ćwierkot z okolic paska osprzętu

madam
Lex user
Posts: 47
Joined: 17 Jun 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Contact:

ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by madam »

W GS300 MK3 mam problem z hałasem dobiegającym z układu paska wieloklinowego osprzętu. Charakterystyczne poćwierkiwanie jest słyszalne dopiero po rozgrzaniu silnika, na zimnym silniku jest cisza. To jest dźwięk jakby zacierało się jakieś łożysko.
Pierwsza diagnoza: pasek do wymiany. Wymieniłem na Gates , niestety problem pozostał. Gdzieś na forach Toyoty przeczytałem że to nadal może być kwestia paska i najcichsze paski japońskiej firmy Bando załatwiają problem. Faktycznie, pasek Bando ma trochę inne kliny i bardziej sztywny materiał, ale w moim przypadku to nie załatwiło sprawy.
Zdemontowałem rolkę prowadzącą i rolkę napinacza, łożyska nie mają luzów, delikatnie szumiały, więc dałem im pod uszczelnienie nowy smar - delikatnie wyciszyły się. Przy wyłączonej klimie ćwierkotanie jest trochę mniej słyszalne, ale nadal pozostaje. Wole koło alternatora chodzi cicho, bez żadnych szumów.

Ktoś z Was wie co to może być ? Najwięcej typowań w podobnych (ale nie takich samych) przypadkach może mieć napinacz paska, tylko nie chcę go kupować w ciemno, bo markowy i dobrej jakości kosztuje ok 600zł. Ten obecny nie ma jakiś przeskoków, pod kluczem 14 sprężyna mocno napina.
Nie chcę wymieniać po kolei wszystkiego co się da, mechanicy delikatnie unikają tego tematu bo chyba wiedzą że nie jest prosty.
Arkadyx
Lex user
Posts: 103
Joined: 1 Dec 2014, o 22:32
Model Lexusa: GS 300 mk3 2009
Skąd:: Warszawa/Wołomin
Contact:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by Arkadyx »

madam wrote:W GS300 MK3 mam problem z hałasem dobiegającym z układu paska wieloklinowego osprzętu. Charakterystyczne poćwierkiwanie jest słyszalne dopiero po rozgrzaniu silnika, na zimnym silniku jest cisza. To jest dźwięk jakby zacierało się jakieś łożysko.
Pierwsza diagnoza: pasek do wymiany. Wymieniłem na Gates , niestety problem pozostał. Gdzieś na forach Toyoty przeczytałem że to nadal może być kwestia paska i najcichsze paski japońskiej firmy Bando załatwiają problem. Faktycznie, pasek Bando ma trochę inne kliny i bardziej sztywny materiał, ale w moim przypadku to nie załatwiło sprawy.
Zdemontowałem rolkę prowadzącą i rolkę napinacza, łożyska nie mają luzów, delikatnie szumiały, więc dałem im pod uszczelnienie nowy smar - delikatnie wyciszyły się. Przy wyłączonej klimie ćwierkotanie jest trochę mniej słyszalne, ale nadal pozostaje. Wole koło alternatora chodzi cicho, bez żadnych szumów.

Ktoś z Was wie co to może być ? Najwięcej typowań w podobnych (ale nie takich samych) przypadkach może mieć napinacz paska, tylko nie chcę go kupować w ciemno, bo markowy i dobrej jakości kosztuje ok 600zł. Ten obecny nie ma jakiś przeskoków, pod kluczem 14 sprężyna mocno napina.
Nie chcę wymieniać po kolei wszystkiego co się da, mechanicy delikatnie unikają tego tematu bo chyba wiedzą że nie jest prosty.
Tam masz jeszcze koło pasowe, w jakim jest stanie?
Nemo 77
Lex Driver
Posts: 415
Joined: 25 Nov 2018, o 14:21
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Mazowieckie
Contact:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by Nemo 77 »

Zwróć uwagę na łożyska napinacza paska.Koszt zakupu 24zł za SKF.U mnie jak zdemontowałem rolkę to też nie było nic słychać jednak pod obciążeniem dawała o sobie znać.Koszt niewielki a wyeliminujesz jedno ogniwo.Tam jest podwójne łożysko.
madam
Lex user
Posts: 47
Joined: 17 Jun 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Contact:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by madam »

Arkadyx wrote:
madam wrote:W GS300 MK3 mam problem z hałasem dobiegającym z układu paska wieloklinowego osprzętu. Charakterystyczne poćwierkiwanie jest słyszalne dopiero po rozgrzaniu silnika, na zimnym silniku jest cisza. To jest dźwięk jakby zacierało się jakieś łożysko.
Pierwsza diagnoza: pasek do wymiany. Wymieniłem na Gates , niestety problem pozostał. Gdzieś na forach Toyoty przeczytałem że to nadal może być kwestia paska i najcichsze paski japońskiej firmy Bando załatwiają problem. Faktycznie, pasek Bando ma trochę inne kliny i bardziej sztywny materiał, ale w moim przypadku to nie załatwiło sprawy.
Zdemontowałem rolkę prowadzącą i rolkę napinacza, łożyska nie mają luzów, delikatnie szumiały, więc dałem im pod uszczelnienie nowy smar - delikatnie wyciszyły się. Przy wyłączonej klimie ćwierkotanie jest trochę mniej słyszalne, ale nadal pozostaje. Wole koło alternatora chodzi cicho, bez żadnych szumów.

Ktoś z Was wie co to może być ? Najwięcej typowań w podobnych (ale nie takich samych) przypadkach może mieć napinacz paska, tylko nie chcę go kupować w ciemno, bo markowy i dobrej jakości kosztuje ok 600zł. Ten obecny nie ma jakiś przeskoków, pod kluczem 14 sprężyna mocno napina.
Nie chcę wymieniać po kolei wszystkiego co się da, mechanicy delikatnie unikają tego tematu bo chyba wiedzą że nie jest prosty.
Tam masz jeszcze koło pasowe, w jakim jest stanie?
Pytanie jak można je sprawdzić ? Przy zdjętym pasku i odpaleniu silnika raczej nic nie będzie słychać. Sugeruję się jeszcze przebiegiem, myślę że po 176kkm koło pasowe nie powinno się jeszcze poddawać.
daniel1978
Lex user
Posts: 95
Joined: 14 Jan 2012, o 09:44
Model Lexusa: is
Skąd:: Żywiec
Contact:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by daniel1978 »

Może to być również sprzęgiełko alternatora, zdejmij zaslepke na sprzegiełku i psikni czyms co smaruje
madam
Lex user
Posts: 47
Joined: 17 Jun 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Contact:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by madam »

Nemo 77 wrote:Zwróć uwagę na łożyska napinacza paska.Koszt zakupu 24zł za SKF.U mnie jak zdemontowałem rolkę to też nie było nic słychać jednak pod obciążeniem dawała o sobie znać.Koszt niewielki a wyeliminujesz jedno ogniwo.Tam jest podwójne łożysko.
O tym też myślałem , ale dwóch niezależnych mechaników po osłuchaniu tej rolki stwierdziło "że się czepiam".
Wszystko ładnie pokazane tu: https://www.youtube.com/watch?v=BjDYXMPNtoc , przy czym ciekawostka jest taka że na końcu tego filmiku po odpaleniu silnika nadal słychać jakieś "ćwierki" :blush:
madam
Lex user
Posts: 47
Joined: 17 Jun 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Contact:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by madam »

daniel1978 wrote:Może to być również sprzęgiełko alternatora, zdejmij zaslepke na sprzegiełku i psikni czyms co smaruje
już to robiłem, spsikałem WD40 wszystko co się dało - bez efektu , ale Twoja uwaga była słuszna bo przed przesmarowaniem kółko alternatora lekko skrzypiało .
madam
Lex user
Posts: 47
Joined: 17 Jun 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Contact:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by madam »

tak to słychać na rozgrzanym silniku: https://youtu.be/aUqK9mN-iFE
Nemo 77
Lex Driver
Posts: 415
Joined: 25 Nov 2018, o 14:21
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Mazowieckie
Contact:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by Nemo 77 »

Ulubione powiedzenie mechaników" czepiasz się" :D Przyjedź jak Ci się koło urwie,albo tłoki wyjdą bokiem wtedy diagnoza będzie jasna :biggrin2: Zasugerowałem,że być może to masz u siebie.Ponieważ też miałem tak,że bardziej na ciepłym słyszałem. Wiadomo,że przyczyn może być pare..,ale tę można niewielkim kosztem wykluczyć. Jeden element Ci odpadnie ;) Będziesz szukał dalej gdyby nie to.Pozdrawiam.
madam
Lex user
Posts: 47
Joined: 17 Jun 2018, o 14:14
Model Lexusa: GS300
Skąd:: Kobyłka
Contact:

Re: ćwierkot z okolic paska osprzętu

Post by madam »

dziś wymieniłem łożyska w rolce napinacza paska. Kupiłem japońskie Koyo. Jedno ze starych łożysk już szumiało , więc to tylko kwestia czasu jakby sama rolka zaczęła hałasować.
Niestety, ta zmiana łożysk w rolce nie rozwiązała problemu, uciążliwy ćwierkot na ciepłym silniku nadal pozostał.
Nie mam stetoskopu warsztatowego ale planuję wykorzystać smartfon do nagrywania dźwięków przy każdej z rolek/kół - może to da jakiś trop, co generuje te denerwujące popiskiwanie....
Post Reply

Return to “GS mk3 2005-2012”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests