Page 2 of 5

Re: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 3 Feb 2014, o 12:18
by Mike_RX300
Ja użyłem płukanki Millersa przy przejściu z półsyntetyka na pełny syntetyk Millersa - wszystko OK, żadnych wycieków, itp.

Re: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 3 Feb 2014, o 14:35
by DANKIN
Ja do czyszczenia układu paliwowego, wtryskiwaczy używam xeramic, a do płukanki silnika użyję liqui moly
http://m.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg płukankę będę robił pierwszy raz więc może jakieś zmiany będzie się czuło

Re: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 4 Feb 2014, o 19:38
by mario_s
DANKIN wrote:Ja do czyszczenia układu paliwowego, wtryskiwaczy używam xeramic, a do płukanki silnika użyję liqui moly
http://m.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg płukankę będę robił pierwszy raz więc może jakieś zmiany będzie się czuło
Ja kilkukrotnie używałem płukanki liqui moli engine flush pro-line i mogę ją polecić. W IS-e jak za pierwszym razem, po kupnie płukałem to zlany olej motul 10W-40 był czarny przy przebiegu 13k a całkowitym 125k. Po płukaniu zalałem motulem x-cess 5W-40 i przy następnej wymianie też zastosowałem płukankę. Zlewany olej był koloru ciemnego bursztynu przy przebiegu 14k. Dużą różnicę zaobserwowałem podczas płukania WV polo w postaci wypływających skrzepów olejowych i osadów z pod pokrywy zaworowej (beżowa maź). Nie zaobserwowałem odczuwalnej różnicy w pracy silnika.

Odp: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 6 Feb 2014, o 00:38
by Damian87
A niema obawy że po takiej płukance ssak w misce olejowej zaciągnie potem resztę tego syfu który jednak zostanie?

Re: Odp: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 6 Feb 2014, o 18:42
by mario_s
Damian87 wrote:A niema obawy że po takiej płukance ssak w misce olejowej zaciągnie potem resztę tego syfu który jednak zostanie?
Na pewno jakaś część płukanki wymieszana z olejem zostanie w kanałach olejowych. Rozgrzany olej i płukanka w znacznym stopnu upłynnia zlewany olej i zmywa cały syf z elementów silnika. Olej spływa dość długo, ja podstawiam wiadro i zostawiam tak na godzinke. Przypominam że podczas płukania silnik pracuje tylko i wyłącznie na biegu jałowym ok 15 minut. Dobre płukanki nie tylko rozrzedzają olej ale też łączą sie z osadem i olejem w celu jego nie osiadania w misce olejowej podczas wymiany. Nie radzę stosować tanich płukanek, jak dobrze pamiętam mój szfagier płukał STP golfa III i miał problem z pełgającą lampką smarowania na rozgrzanym silniku. Jakiś czas tak jeździł i zrobił powtórne płukanie tym razem Motulem, nowy filtr knechta i olej. Lampka smarowanie już sie nie świeci. Sam nie mógł uwierzyć w efekt. Osobiście urzywałem Motula i Liqui Moly Pro-Line i mogę stwierdzić że Liquid jest bardziej skuteczny.

Wysłane z LG.

Re: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 7 Feb 2014, o 13:31
by DANKIN
Ja również polecam liqui moly bo robi swoją robotę.
Płukankę robiłem 15 minut z zegarkiem w ręku, po spuszczeniu oleju zobaczyłem że jest czarny jak smoła a przecież około rok temu był zmieniany od razu po zakupie.
Teraz śmigam i sprawdzam olej i jest dalej jak nowy :-)
A co dała ta płukanka? Silnik jest na pewno dużo dużo cichszy to od razu da się dostrzec.
Liqui moly nie rozszczelnia jak co nie którzy myślą.

Re: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 7 Feb 2014, o 13:40
by Picakus
jak już pisałem obecnie dla mnie najlepsza płukanka to BG 109 przy zastosowaniu się do tej instrukcji:

Code: Select all

- Na gorący silnik wlewamy całą zawartość butelki tak aby po wlaniu butelki poziom oleju na bagnecie nie był powyzej max.
- Uruchamiamy silnik na 15 minut na biegu jałowym.
- Po 15 minutach wsiadamy do samochodu bez wyłączania silnika i utrzymujemy go na obrotach 1300pbr/m przez 15 minutach .
- Po kolejnych 15 min. ( w sumie 30 od momentu rozpoczęcia procesu płukania) zostawiamy silnik na biegu jałowym na 15 min.

W sumie po 45min. wyłączamy silnik , spuszczamy olej i zostawiamy wszystko aby odciekło na min. 30 min.

Stosowanie płukanki jest w 100% bezpieczne w każdym silniku.

Podczas płukanki zaleca się prowadzić operację w wentylowanym pomieszczeniu.
A potem już tylko olej o wysokim TBN i silnik sam się czyści ;)

Re: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 7 Feb 2014, o 15:14
by Yarecki
Picakus wrote:jak już pisałem obecnie dla mnie najlepsza płukanka to BG 109 przy zastosowaniu się do tej instrukcji:

Code: Select all

- Na gorący silnik wlewamy całą zawartość butelki tak aby po wlaniu butelki poziom oleju na bagnecie nie był powyzej max.
- Uruchamiamy silnik na 15 minut na biegu jałowym.
- Po 15 minutach wsiadamy do samochodu bez wyłączania silnika i utrzymujemy go na obrotach 1300pbr/m przez 15 minutach .
- Po kolejnych 15 min. ( w sumie 30 od momentu rozpoczęcia procesu płukania) zostawiamy silnik na biegu jałowym na 15 min.

W sumie po 45min. wyłączamy silnik , spuszczamy olej i zostawiamy wszystko aby odciekło na min. 30 min.

Stosowanie płukanki jest w 100% bezpieczne w każdym silniku.

Podczas płukanki zaleca się prowadzić operację w wentylowanym pomieszczeniu.
A potem już tylko olej o wysokim TBN i silnik sam się czyści ;)
Osobiście dla mnie to przerost formy nad treścią.
Wole millersa bo jest łatwiejszy w aplikacji.o

Odp: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 22 Feb 2014, o 17:50
by Damian87
Korzystał ktoś i może się wypowiedzieć co do płukanki Millers Oils Engine Flush 250ml? O liqui moly słyszałem wiele dobrego, ale zamierzam zmienić olej na milersa i takiej też płukanki chciałbym użyć...

Re: Chemiczne płukanie silnika

Posted: 22 Feb 2014, o 18:09
by forest
jeżeli zamierzasz wlać po tym olej Millersa to Millers Oils Engine Flush jest wskazany
ja tak zrobiłem i jest GIT