REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post Reply
kubaty3
Lex user
Posts: 49
Joined: 5 Aug 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Skąd:: Gdańsk
Contact:

REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by kubaty3 »

WITAm. proszę o napisanie swojego zdania osoby znające się na mechanice. co myślicie o przesunieciu luzu zaworowego na górna granice widełke luzu dolotowe z 0,2mm na 0,23mm wydechowe z 0,3 mm na 0,33mm,. co muślicie o zeszlifowaniu płytek o 0,03mm pod szklankami zamiast wymiany na nowe o od powiedniej grubości? na pewno około 3 zaworów ma na granicy dolnej zakresu widełek luzu.czym morze grozić krzywe zeszlifowanie podkładek pod szklanki. czy silnik w górnym zakresie widełek będzie chodził głośniej po regulacji zaworów?
User avatar
LinkPL
Lex Maniak
Posts: 795
Joined: 9 Nov 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Contact:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by LinkPL »

Można zeszlifować, ale tylko od strony szklanki, bo jak zeszlifujesz od strony wałka, tam gdzie płytka jest utwardzona to długo to Ci chodzić nie będzie.

A co Ci to da, że przesuniesz wszystko na górną granicę ?? Chyba tylko tyle, że będą Ci bardziej kelkotać na zimnym ... nic więcej ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
kubaty3
Lex user
Posts: 49
Joined: 5 Aug 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Skąd:: Gdańsk
Contact:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by kubaty3 »

myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.
Last edited by kubaty3 on 11 Jul 2017, o 11:54, edited 1 time in total.
lukas78
Lex Master
Posts: 1180
Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Contact:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by lukas78 »

kubaty3 wrote:czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?
Tak jak kolega LinkPL napisał powyżej - będzie co najwyżej troszkę głośniej klekotał na zimnym - innych ujemnych skutków nie powinno być.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
kubaty3
Lex user
Posts: 49
Joined: 5 Aug 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Skąd:: Gdańsk
Contact:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by kubaty3 »

z tego co rozmwaiałemz mistrzem z serwisu toyoty to możliwa jest mniej kulturalna praca silnika . chociaż są te widełki to może być głośniej . u mnie wszędzie są rowne luzy zaworowe w srodku widełek tylko jedna para wydechowych na granicy wyszła ciasnoty zaworów i płytki do wymiany chyba ze zeszlifuje???czym grozi zeszlifowanie?
User avatar
LinkPL
Lex Maniak
Posts: 795
Joined: 9 Nov 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Contact:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by LinkPL »

kubaty3 wrote:myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.
Wkładka do szklanki w przypadku Toyota/Lexus jest utwardzana po stronie wałka rozrządu, ponieważ na niej pracuje krzywka. Po stronie szklanki nie jest utwardzana, ponieważ przylega całą powierzchnią do szklanki. Właśnie dlatego w serwisie dostępne są różne grubości wkładek, żeby je wymieniać, jeśli któraś nie jest pasowna. Szlifowanie strony przylegającej do szklanki jest ok, ale od strony krzywki nie, ponieważ wkładki są powlekane po stronie krzywki jakimś stopem niklu, który jest bardzo odporny na wycieranie. Jeśli zeszlifujesz oryginalną szklankę z tego powleczenia, nie daje takiej regulacji 10k km, ponieważ krzywka bardzo szybko zagłębi się w nieutwardzoną wkładkę szklanki.

Pozdro
Link
How far We can go ...
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by carsik »

Płytki zarówno te na szklankę jak i pod szklankę są utwardzane obustronnie. Nie ma znaczenia jak ją włożysz, nie ma oznaczenia top ani manual nie opisuje takiej procedury,
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
LinkPL
Lex Maniak
Posts: 795
Joined: 9 Nov 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Contact:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by LinkPL »

W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by carsik »

LinkPL wrote:W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...

Pozdrawiam
Link
to inna sprawa. Ja tylko napisałem, że fabryczne płytki mają obie takie strony takie same. Z tym szlifowaniem płytki na szklankę to ja bym uważał, bo ona przysysa się tą polerowana powierzchnią do szklanki.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
piotrek1000
Lex user
Posts: 45
Joined: 12 Nov 2012, o 14:09
Model Lexusa: es 330
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Post by piotrek1000 »

Lepiej szlifować od spodu bo nie wiadomo czy ktoś juz wczesniej tego nie robił
Post Reply

Return to “GS mk2 1997-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest