Bialy dym
Mnie się wydaje, że to trzeba zablokować piąty wtrysk, a żeby to zrobić to trzeba zdemontować DPNRa i go wyeliminować programowo - wtedy przestanie kopcić, bo wtrysk przestanie podawać paliwo do DPNR. No bo z tego co rozumiem, to kopci dlatego, że dolewane jest paliwo do DPNRa.
Ale to tylko moja teoria, podkreślam. Silnik wydaje mi się, że tutaj nie robi problemu.
P.S. poszukaj na forum avensisa - tam sporo o tym było, montowano ten sam silnik do avensisa i corolli verso na pewno.
P.S.2 pozbyć się DPNRa można już bez dodawania emulatora, ktoś już tutaj o tym pisał.
Ale to tylko moja teoria, podkreślam. Silnik wydaje mi się, że tutaj nie robi problemu.
P.S. poszukaj na forum avensisa - tam sporo o tym było, montowano ten sam silnik do avensisa i corolli verso na pewno.
P.S.2 pozbyć się DPNRa można już bez dodawania emulatora, ktoś już tutaj o tym pisał.
http://studiodrugiplan.pl
-
- Nowy lex user
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 sty 2015, o 22:30
- Model Lexusa: IS220d
- Skąd:: opolszczyzna
- Kontakt:
Re: Bialy dym
A co się stanie jak wypnę wtyczkę z 5-tym wtryskiem?
-
- Lex user
- Posty: 77
- Rejestracja: 2 sie 2014, o 20:58
- Model Lexusa: IS 220D
- Skąd:: Wrocław/Rzeszów
- Kontakt:
Re: Bialy dym
Hehe.
Byłem z tym w ASO Lexusa (Wro), żeby mi soft zaktualizowali... Pan zainkasował 200 zł i powiedział, że "wg ich systemu mam aktualną wersję". Skończyło się na tym że kupiłem używany interfejs IT2 i sam sobie zaktualizowałem... Ja tam ich szerokim łukiem omijam. Tylko części zamawiam. Dymku od tego czasu znacznie mniej, na poziomie innych aut z dpf-em.
Co do odpinania wtrysku to dostaniesz błąd i tryb awaryjny. Jak cie drażni to trzeba wyciąć dpf i zrobić jego emulację. Jak działa to zostaw. Jak walnie to wyrzucić.
Byłem z tym w ASO Lexusa (Wro), żeby mi soft zaktualizowali... Pan zainkasował 200 zł i powiedział, że "wg ich systemu mam aktualną wersję". Skończyło się na tym że kupiłem używany interfejs IT2 i sam sobie zaktualizowałem... Ja tam ich szerokim łukiem omijam. Tylko części zamawiam. Dymku od tego czasu znacznie mniej, na poziomie innych aut z dpf-em.
Co do odpinania wtrysku to dostaniesz błąd i tryb awaryjny. Jak cie drażni to trzeba wyciąć dpf i zrobić jego emulację. Jak działa to zostaw. Jak walnie to wyrzucić.
-
- Nowy lex user
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 sty 2015, o 22:30
- Model Lexusa: IS220d
- Skąd:: opolszczyzna
- Kontakt:
Re: Bialy dym
Dodam jeszcze jedno. Ostatnie testy po regeneracji DPNR są następujące (po zalaniu zimowego DIESLA ze STATOIL):
1) jazda po mieście - gdy osiągnie temperę ok 70oC (tj. ok 15 km jazdy) zaczyna "puszczać dyma" - wstyd jeździć;
2) jazda na autostradzie - brak dymienia bez względu czy jadę na tempomacie czy sam zmieniam biegi.
Ponadto żadnych objawów typu spadek mocy, naciskam pedał gazu i wbija w fotel:)
1) jazda po mieście - gdy osiągnie temperę ok 70oC (tj. ok 15 km jazdy) zaczyna "puszczać dyma" - wstyd jeździć;
2) jazda na autostradzie - brak dymienia bez względu czy jadę na tempomacie czy sam zmieniam biegi.
Ponadto żadnych objawów typu spadek mocy, naciskam pedał gazu i wbija w fotel:)
-
- Lex user
- Posty: 77
- Rejestracja: 2 sie 2014, o 20:58
- Model Lexusa: IS 220D
- Skąd:: Wrocław/Rzeszów
- Kontakt:
Re: Bialy dym
Najlepiej zostaw to i uznaj, że ten typ tak ma i tak ma być. Chyba, że koniecznie chcesz zostawić 200-500 zł w ASO lub u kogoś z IT2. Poprawiłem to u siebie, ale wydaje mi się, że szkoda kasy na to. Auto jeździ tak samo, a w lecie i tak spokój. Jak Cię to bardzo drażni to poszukaj kogoś z IT2 i machnij update ECU.
-
- Lex Master
- Posty: 1425
- Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
- Model Lexusa: Civic 2.2
- Skąd:: Trójmiasto
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość