GS vs LS

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
jangrzyb
Lex user
Posts: 27
Joined: 23 Nov 2018, o 19:00
Model Lexusa: szukam LS/GS
Skąd:: warszawa
Contact:

GS vs LS

Post by jangrzyb »

czesc

przepraszam jeśli taki temat juz jest (a na pewno jest), ale nie mogę znaleźć.
Zastanawiałem się nad LS tak do 100 tys ale może jednak zacznę szukać GS, ale trochę młodszego.
Jest jakiś temat odnośnie porównania tych aut? Nie chodzi mi o prestiż LS, ale o porównanie modeli względem miejsca, warunków jazdy, a także kosztów eksploatacji innych niż paliwo.

dzięki
sorantor250
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 24 Aug 2017, o 04:35
Model Lexusa: -
Skąd:: Łódź
Contact:

Re: GS vs LS

Post by sorantor250 »

Sam będę stał przed podobnym wyborem. IMO wszystko przemawia za LSem, oprócz rocznika. za 100k możesz mieć GSa 2012-14, nadal jest to stosunkowo swiezy model, po LSie widać już, że auto debiutowało 13 lat temu. Wyposażenie, osiągi (chyba, że kupisz 450h), komfort jazdy, to wszystko jest zdecydowanie za LSem. Samopoczucie też jakoś się poprawia, gdy wsiadasz do takiej limuzyny. Chociaż w sumie to tylko do momentu, kiedy znajomy powie Ci "łee, to już stare auto, Marcin to za te pieniądze kupił nową Mazdę trójeczkę" :D :D
cooper69
Lex user
Posts: 238
Joined: 16 Jun 2018, o 15:49
Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
Skąd:: 3City
Contact:

Re: GS vs LS

Post by cooper69 »

Raczej Ci powie „życzę powodzenia w znalezieniu miejsca do parkowania”. A i obklepanie drzwi przez zamaszystych poljaków masz w pakiecie, a jeszcze jak zobaczą napis Lexus to niektórzy przypieprzą drzwiami „dla zasady” :(
sorantor250
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 24 Aug 2017, o 04:35
Model Lexusa: -
Skąd:: Łódź
Contact:

Re: GS vs LS

Post by sorantor250 »

Zawsze wydawało mi się, że LS jest właśnie dość mocno zachowawczy w wyglądzie. Gdy pokazywałem te auta znajomym, to większość kręciła głową z niedowierzaniem, że one tyle kosztują.
User avatar
zender
Lex user
Posts: 180
Joined: 6 Jan 2014, o 23:35
Model Lexusa: RC300h
Skąd:: Sosnowiec
Contact:

Re: GS vs LS

Post by zender »

jangrzyb wrote:czesc
Jest jakiś temat odnośnie porównania tych aut? Nie chodzi mi o prestiż LS, ale o porównanie modeli względem miejsca, warunków jazdy, a także kosztów eksploatacji innych niż paliwo.
dzięki
na USA forum piszą że to dwa różne auta . Miałem sie okazje przejechać tak to dwa różne auta szczególnie jeżeli weźmiemy wersje z wysokim wyposażaniem w LS .

Moim zadaniem warto poszukać zadbanego LS.
zender
OPM
Lex user
Posts: 66
Joined: 18 Oct 2021, o 11:37
Model Lexusa: LS 430
Skąd:: Tomaszów Lubelski
Contact:

Re: GS vs LS

Post by OPM »

Wiem, że odgrzewam kotleta ale mam duży problem z ułożeniem sobie wszystkiego w głowie. Czytałem kilka podobnych tematów ale wszędzie po kilka postów i temat urwany.
Przede wszystkim w grę wchodzi V8. Samochód byłby drugi w rodzinie, 99% trasy. Nastawienie głównie na komfort, must have wyposażenia to wentylacja foteli, mark levinson, czujniki parkowania + kamera cofania. Dobrze jakby tył miał grzane fotele, roletki w drzwiach. Zerkam na LS III, LS IV z początku produkcji, GS II i GS III. Proszę o podpowiedzi:
Czy jest jakaś różnica w jakości wykonania, wyciszeniu, trwałości silnika i zawieszenia pomiędzy LS III oraz IV?
Od PetrolheadNumerOne wiem już, że LS III po lifcie mógł mieć kamerę cofania, radar i przede wszystkim miał skrzynię 6 biegową. Czy do przedlifta idzie dorzucić kamerę, ewentualnie wymienić radio na jakiegoś w pełni kompatybilnego androida? Czy ogólnie polift jest warty dopłaty minimum kilku tysięcy bo widzę, że jak się trafia to jest sporo droższy od przedlifta?
Czy jest jakaś różnica w jakości wykonania, wyciszeniu, trwałości silnika i zawieszenia pomiędzy GS II oraz III?
Jak wypada wyciszenie przy 100/140km/h w GS a jak w LS? Czy do któregoś auta wsiada się ciut wyżej? Kręgosłup mam w średnim stanie, wygoda wsiadania, fotele, regulacje lędźwiowe to wszystko jest dla mnie ważne ale elektrykę foteli to akurat chyba każdy GS i LS ma.
Jeżeli chodzi o poziomy wyposażenia, LS najwyższą wersję ma President a GS? Prestige? Autko może się zdarzyć, że będzie sobie stało nieruszane nawet przez miesiąc (dlatego nie szukam hybrydy), czy któryś model jest bardziej wrażliwy na takie przestoje od pozostałych?
Bardzo proszę o pomoc.
ledziu
Lex Master
Posts: 2580
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: GS vs LS

Post by ledziu »

OPM wrote:Czy jest jakaś różnica w jakości wykonania, wyciszeniu, trwałości silnika i zawieszenia pomiędzy LS III oraz IV?
LS III jest taniej i lepiej (technicznie) wyciszenie nie wiem.
OPM wrote:Czy jest jakaś różnica w jakości wykonania, wyciszeniu, trwałości silnika i zawieszenia pomiędzy GS II oraz III?
Wyciszenie podobne na + wydaje mi się mk3, silnik to samo, skrzynia trwałość na mk2 praca na mk3 (*spora różnica na +), zawias taniość i trwałość na mk2, jakość wykonania szczególnie kokpit i jego okolice na mk2.
Wada mk2 że bardzo mocno trąci myszką.
OPM wrote:Jak wypada wyciszenie przy 100/140km/h w GS a jak w LS?
LS III lepiej. Mk4 nie wiem.


Ogólnie gs mk2 ls III stara szkoła tojoty. GS mk3/ls mk4 nowa szkoła tojty i więcej zagwostek które potrafią polecieć.

Jak masz wątpliwości a nie potrzebujesz kanapy to optymalny jest gs mk3.
karole 10
Lex user
Posts: 79
Joined: 18 May 2018, o 10:46
Model Lexusa: Ls 430
Skąd:: RZESZÓW
Contact:

Re: GS vs LS

Post by karole 10 »

Mialem gs mk 2 teraz mam ls mk 3 przedlift,oba te samochody sa bardzo dopracowane. Gs mk 3 i lsmk4 moim zdaniem sa już znacznie gorzej wykonane,dla przykładu ls 430 to chyba najlepiej wyciszone auto jakim jeździłem porównujac go do np:mercedesa w 220,221,ls4,a8.
OPM
Lex user
Posts: 66
Joined: 18 Oct 2021, o 11:37
Model Lexusa: LS 430
Skąd:: Tomaszów Lubelski
Contact:

Re: GS vs LS

Post by OPM »

ledziu wrote:
OPM wrote:Czy jest jakaś różnica w jakości wykonania, wyciszeniu, trwałości silnika i zawieszenia pomiędzy LS III oraz IV?
LS III jest taniej i lepiej (technicznie) wyciszenie nie wiem.
A skoro LS III jest na dodatek tańszy to chyba nie ma co sobie zawracać głowy nowszym model, chociaż wyglądem oko cieszy bardziej.
karole 10 wrote:Mialem gs mk 2 teraz mam ls mk 3 przedlift,oba te samochody sa bardzo dopracowane. Gs mk 3 i lsmk4 moim zdaniem sa już znacznie gorzej wykonane,dla przykładu ls 430 to chyba najlepiej wyciszone auto jakim jeździłem porównujac go do np:mercedesa w 220,221,ls4,a8.
A jak porównasz bezpośrednio koszty, komfort i zadowolenie pomiędzy GS mk2 i LS mk3?
Żałujesz, że nie masz polifta czy różnice są minimalne i niespecjalnie się tym przejmujesz?
karole 10
Lex user
Posts: 79
Joined: 18 May 2018, o 10:46
Model Lexusa: Ls 430
Skąd:: RZESZÓW
Contact:

Re: GS vs LS

Post by karole 10 »

Ls III jest na pewno bardziej komfortowy od gs i lepiej wyciszony,miałem gs 300 więc ls jest trochę droższy w utrzymaniu szczegulnię jak mamy zawieszenie pneumatyczne.Ale jest znacznie tańszy w utrzymaniu od całej niemieckiej konkurencji,na pewno ls nie jest drogi w utrzymaniu.Znajomy ma w 221 i dużo kasy wkłada w utrzymanie tego auta ciągle coś się z nim dzieje, a komfort jazdy i wykończenie przy Ls 430 to dno.Nie żałuje ze nie mam polifta i uważam ze polift jest jakby trochę gorzej zrobiony,ale to tylko moje zdanie.
Post Reply

Return to “Ogólne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests