[IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Awatar użytkownika
Adix
Lex user
Posty: 44
Rejestracja: 3 sty 2011, o 14:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wawa
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

[IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: Adix »

Witam,

Tak jak w temacie, ECU pokazuje losowo błędy: P0300, P0301, P0302, P0303.
Wiem, że jest to wypadanie zapłonu na pierwszych 3 cylindrach... pozostałe 3 są OK.

...i teraz pytanie, co jak i dlaczego?

Cewki i świece sprawdzone OK...
Kompresja OK...
Przyspieszenie i dynamika OK...
Prędkościowo zamyka szafę...

Czasem mam wrażenie, że na chwilę ma mniej mocy... tak jakby nagle zacząć jechać pod silny wiatr, po czym za parę chwil ustępuje to... Nie dzieje się to często ale najprawdopodobniej jest to jeden z objawów.

Generalnie samochód czasem na wolnych obrotach (około 650-750rpm) zaczyna się trząść (co jest pewnie objawem właśnie braku zapłonu na którymś cylindrze). Potrafi także wyrzucić ten błąd przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu (ale nie zawsze).
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Auto ma instalację gazową ale błąd występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.

Ktoś powiedział, że może to być walnięte sterowanie ECU napięciem na cewki i czasem nie podawany jest odpowiedni prąd na którąś z cewek... w efekcie nie dochodzi do zapłonu. Czy to ma sens? Można znaleźć ECU na allegro za około 300PLN, ale czy to właśnie to?

Czy ktoś z Was miał podobne objawy i co ważniejsze co z tym można zrobić? Gdzie szukać przyczyny?
Nie wiem już co z tym robić...

Pozdrawiam,
Adix
Awatar użytkownika
rleon
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 7 maja 2014, o 16:34
Model Lexusa: IS300 SC
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

[IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: rleon »

Hej walczyłem i w sumie jeszcze nie skończyłem ale diagnoza póki co jest :) tez mam albo losowe wypadanie zaplonow albo wypada na 1 lub 2 cylindrze. Świece wymienione, cewki pozamieniane sprawdzone itp.
Carsik stawia na konieczność ustawienia luzów zaworowych wiec muszę sie to wkrótce zabrać, bo od tego podobno należy sprawdzić ale że szklanek teoretycznie moze być potrzeba wymiany 24 to finansowo przy 105 pln za sztukę trochę mnie przeraża. Sprawdź moze luzy na początek
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: carsik »

po pierwsze sprawdzić luzy zaworowe, spokojnie z tymi szklankami, jeszcze nie spotkałem sie ze zjawiskiem aby było potrzebne więcej niz 5-6szt.

po drugie zobaczyć czy koło pasowe nie ma jakiegoś bicia.

po tych działaniach można zacząć się zastanawiać nad dalszymi historiami.

ECU nie steruje napięciem na cewkach.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
Adix
Lex user
Posty: 44
Rejestracja: 3 sty 2011, o 14:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wawa
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: [IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: Adix »

Hej,

@Carsik:
Jak tylko będę miał chwilkę to przejadę się sprawdzić te luzy... a swoją drogą czy lex nie ma samo-regulatora zaworów?

Poniżej wydruk z komputera...
Może ktoś przetłumaczyć czy jest tam coś co może wskazywać na przyczynę? :)

11.10.2014
Brand: Lexus
Model:
Year:
Displacement:
Comments:
*****
meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1413024771250
name:Trouble Codes
codes:P0302,P0301,P0300,P0303,
codes_p:P0301,P0300,
codes_raw:43030003010302;43030300000000;;
codes_p_raw:47030003010000;;
*****
Error Codes
P0302
Cylinder 2 Misfire Detected
P0301
Cylinder 1 Misfire Detected
Vehicle speed (Speed) 0 km/h
Intake air temperature (IAT) 19 °C
Long term fuel % trim Bank 2 (LTFT2) -10.93 %
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) -20.31 %
Engine coolant temperature (ECT) 80 °C
Fuel system status (FSS) Closedloop:usingO2sensorforfuelmix
Calculated engine load value (EngineLoad) 49.01 %
Engine RPM (RPM) 578 rpm
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -7.03 %
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) -7.81 %
Intake manifold absolute pressure (MAP) 48.0 kPa
P0300
Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Vehicle speed (Speed) 0 km/h
Intake air temperature (IAT) 19 °C
Long term fuel % trim Bank 2 (LTFT2) -10.93 %
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) -20.31 %
Engine coolant temperature (ECT) 80 °C
Fuel system status (FSS) Closedloop:usingO2sensorforfuelmix
Calculated engine load value (EngineLoad) 48.62 %
Engine RPM (RPM) 578 rpm
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -7.03 %
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) -7.81 %
Intake manifold absolute pressure (MAP) 48.0 kPa
P0303
Cylinder 3 Misfire Detected
===================
Pending Codes
P0301
Cylinder 1 Misfire Detected
P0300
Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Raw values
Error Codes 43030003010302;43030300000000;;
Panding Codes 47030003010000;
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: carsik »

większość info co napisałeś jest bez znaczenia ale mocno niepokojące są długoterminowe korekty ujemne na pierwszym banku czyli na tych trzech pierwszych cylindrach. Ciężko powiedzieć czy tak duża ujemna korekta jest wynikiem tych wypadających zapłonów czy wypadające zapłony są powodem przelewania na tych 3 cylindrach. Trzeba by się temu czujniej przyjrzeć i zlikwidować najpierw korekty.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
Adix
Lex user
Posty: 44
Rejestracja: 3 sty 2011, o 14:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wawa
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: [IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: Adix »

Carsik, a czy czujnik położenia wałka rozrządu może mieć tu jakiś wpływ?
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: [IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: carsik »

byłoby to dość dziwne, że tylko dla pierwszych 3 cylindrów
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Tycjan
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 10 gru 2011, o 14:08
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: [IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: Tycjan »

Odświeże temat. Wyjaśniło się coś? Mam podobny problem. Wypadanie zapłonu na 3 cylindrach. Komputer pokazuje zbyt bogata mieszanke. Fachowiec od zaworów powiedział że luzy na górnych są w normie a na dolnych na granicy przedziału. Niestety nie wiem ile bo nie ja byłem u niego z samochodem. Natomiast innych mechanik po odłączeniu wszystkiego zapiera się że to zawory. Argumentuje to tym ze jak odlaczyl gaz ,sondy itp to silnikiem juz nie trzesie ale dalej nie równo chodzi. Dodam ze auto ma najechane 115k kilometrów z czego ok 30k na gazie. Regulacje były co 10k kilometrów
Awatar użytkownika
Adix
Lex user
Posty: 44
Rejestracja: 3 sty 2011, o 14:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wawa
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: [IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: Adix »

Cały czas wykluczam poszczególne elementy... i tak:

1. Nie cewki
2. Nie świece
3. Nie wtryski
4. Nie elektryka
5. Kompresja równiutka 12psi na cylinder

Dziś była czyszczona przepustnica... pojeżdżę, zobaczę czy jakaś zmiana, póki co po czyszczeniu zrobiłem około 40km i nie ma wyrzucania i kołysania ale silnik nie był całkowicie zimny... zobaczę jutro rano...

W dalszej kolejności czekają do wykluczenia:
1. Filtr i elektrozawór VVTi
2. Sonda Lambda (na komputerze z ASO Lexusa wyszło, że "nie dogrzewa się", co nie pokazuje błędu na normalnym ELM327 a może mieć wpływ na korekty a w efekcie na wypadanie zapłony na jednym banku).
3. ECU
4. Zawory... (choć te podobno wyglądają OK, no i kompresja OK)

Jak tylko znajdę przyczynę to nie omieszkam opisać... :)

Pozdr.
Tycjan
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 10 gru 2011, o 14:08
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: [IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.

Post autor: Tycjan »

Czekam z zapartym tchem bo u mnie w okolicy szukac dobrego mechanika jak ze swieca. Masakra jakas. A co moze sie stac przy dluzszej jezdzie przy wypadajacych zaplonach?
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości