Re: Chemiczne płukanie silnika
Posted: 3 Feb 2014, o 12:18
Ja użyłem płukanki Millersa przy przejściu z półsyntetyka na pełny syntetyk Millersa - wszystko OK, żadnych wycieków, itp.
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
http://lexus-forum.pl/
Ja kilkukrotnie używałem płukanki liqui moli engine flush pro-line i mogę ją polecić. W IS-e jak za pierwszym razem, po kupnie płukałem to zlany olej motul 10W-40 był czarny przy przebiegu 13k a całkowitym 125k. Po płukaniu zalałem motulem x-cess 5W-40 i przy następnej wymianie też zastosowałem płukankę. Zlewany olej był koloru ciemnego bursztynu przy przebiegu 14k. Dużą różnicę zaobserwowałem podczas płukania WV polo w postaci wypływających skrzepów olejowych i osadów z pod pokrywy zaworowej (beżowa maź). Nie zaobserwowałem odczuwalnej różnicy w pracy silnika.DANKIN wrote:Ja do czyszczenia układu paliwowego, wtryskiwaczy używam xeramic, a do płukanki silnika użyję liqui moly
http://m.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg płukankę będę robił pierwszy raz więc może jakieś zmiany będzie się czuło
Na pewno jakaś część płukanki wymieszana z olejem zostanie w kanałach olejowych. Rozgrzany olej i płukanka w znacznym stopnu upłynnia zlewany olej i zmywa cały syf z elementów silnika. Olej spływa dość długo, ja podstawiam wiadro i zostawiam tak na godzinke. Przypominam że podczas płukania silnik pracuje tylko i wyłącznie na biegu jałowym ok 15 minut. Dobre płukanki nie tylko rozrzedzają olej ale też łączą sie z osadem i olejem w celu jego nie osiadania w misce olejowej podczas wymiany. Nie radzę stosować tanich płukanek, jak dobrze pamiętam mój szfagier płukał STP golfa III i miał problem z pełgającą lampką smarowania na rozgrzanym silniku. Jakiś czas tak jeździł i zrobił powtórne płukanie tym razem Motulem, nowy filtr knechta i olej. Lampka smarowanie już sie nie świeci. Sam nie mógł uwierzyć w efekt. Osobiście urzywałem Motula i Liqui Moly Pro-Line i mogę stwierdzić że Liquid jest bardziej skuteczny.Damian87 wrote:A niema obawy że po takiej płukance ssak w misce olejowej zaciągnie potem resztę tego syfu który jednak zostanie?
Code: Select all
- Na gorący silnik wlewamy całą zawartość butelki tak aby po wlaniu butelki poziom oleju na bagnecie nie był powyzej max.
- Uruchamiamy silnik na 15 minut na biegu jałowym.
- Po 15 minutach wsiadamy do samochodu bez wyłączania silnika i utrzymujemy go na obrotach 1300pbr/m przez 15 minutach .
- Po kolejnych 15 min. ( w sumie 30 od momentu rozpoczęcia procesu płukania) zostawiamy silnik na biegu jałowym na 15 min.
W sumie po 45min. wyłączamy silnik , spuszczamy olej i zostawiamy wszystko aby odciekło na min. 30 min.
Stosowanie płukanki jest w 100% bezpieczne w każdym silniku.
Podczas płukanki zaleca się prowadzić operację w wentylowanym pomieszczeniu.
Osobiście dla mnie to przerost formy nad treścią.Picakus wrote:jak już pisałem obecnie dla mnie najlepsza płukanka to BG 109 przy zastosowaniu się do tej instrukcji:A potem już tylko olej o wysokim TBN i silnik sam się czyściCode: Select all
- Na gorący silnik wlewamy całą zawartość butelki tak aby po wlaniu butelki poziom oleju na bagnecie nie był powyzej max. - Uruchamiamy silnik na 15 minut na biegu jałowym. - Po 15 minutach wsiadamy do samochodu bez wyłączania silnika i utrzymujemy go na obrotach 1300pbr/m przez 15 minutach . - Po kolejnych 15 min. ( w sumie 30 od momentu rozpoczęcia procesu płukania) zostawiamy silnik na biegu jałowym na 15 min. W sumie po 45min. wyłączamy silnik , spuszczamy olej i zostawiamy wszystko aby odciekło na min. 30 min. Stosowanie płukanki jest w 100% bezpieczne w każdym silniku. Podczas płukanki zaleca się prowadzić operację w wentylowanym pomieszczeniu.