Duże spalanie bardzo zamulony samochód

User avatar
prosperopro
Lex Driver
Posts: 596
Joined: 10 Jan 2011, o 20:08
Model Lexusa: LS400 UCF11
Location: Lublin

Re: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by prosperopro »

http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambd ... sonden.pdf
masz troche o sondzie

jak mozesz to nie uzywaj auta bo zrobi Ci sie nagar w silniku i mozesz miec o wiele bardziej kosztowny problem. Podjedz do jakiegos znachora co ma dobry sprzet i oprogramowanie zeby to sprawdzic.
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
User avatar
elektrownik
Lex user
Posts: 91
Joined: 9 Apr 2011, o 21:43
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: lublin
Contact:

Re: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by elektrownik »

maniek_ls400 wrote:
elektrownik wrote:Proponuje sprawdzić wszystkie sondy lambda oscyloskopem..
Możesz opisać jak sprawdzałeś ? Podłączałem właśnie dziś oscyloskop do wejścia kompa (złącza od każdej z sond) i przebiegi wyglądały podobnie tzn zmiana w ramach 1s w zakresie 0,5V na sondach przed katem. Mam oscyloskop jednokanałowy więc nie mogłem porównać co wypluwała w tym samym czasie sonda za katalizatorem. Masz jakiś patent ?
Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś ale moje wartości napięcia na dwóch sonda wynosiły od 0,1 do 0,9v a trzecia sonda nie pokazywała kompletnie nic. Pozatym ja rowniez sprawdzalem każdą sondę osobno.
Image
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by Yarecki »

elektrownik wrote:
maniek_ls400 wrote:
elektrownik wrote:Proponuje sprawdzić wszystkie sondy lambda oscyloskopem..
Możesz opisać jak sprawdzałeś ? Podłączałem właśnie dziś oscyloskop do wejścia kompa (złącza od każdej z sond) i przebiegi wyglądały podobnie tzn zmiana w ramach 1s w zakresie 0,5V na sondach przed katem. Mam oscyloskop jednokanałowy więc nie mogłem porównać co wypluwała w tym samym czasie sonda za katalizatorem. Masz jakiś patent ?
Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś ale moje wartości napięcia na dwóch sonda wynosiły od 0,1 do 0,9v a trzecia sonda nie pokazywała kompletnie nic. Pozatym ja rowniez sprawdzalem każdą sondę osobno.
NO i te wartości są znacznie bliżej właściwych.

Maniek zwróć uwagę na to bo możesz latać ubogo.
rogerg
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 1 Jul 2013, o 12:53
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Mazowieckie
Contact:

Re: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by rogerg »

Witam, podłączę się pod temat. Problem podobny jak u kolegi ale jest kilka różnic. Mam IS300 w automacie, wszystko było OK. Auto kupiłem już z wyciętym katem więc od czasu do czasu wywalało Chceck Engine z informacją wskazującą na problem z katalizatorem (nie pamiętam teraz numeru). Pojawiający się CE nie sprawiał jednak abym odczuwał pogorszenie parametrów silnika. Ostatnio pojeździłem trochę więcej i mam następujące symptomy problemu:
- odczuwalny spadek mocy, wolniejsze wkręcanie się silnika
- po załączeniu klimy spadek mocy się nasila
- jadąc spokojnie na najwyższym biegu gdy wdepną mocniej, silnik zaczyna się wkręcać i czasem potrafi się lekko zadławić
- mam wrażenie, że na zimnym silniku tak bardzo nie muli
- to jeszcze sprawdzam ale najprawdopodobniej spalanie trochę wzrosło.
- problem pojawił się właściwie nagle, wykryłem go po dłuższej jeździe po mieście choć wcześniej mało jeździłem i na krótkich dystansach i silnik nie zdążył się rozgrzać jak trzeba.

Sprawdziłem filtr powietrza - stożek jest ok - czyściłem, świece jeszcze są też ok, cewki wymieniane 1,5roku temu na nowe i oryginalne

Sprawdzę jeszcze przewody (chociaż te chyba były wymieniane z cewkami), przepustnicę + sondy lambda ale na co jeszcze zwrócić uwagę przy tych symptomach. Jak pojadę do majstra to nie chcę aby coś zostało przegapione i chcę aby sprawdził wszystko raz a dobrze.
Będę wdzięczny za radę.
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by Yarecki »

rogerg wrote:Witam, podłączę się pod temat. Problem podobny jak u kolegi ale jest kilka różnic. Mam IS300 w automacie, wszystko było OK. Auto kupiłem już z wyciętym katem więc od czasu do czasu wywalało Chceck Engine z informacją wskazującą na problem z katalizatorem (nie pamiętam teraz numeru). Pojawiający się CE nie sprawiał jednak abym odczuwał pogorszenie parametrów silnika. Ostatnio pojeździłem trochę więcej i mam następujące symptomy problemu:
- odczuwalny spadek mocy, wolniejsze wkręcanie się silnika
- po załączeniu klimy spadek mocy się nasila
- jadąc spokojnie na najwyższym biegu gdy wdepną mocniej, silnik zaczyna się wkręcać i czasem potrafi się lekko zadławić
- mam wrażenie, że na zimnym silniku tak bardzo nie muli
- to jeszcze sprawdzam ale najprawdopodobniej spalanie trochę wzrosło.
- problem pojawił się właściwie nagle, wykryłem go po dłuższej jeździe po mieście choć wcześniej mało jeździłem i na krótkich dystansach i silnik nie zdążył się rozgrzać jak trzeba.

Sprawdziłem filtr powietrza - stożek jest ok - czyściłem, świece jeszcze są też ok, cewki wymieniane 1,5roku temu na nowe i oryginalne

Sprawdzę jeszcze przewody (chociaż te chyba były wymieniane z cewkami), przepustnicę + sondy lambda ale na co jeszcze zwrócić uwagę przy tych symptomach. Jak pojadę do majstra to nie chcę aby coś zostało przegapione i chcę aby sprawdził wszystko raz a dobrze.
Będę wdzięczny za radę.
Który katalizator wycęty?
Może te które zostały sie posypały i zatkały wydech.
User avatar
legato97
Administrator
Posts: 3749
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400H, CT200H, GS300H
Skąd:: OLSZTYN
Contact:

Odp: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by legato97 »

A probowales zalozyc seryjny dolot znowu?
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: Odp: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by Yarecki »

legato97 wrote:A probowales zalozyc seryjny dolot znowu?

Dokładnie nie wiem co Ci ludzie chcą osiągnąć tymi mega "stożkami".
User avatar
michalm320
Lex Master
Posts: 1242
Joined: 20 Jul 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Contact:

Re: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by michalm320 »

Chyba tylko dźwięk
Image
rogerg
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 1 Jul 2013, o 12:53
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Mazowieckie
Contact:

Re: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by rogerg »

Samochód dłubali w USA, tam mu zmienili dolot na taki http://www.swiftracing.com/SRT/item.aspx?id=2 i w takiej postaci przypłynął do PL i takiego kupiłem. Całość wygląda na fachową robociznę. Nie mam fabrycznego filtra powietrza więc nie mogę zmienić.
Katalizator wycięty jest ten pojedynczy płaski. Te zaraz za kolektorami pozostały. pzdr
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: Duże spalanie bardzo zamulony samochód

Post by Yarecki »

rogerg wrote:Samochód dłubali w USA, tam mu zmienili dolot na taki http://www.swiftracing.com/SRT/item.aspx?id=2 i w takiej postaci przypłynął do PL i takiego kupiłem. Całość wygląda na fachową robociznę. Nie mam fabrycznego filtra powietrza więc nie mogę zmienić.
Katalizator wycięty jest ten pojedynczy płaski. Te zaraz za kolektorami pozostały. pzdr
NO to jakby to powiedzieć ten płaski to nic nie dał :-) bo tam tylko sito jest.
Zatem 90% szans że przednie sie posypały i przytkały wydech.
Wejdź pod auto i uderzaj w katy za kolektorem jak dzwonią to szrot, choć może się okazać że tam już niemal pusto jest na końcu wszystko siedzi.
Łatwo sprawdzić opukując ręką czy gumowym młotkiem i będzie słychać.
Sprawdź to czym prędzej bo jeśli to zatkany wydech to głowica dostaje bo dupie ostro i szkoda męczyć silnik.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests