Remont silnika

PawelJ55
Lex user
Posts: 29
Joined: 21 Nov 2018, o 15:15
Model Lexusa: GS
Skąd:: Łabice
Contact:

Remont silnika

Post by PawelJ55 »

Witam serdecznie,
jestem nowym użytkownikiem forum i witam wszystkich bardzo serdecznie oraz właścicielem Lexus GS 3 generacji, którego prezentacja jest w przygotowaniu i niedługo opublikuję ją tutaj na forum :)
Temat ten założyłem jednak w innym celu, otóż, udało mi się odkupić Lexusa GS 2 generacji (od którego zaczęła się moja przygoda z marką), który bardzo dawno temu należał do mojego Taty :)
Samochód odkupiłem niestety w dość kiepskim stanie - blacharsko - popękała na samochodzie w wielu miejscach szpachla, która była nakładana jakieś 10 lat - zlecona zresztą przez mojego ojca, ponieważ pewnego dnia ktoś całe auto zarysował gwoździem i auto poszło całe do lakierowania, przy okazji uzupełniane były wszelkie ubytki na aucie, jakieś wgniotki, itd. proszę pamiętać, że technologia napraw w stosunku do tej dzisiaj była bardziej prymitywna :) oraz i z tego powodu zamieszczam post w tym dziale - uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Do tej pory została zdjęta głowica, wałki, sama głowica, wszystko wygląda na prawdę w porządku, mimo przebiegu około 320tys. km które wydają mi się na 99.99% oryginalnym przebiegiem to silnik wygląda na prawdę zaskakująco dobrze i tutaj jestem postawiony troszeczkę przed ścianą, ponieważ auto miało być prezentem dla mojego Taty to budżet jaki przewidziałem na zakup tego i jego "odrestaurowanie" wynosił 10tys. zł, auto nabyłem za 5.000zł + laweta, podatki, itp. jakieś 1000zł, czyli w sumie 6.000zł, auta nie widziałem, ponieważ stało 300km ode mnie, a ja nie mam czasu jeździć oglądać czegoś co i tak kupię w związku z tym auto przyjechało jakie przyjechało :)
I tutaj mam zagwozdkę, ponieważ zastanawiam się czy warto w ten samochód wkładać większe pieniądze, mam tutaj na myśli - całą blacharkę + lakierowanie (będzie robiona przez znajomego i bardzo dobrego kolegę mojego Taty i koszt 3.000zł) + do tego cały remont silnika - wyjęcie bloku i oddania go do pełnej renowacji plus do tego jak wiadomo nowe pierścienie, uszczelniacze, itd. czy po prostu splanować głowicę, zarzucić uszczelkę, dobry olej i tak jeździć?
Chodzi mi również o to czy tego typu zabiegi mają sens nie tylko patrząc na względy sentymentalne, ale czy również podniosą wartość samego samochodu jako klasyka, ponieważ ja uważam, że auto klasyczne to w pełni oryginalne, a nie np. po remoncie silnika + do tego całej blacharki, smaczkiem całej sytuacji nadaję fakt, że mój Tato nadal widnieje w dowodzie rejestracyjnym, a przez ten czas kiedy je sprzedał miało kilku właścicieli :)
Na plus auta : ZDROWA podłoga, niewybite zawieszenie, silnik w "dobrym" stanie, czarny środek z niebieską, materiałową tapicerką która jest w bardzo dobrym stanie (w planach bym miał wymianę na skórzane, a materiałowe odstawił na leżakowanie :)
Co Wy o tym sądzicie ? :)
PS. gdybym miał dużo pieniążków na koncie to bym się nie zastanawiał tylko oddał auto do salonu Lexusa, położył 100tys. na stole i powiedział, że proszę mi go przywrócić do stanu fabrycznego, ale niestety nie jestem aż tak majętny i muszę znaleźć jakiś dobry powód na zainwestowanie takich pieniędzy w starsze auto.

pozdrawiam :zryw: :zryw: :zryw:
klinikalpg.pl
Lex user
Posts: 212
Joined: 28 May 2017, o 00:00
Model Lexusa: LS400 UCF20
Skąd:: DC|
Contact:

Re: Remont silnika

Post by klinikalpg.pl »

Tak na szybko to ogólnie rzecz biorąc ładowanie pieniędzy w auta nie będące klasykami jest mało sensowne ...
A konkretnie w tym wypadku nie widzę przesłanek do ruszania dołu silnika. Natomiast samo planowanie głowicy to wg mnie raczej słabo...
Jak już głowica zwalona to wypada ją zrobić... czyli trzeba jeszcze dotrzeć zawory i zmienić uszczelniacze.
Znajdź porządny warsztat zajmujący się tym i poprostu zleć zrobienie głowicy.
PawelJ55
Lex user
Posts: 29
Joined: 21 Nov 2018, o 15:15
Model Lexusa: GS
Skąd:: Łabice
Contact:

Re: Remont silnika

Post by PawelJ55 »

mając na myśli szlif głowicy - myślę o jej całkowitym remoncie, ale co taki remont samej głowicy ma do całej reszty silnika? czy jest jakiś sens tego, zrobić porządnie głowicę, a resztę zostawić taką samą?
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Remont silnika

Post by carinus »

Jeżeli dół silnika nie budzi zastrzeżeń to nie ma sensu wywalać kasy.Najważniejsza jest głowica.Taki przebieg nie jest wyrocznią do robienia kapitalnego remontu,wtedy już lepiej zmienić cały silnik.
PawelJ55
Lex user
Posts: 29
Joined: 21 Nov 2018, o 15:15
Model Lexusa: GS
Skąd:: Łabice
Contact:

Re: Remont silnika

Post by PawelJ55 »

co rozumiesz przez dół silnika?
Może i nie ma sensu wywalać kasy, ale praktycznie wszystko już jest na wierzchu łatwe do wyjęcia, poza tym na jednym cylindrze jest dość głęboka rysa, przy wymianie silnika egzemplarz myślę, że już traci na wartości, a ja z biegiem czasu chciałbym jak najbardziej doprowadzić go do oryginału ze względu na sentyment
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Remont silnika

Post by carinus »

Dół silnika to jest układ korbowy z panewkami.Zmiana silnika na zdrowszy,może tylko podnieść wartość,nigdy odwrotnie.Co innego gdybyś chciał wstawić inny model silnika który nie występował w tym nadwoziu.
lukas78
Lex Master
Posts: 1180
Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Contact:

Re: Remont silnika

Post by lukas78 »

PawelJ55 wrote:co rozumiesz przez dół silnika?
Może i nie ma sensu wywalać kasy, ale praktycznie wszystko już jest na wierzchu łatwe do wyjęcia, poza tym na jednym cylindrze jest dość głęboka rysa, przy wymianie silnika egzemplarz myślę, że już traci na wartości, a ja z biegiem czasu chciałbym jak najbardziej doprowadzić go do oryginału ze względu na sentyment
Dół silnika to układ korbowo-tłokowy (wał, korbowody, tłoki, blok). Tak jak pisze kolega carinus - przy wymianie silnika nic nie stracisz na wartości auta, bo silnik wkładasz dokładnie taki sam - a silnik to część wymienna. Jeśli masz głęboką rysę na cylindrze, to osobiście bym się nie bawił w remont silnika. Kupiłbym od angola motor i przełożył. Oczywiście zrobisz jak uważasz.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
PawelJ55
Lex user
Posts: 29
Joined: 21 Nov 2018, o 15:15
Model Lexusa: GS
Skąd:: Łabice
Contact:

Re: Remont silnika

Post by PawelJ55 »

a nie ma znaczenia, że auto z tym dokładnie silnikiem wyjechało z fabryki?
czy głęboka rysa za cylindrze powoduje tylko, że auto spala olej czy czymś jeszcze się martwić?
Kupienie drugiego silnika oscyluje mniej więcej w remoncie starego, nie lepiej mieć oryginalny motor taki jaki wyjechał z fabryki dokładnie w tym samym aucie, po remoncie?
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Remont silnika

Post by carinus »

Widzę że ten silnik nie daje Ci spokoju,zapewniam jednak że wartość oryginalnego silnika jest tylko sentymentalna,raczej nikogo nie będzie interesować historia tylko stan techniczny.Mam też wątpliwości czy koszt kapitalnego remontu będzie porównywalny z zakupem innego silnika.Zadaj sobie jeszcze pytanie ile ten samochód ma zrobić kilometrów,czy silnik nie przeżyje karoserii i czy jest sens robić niemałe wydatki dla samych sentymentów.
ledziu
Lex Master
Posts: 2582
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: Remont silnika

Post by ledziu »

PawelJ55 reasumując Twoje auto nie ma żadnej wartości kolekcjonerskiej, prawdopodobnie już jej nie będzie miało bo spóźniłeś się pewnie o około 250k.km. :biggrin2:
Silnik (nawet jak byłby to egzemplarz kolekcjonerski) nie ma znaczenia bo wymieniasz na taki sam. Co do remontu to też nie byłbym taki pewien kosztów bo życie oraz szpenie piszą własne scenariusze... oczywiście zawsze jest ajwaj fejsbuk, tysiące polubień a na końcu jesteś Ty który jak zgłosi reklamacje to na 100% będzie wytłumaczone... tak: "hmmm coś stuka hmmm jest pan pewien że stuka? hmmm a kupował pan panewki w sklepie xyz w 2018r....? Jak tak to tak na 200% to była seria podrobionych acl z Chin które zaliczyły Ekwador a potem trafiły do pana... tak to stuka... dobranoc panu".

Odpuść remont :ok:
Post Reply

Return to “GS mk2 1997-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest