Hej
Witam wszystkich
Mam problem z tylnia wycieraczką w moim lexie..otóz kilka dni temu uruchomiłem ja i poszła gdzieś do połowy a potem staneła w miejscu i tak została...spryskiwacz działa bez zarzutu jednak wycieraczka nie idzie za nic....szukałem po bezpiecznikach, ale nie moge namierzyc który to od tej wycieraczki....pod kierownica znalazłem cos takiego rr fog i to niby by było to...,a le bezpiecznik jest ok....chyba, ze to nie to bo to nie za małe napięcie 7,5A na taki silniczek?? Doradźcie coś jeśli możecie....
rr fog to raczej Rear Right Fog czyli prawe tylne światło przeciwmgielne ale mogę się mylić, bo tylko skrót rozwinąłem.
1. namierz prawidłowy bezpiecznik i sprawdź go
2. sprawdź wiązkę elektryczną w tylnej klapie (może się przetarła i robi zwarcie i spalił się bezpiecznik)
3. jak pierwsze nie pomogły sprawdź silniczek wycieraczki - podłącz na krótko do akumulatora
dzida wrote:rr fog to raczej Rear Right Fog czyli prawe tylne światło przeciwmgielne ale mogę się mylić, bo tylko skrót rozwinąłem.
1. namierz prawidłowy bezpiecznik i sprawdź go
2. sprawdź wiązkę elektryczną w tylnej klapie (może się przetarła i robi zwarcie i spalił się bezpiecznik)
3. jak pierwsze nie pomogły sprawdź silniczek wycieraczki - podłącz na krótko do akumulatora
Dzięki...bo z tym bezpiecznikami cięzko się połapać , mam instrukcje po polsku i nie ma rozpiski, a po ich skrótach nie zawsze da się coś wywnioskować....kuźwa
Mam ten sam problem, wycieraczka stanęła mi w połowie tylnej szyby.
Dodatkowo Lex przestał puszczać ciepłe powietrze z nawiewów - cały czas wieje chłodem. Mam nadzieję, że to również może być spowodowane jakimś bezpiecznikiem...
W moim wycieraczka wydawała niemiłosierne skrzypy , po rozebraniu moim oczom ukazał się zardzewiały trzpień na którym się mocuje wycieraczkę. Niestety korozja uszkodziła gumowy oring . Przy próbie zakupu używki temat wszędzie ten sam temat co i u mnie i troszkę chore pieniądze. Udało mi się znaleźć używkę w dobrym stanie ...i udało mi się usunąć problem aczkolwiek nie polecam tego rozwiązania i dokonania zakupu nowego. Wiem że cena jest wysoka ale ...do silniczka jest przymocowany kołnierz z gwintem który nie występuję jako część zamienna a on głownie koroduje a na nim jest gwint którym mocuje się silniczek z uszczelkami do klapy. Więc jak komuś padnie silniczek ....zostaje kupić nowy ...P.s wszystkie używki są sprzedawane bez kołnierza
Witam, odswiezam temat bo i mnie dotknął problem zacierajacej się wycieraczki. Trochę ją rozruszalem ale strasznie skrzypi i długo nie pociągnie. Znam problem i samo przesmarowanie raczej nic nie da. Czy ktoś rozwiązał ten problem jakoś skutecznie. Czy jakaś używka np z Rav4 ? podejdzie. Wiem że przy innym modelu koledzy coś kombinowali z silnikiem od ravki.
Da dam i wycieczka zrobiona. Z oryginalnym silniczkiem nie da się nic zrobić, jest zardzewialy od trzpienia pod sam korpus, nawet nie mogłem zdjąć ramienia wycieraczki nie mówiąc już o odkreceniu śrub mocujacych do szyby. Ale gumowa i brzeszczot pomógł. Teraz jak to naprawić
1/- Szukamy silniczka od Toyoty Rav4 2 generacja 2000-2005r.cena od 15 zł ja kupiłem za 35 zł. Wyglądem przypomina ten z Lexusa ale w otwory nie pasuje i ma mniejszy trzpien ale to akurat nie ma znaczenia.
2/- Kupujemy w aso Toyoty uszczelke na szybę do tej wycieraczki. Cena 14 zł oryginał.
3/- Odkrecamy obudowę silniczka od Lexusa i przekładamy silnik z trzpieniem od ravki żeby pasowały nam otwory. Wszystko pasuje wystarczy podmienic.
4/- Ale żeby nie było za łatwo to sam silniczek od ravki jest deko dłuższy i nie chce wejść pod klapę.
Trzeba podmienic silniczek od Lexusa zostawiając trzpien i zebatki od ravki i znowu wszystko pasuje.
5/- Teraz montaż przykrecamy przerobiony silniczek do klapy na trzpien zakładamy zakupioną w aso uszczelke która ładnie uszczelnia szybę z obu stron i zakładamy ramie z wycieraczka, jako że trzpien od ravki jest trochę krótszy trzeba dość mocno scisnac uszczelke i przekręcić nakrętke.
Wszystko ładnie chodzi. Czas pracy ze spokojem ok 1godz.
W razie czego służę pomocą. Pozdrawiam.