Page 2 of 6
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 30 Oct 2018, o 13:28
by marchewa195
100% będą sondy, ja przerabiałem to w LS430. Spalanie nagle ponad 20 litrów. Po wymianie wszystko do normy wróciło. Wymieniłem wszystkie 4 na DOX-0109.
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 30 Oct 2018, o 15:19
by kiniu
Nie wiem jak u ciebie ale u mnie te przed katem są inne niz za.obczajalem parametry na jałowym jutro wezmę kogoś i zobaczę jak podczas jazdy
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 31 Oct 2018, o 21:56
by marchewa195
Fabrycznie były dwa rodzaje sond. Ale DOX-0109 może być zamiennikiem zarówno regulacyjnych jak i diagnostycznych sond. Niestety trzeba lutować wtyczki. Jak nie chcesz to DOX-0238 mają już wtyczki gotowe.
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 1 Nov 2018, o 10:44
by kiniu
Rozumiem, sondy zamowilem oryginaly dobra cene mi zrobili a w sobote jade do ogarnietego diagnosty wiec bede mial jasnosc podziele sie co i jak bylo
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 1 Nov 2018, o 10:45
by kiniu
Nie wiem jak z tym lutowaniem kilka razy juz slyszalem ze w sondach nie mozna lutowac
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 1 Nov 2018, o 21:29
by marchewa195
Można lutować. Przewody są stalowe, więc trzeba umieć to zrobić. Natomiast jak umiesz, i zlutujesz przewody "na choinkę" żeby lutowanie nie było jedno obok drugiego, to wszystko będzie OK.
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 2 Nov 2018, o 09:45
by piotrek_camry
Lepiej założyć tulejkę i zacisnąć.
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 2 Nov 2018, o 23:31
by marchewa195
Oczywiście jeśli ktoś nie czuje się na siłach żeby lutować, lub nie ma w tym sprawy to jedyna opcja na uniwersalnych sondach to zaciskanie na tulejkach które są w komplecie z sondami. I jedno i drugie będzie działać.
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 3 Nov 2018, o 14:49
by klinikalpg.pl
piotrek_camry wrote:Lepiej założyć tulejkę i zacisnąć.
Dokładnie tak. Lutowanie przewodu do sondy lambda jest niewłaściwym pomysłem nie dlatego, że trudniej to zrobić tylko dlatego, że zaburza pracę sondy.
Tak przynajmniej twierdzą na szkoleniach z tematu

Niestety mam za małą wiedzę, aby z pamięci odtworzyć i wytłumaczyć mechanizm działania sondy, ale chodzi o to, że tlen (a sonda lambda to czujnik tlenu

czyli jego referencyjny poziom przedostaje się do sondy poprzez plecionkę stalową czy też bardziej przez "wolne przestrzenie" pomiędzy cienkimi drucikami. Zalutowanie przewodu zaburza dostarczanie tlenu do sondy.
O!
"If you are replacing the O2 Sensor with a universal replacement sensor, you'll have to splice the factory connector plug onto the new sensor. Or if you've order a sensor kit which comes with connectors, you'll have to install the connectors which come with the kit onto the new sensor wires. DO NOT solder the connectors onto the wires. They must be crimped on for the O2 sensor to work correctly. For the sensor to work correctly, it must draw clean air down to the sensor through the air gaps in the stranded wire. If you solder the wires, the solder will fill the air gaps in the wire and the sensor will not work correctly. "
Źródło:
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-18.htm
Rzecz oczywista, że temat dotyczy wyłącznie sond napięciowych ("wąskich", NBO).
Sondy prądowe, szerokopasmowe występują wyłącznie jako dedykowane i tam nie ma mowy o jakichkolwiek ingerencjach w przewody !
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 3 Nov 2018, o 20:27
by marchewa195
"Zlutowanie przewodu zaburza dostarczanie tlenu do sondy" - rewelacja... Gdzie przewód, a gdzie "pomiar" tego tlenu... Ech, szkoda gadać. "Tlen dostarcza się do sondy przestrzeniami między drucikami..." Do sondy "tlen" dostarcza rura wydechowa wraz ze spalinami... Tym co się obawiają zaburzeń tlenowych polecam zacisnąć tulejkami, tylko sprytnie, czyli tak żeby nie w tym samym miejscu wszystkie cztery przewody bo na kablu grucha powstanie. A reszta może śmiało lutować. Tlen się nie zaburzy.