Page 3 of 13
Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 27 Mar 2014, o 10:37
by owczar
Z tymi wężykami będę starał się z rozsądkiem. Ale na pewno wtryskiwacz luzem będzie łatwiej ułożyć. Jak dam listwę z 4 na środku, to wymusi to bardzo długie wężyki- przy założeniu, że wwiercę się jak najniżej. Chciałbym mieć wtryskiwacze na wierzchu, bo po serwisie w galancie mi się odechciało

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 27 Mar 2014, o 12:24
by Yarecki
owczar wrote:Z tymi wężykami będę starał się z rozsądkiem. Ale na pewno wtryskiwacz luzem będzie łatwiej ułożyć. Jak dam listwę z 4 na środku, to wymusi to bardzo długie wężyki- przy założeniu, że wwiercę się jak najniżej. Chciałbym mieć wtryskiwacze na wierzchu, bo po serwisie w galancie mi się odechciało

Bez problemu da radę, to zrobić by sensownie wygladało, było technicznie poprawnie i z dostępem do serwisu przy pojedyńczym wtrysku.
Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 7 Apr 2014, o 10:29
by owczar
Dość gadania, pora na konkrety.
W weekend w LS-ie wylądowała instalacja gazowa.
Założenia podobne do zakładanych, ale ostateczna konfiguracja to:
Tech 328
8x Hana 2000 niebieska na wężykach ok 5cm i trójnikach
Butla Bormech 680x250 75- podnosi podłoge o około 1cm, po lekkim wygięciu płyty nie będzie nawet widoczne. Nie wycinałem wzmocnienia dolnego w całości. Gdybym wyciął to lekko by siadła, ale nie byłoby poziomu.
2x faro 8mm od wielozaworu z 1 filtrem przy wielozaworze
2xfiltr fazy lotnej Perfect Blue
Instalacja pracuje w tej chwili na ciśnieniu 1,1 z mnożnikiem w okolicach 1. Dla 0,9 był duży mnożnik dla wysokiego obciążenia. Wstępnie skalibrowana po OBD i wyłączona adaptacja. Jak zakupię swój kabelek to postaram się zgrać jakiś oscylogram. Spadki ciśnienia pomijalnie małe. Skoki temp podobnie

Auto zasuwa aż miło
Z trudem, ale udało się założyć ori osłony plastikowe na to wszystko. Na pierwszy rzut oka nie widać, że auto ma LPG. Co więcej, z wydechu też tego nie czuć.
Z minusów- musiałem zrezygnować z dokręcenia wiązki z lewej strony silnika. Dodatkowo w bagażniku musiałem wyjąć klips do podnoszenia płyty zakrywającej wnękę- muszę to estetycznie zamaskować.

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 3 Jun 2014, o 13:48
by Rudi
Sorki, założyłem nowy wątek, a tu jest ten temat z grubsza opanowany.
Ale, czy ktoś może ma ochotę podjąć się montażu w moim g-esie?
Lub poleci jeszcze jakiś zakład?
Koło Piaseczna są jacyś szpece, ale nie za bardzo chcą ściągać kolektor.
Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 3 Jun 2014, o 14:02
by owczar
A powiedzieli czemu nie chcą ściągać kolektora?
W tym kolektorze nie da się optymalnie wywiercić otworów pod wtryskiwacze bez jego wyjęcia. Że nie wspomnę już o tym, że nawet przy zachowaniu ostrożności opiłki dostaną się do środka.
Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 3 Jun 2014, o 14:07
by carsik
no to przyjeżdżaj, ja nie widzę problemu w zdejmowaniu kolektora i robię to zawsze
Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 3 Jun 2014, o 17:26
by Rudi
Nie znam szczegółów technicznych, lecz wspominali coś o ciśnieniu, układzie chłodzenia, uszczelkach i takie tam inne "problemy"
Myślę, że po prostu tak jest łatwiej i szybciej.
Carsik, zakładasz też gaz? Na stronie są części, nie ma nic o gazie. Jeśli tak to czemu nie.
Zadzwonię po szczegóły.
Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 4 Jun 2014, o 10:47
by owczar
Rudi, przed założeniem gazu polecam sprawdzenie i regulację luzów zaworowych. Poza tym polecam też zmienić rozrząd przed zagazowaniem. Zawsze to trochę łatwiej bez LPG pod maską i ceny za te usługi niższe.

Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 4 Jun 2014, o 18:12
by Rudi
Dobra rada, dzięki. Znasz koszt części?
Re: [LS430] Optymalna instalacja do 3UZ-FE
Posted: 5 Jun 2014, o 11:50
by owczar
Musisz poczytać na forum o szczegółach, ale generalnie ceny są zróżnicowane.
Regulacja luzów zaworowych to ceny od ok 500 do 1000 zł w zależności od tego czy w cenę wliczony jest koszt płytek do kasowania luzu czy za płytki płacisz ekstra.
Rozrząd to ok 1000-1200 za same części. Na znanym portalu aukcyjnym dostaniesz ori rozrząd bez pompy oraz rozrząd na zamiennikach japońskich. Pompę wody też koniecznie zmień. Do tego jeszcze pasek wielorowkowy. Warto go zmienić przy okazji. Koszt robocizny pewnie z 500 zł.
Warto robić wszystko w jednym miejscu, bo zakres prac częściowo się pokrywa.