Page 1 of 1

Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Posted: 22 Nov 2024, o 23:24
by S600
Witam,
Pacjent to Lexus GS 430 mk3 z 2006 roku.
Podczas wymiany rozrządu okazało się, że oprócz cieknących simmeringów na wałkach, olej sączy się również z regulatora faz rozrządu (koła VVT-i).
Mam pytanie: czy ktoś z forumowiczów miał okazję korzystać z usług regeneracji kół w firmie Mehenker.com z siedzibą w Rzeszowie?
Zgodnie z informacjami na ich stronie, regeneracja obejmuje:
-Wymianę uszczelnień
-Czyszczenie mechanizmu
Całość usługi wyceniają na 999zł za sztukę.
Nowe, oryginalne koła to wydatek rzędu 2150 zł za sztukę (po rabacie),
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z wymianą tych uszczelnień lub zlecał regenerację w tej firmie? Będę wdzięczny za wszelkie opinie i porady.

Re: Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Posted: 2 Mar 2025, o 13:04
by Przemo200
Cześć, mam ten sam problem i zastanawiałem się czy oddać tej firmie. Doświadczenie z tą firmą mam tylko z nowymi kołami do BMW 🙂
Tu znalazłem rozwiązanie dużo tańsze.
Cieknie z oringu (3mm grubości i 75mm srednicy) na allegro (ważne żeby olejoodporny był)
Warto wymienić uszczelkę zaślepki z przodu nr. 90210-25002 (10 zł) Znalazłem filmik instrukcji jak w USA to naprawia.
Koszt naprawy samemu 100 zł / regeneracja 2 szt 2000zl / nowe 4000 zł .
Ja spróbuje zrobić samemu i dam znać 🙂

[YouTube] https://youtu.be/oTScj0V0rm4?si=xh79KrySFEpxUfhm[/YouTube]

Re: Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Posted: 16 Mar 2025, o 19:40
by muzz
1000 zł to jest razem z rozebraniem całości i demontażem z samochodu?
za jedno czy dwa?
wydaje mi się, że to jest gruba cena...
koła wystarczy rozebrać, wymienić oring i złożyć...
fakt, że pracy przy tym jest trochę ale 1000 zł to chyba przeginka...
fakt, że 3-4 lata temu ale płaciłem za to chyba +/- 1/3 tej ceny...
to nie rocket science...
tutaj nic poza wymianą oringu nie trzeba robić...
polecam obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=oTScj0V0rm4

Re: Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Posted: 6 Apr 2025, o 12:21
by patol
Zastanawiam się czy nie lepiej całego regulatora wymienić bo to chyba dokładnie chodzio to: 13050-50011 ?
Robię i tak zamówienie z amayama, więc nawet koszt przesyłki niewiele mi wzrośnie a cena chyba jest śmieszna w porównaniu do regeneracji (nie wspomnę już o nowym z ASO) ~ $170.
Co jeszcze przy okazji można wymienić niedużym kosztem? Wiadomo uszczelka pokrywy zaworów i świec. Ale coś jeszcze?

PS
Są jakieś widoczne objawy podczas jazdy związane z nieszczelnością wariatora?

Re: Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Posted: 13 Apr 2025, o 22:42
by Przemo200
Olej leci po pasku rozrządu i go degraduje. Warto wymienić przy operacji.

Re: Wyciek z regulatora faz rozrządu silnik V8 3UZ-FE

Posted: 2 May 2025, o 11:36
by Przemo200
Przemo200 wrote: 2 Mar 2025, o 13:04 Cześć, mam ten sam problem i zastanawiałem się czy oddać tej firmie. Doświadczenie z tą firmą mam tylko z nowymi kołami do BMW 🙂
Tu znalazłem rozwiązanie dużo tańsze.
Cieknie z oringu (3mm grubości i 75mm srednicy) na allegro (ważne żeby olejoodporny był)
Warto wymienić uszczelkę zaślepki z przodu nr. 90210-25002 (10 zł) Znalazłem filmik instrukcji jak w USA to naprawia.
Koszt naprawy samemu 100 zł / regeneracja 2 szt 2000zl / nowe 4000 zł .
Ja spróbuje zrobić samemu i dam znać 🙂

[YouTube] https://youtu.be/oTScj0V0rm4?si=xh79KrySFEpxUfhm[/YouTube]