Page 6 of 10
[IS Mk1] Geometria zawieszenia
Posted: 25 Jul 2015, o 23:23
by Ferdek
Po regulacji geometrii na "prawidłową" zauważyłem, że auto nie jest już tak stabilne jak było...gdy miało skopaną geometrię.
Wygląda jakby tył stał w małym pozytywie, a na wydruku 30 minut negatywu na koło...
Ciekawi mnie jakie znacie najlepsze setupy do IS200 do codziennej jazdy...
EDIT: dzięki za przeniesienie.
Re: [IS Mk1] Geometria zawieszenia
Posted: 11 Jan 2016, o 14:07
by Keepmovin
Ferdek wrote:Po regulacji geometrii na "prawidłową" zauważyłem, że auto nie jest już tak stabilne jak było...gdy miało skopaną geometrię.
Wygląda jakby tył stał w małym pozytywie, a na wydruku 30 minut negatywu na koło...
Ciekawi mnie jakie znacie najlepsze setupy do IS200 do codziennej jazdy...
EDIT: dzięki za przeniesienie.
Z chęcią odświeżę temat, gdyż będę u siebie wymieniał zawieszenie i chcę ustawić geometrię od nowa.
@Ferdek, wydaje mi sie, że mały negatyw będzie lepiej się prowadził od pozytywu ?
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Posted: 9 Feb 2016, o 23:34
by nismo250
http://images77.fotosik.pl/309/4425378a644fe0e2.jpg pacjent is 200 po swapie ma 2Jz gwint BC gleba poliuretany wszystkio w zawiesie nowe
Magiel podmienipny na inny w czasie szukania przyczyn nie odbijającej i nie ustawiającej się na wprost kierownicy
Co obstawiacie i radzicie
Bo ja już się wku_wilem
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Posted: 21 Mar 2016, o 19:37
by Konrad200
Czy w IS Mk1 seryjnie jest możliwość regulacji pochylenia kół przednich ?
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Posted: 21 Mar 2016, o 20:43
by blue
Jest.
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Posted: 4 Apr 2016, o 11:00
by kubuszi
Nie wiem czy wbiłem się z tematem dobrze ale nic podobnego nie znalazłem. Po wymianie kół zimowych 16 na letnie 17 kierownica przekręcona jest w lewo, trzymając ręce na za piętnaście trzecia prawa ręka jest jakiś centymetr wyżej. Kół nie wywarzałem bo kolejki teraz są zajebiaszcze, koła nie biją, auto jedzie prosto, nie pływa.... Co prawda przełożyłem koła z, które w tamtym sezonie były z tyłu na przód ale to przecież znaczenia mieć nie powinno. Podjechałem do gościa, który robi geometrię i powiedział mi, że "czasami w autach tak jest, jego dwóch pracowników też po zmianie kół mają kierownice lekko skręcone". Powiedział, że jak mi zrobi geometrię na letnich to jak założe zimówki to kiera skręci w prawo... Z tym, że w tamtym roku było wszystko spoko i coś mi się nie chce wierzyć żeby ot tak się stało bez przyczyny. Miał ktoś z Was kiedyś taki przypadek?
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Posted: 4 Apr 2016, o 13:55
by michalllw
kubuszi wrote:Nie wiem czy wbiłem się z tematem dobrze ale nic podobnego nie znalazłem. Po wymianie kół zimowych 16 na letnie 17 kierownica przekręcona jest w lewo, trzymając ręce na za piętnaście trzecia prawa ręka jest jakiś centymetr wyżej. Kół nie wywarzałem bo kolejki teraz są zajebiaszcze, koła nie biją, auto jedzie prosto, nie pływa.... Co prawda przełożyłem koła z, które w tamtym sezonie były z tyłu na przód ale to przecież znaczenia mieć nie powinno. Podjechałem do gościa, który robi geometrię i powiedział mi, że "czasami w autach tak jest, jego dwóch pracowników też po zmianie kół mają kierownice lekko skręcone". Powiedział, że jak mi zrobi geometrię na letnich to jak założe zimówki to kiera skręci w prawo... Z tym, że w tamtym roku było wszystko spoko i coś mi się nie chce wierzyć żeby ot tak się stało bez przyczyny. Miał ktoś z Was kiedyś taki przypadek?
Ja przerobiłem X auta i nidy czegoś takiego nie miałem
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Posted: 4 Apr 2016, o 15:24
by endrju1
Ja również wielokrotnie wymieniałem z letnich na zimę i z powrotem, w kilku autach i nigdy po zmianie opon/kół geometria się nie zmieniała. Musiały by być różne koła po prawej i po lewej stronie auta żeby na kierownicy było coś widać.
Dla świętego spokoju możesz spróbować taki test, aby zamienić koła z prawej na lewo (wiem że są kierunkowe, ale to tylko testowo), jeśli kierownica będzie skręcona w inną stronę, to coś z kołami.
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Posted: 4 Apr 2016, o 15:37
by baniaq
Miałem kiedyś taki przypadek w innym aucie, że na przedniej osi były przez chwilę założone dwie różne felgi (jeden zapas). Wtedy ściągało. Ale była między nimi znaczna różnica w masie i chyba inne ET.
Re: [IS200] Geometria zawieszenia
Posted: 4 Apr 2016, o 16:53
by kaczy89
A nie masz szerszych kół/ opon na tył/przód i nie została tylna z przednią zamienione?