[GS 430] wibracje kierownicy

owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

Post by owczar »

A szczególnie miedziowy- w którym są mikrocząsteczki miedzi. Po odparowaniu frakcji oleistej zostaje czysta zbita miedź. Ja nie daję między tarczę, a piastę żadnego smaru. Grunt żeby było wszystko dobrze wyczyszczone :)
User avatar
Picakus
Lex user
Posts: 278
Joined: 16 Mar 2013, o 16:37
Model Lexusa: Zależnie od chwili
Skąd:: Pomiechówek
Contact:

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

Post by Picakus »

Zgadzam się, z przedpiścami :pijak: , dodam od siebie, że oczyszczenie piast ze smaru miedziowego i potraktowanie wżerów papierem ściernym zajeło w moim przypadku prawie 40min. na stronę. Żaden warsztat nie poświęci tyle czasu na wymianę tarcz, więc polecam zrobić to we własnym zakresie.
User avatar
maniek_ls400
Lex Master
Posts: 1476
Joined: 7 Jun 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Location: Piaseczno
Contact:

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

Post by maniek_ls400 »

Muszę przyznać, że zaskoczyliście mnie tym smarem - chyba smarowałem przy wymianie tarcz :(
Co do samodzielnych wymian pewnych elementów - klocki tez wymieniam sam - przynajmniej zaciski są przeczyszczone, nasmarowane, klocki dobrze siedzą itp..
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

Post by Yarecki »

owczar wrote:A szczególnie miedziowy- w którym są mikrocząsteczki miedzi. Po odparowaniu frakcji oleistej zostaje czysta zbita miedź. Ja nie daję między tarczę, a piastę żadnego smaru. Grunt żeby było wszystko dobrze wyczyszczone :)
Wielokrotnie ćwiczyłem temat hamulców i mechanicy smarują miedzianym albo caramicznym.
Jak powiedziałem że to tego wina każdy patrzył jak na idiotę.
Jak pokazałem instrukcję montażu TRW czy ATE gdzie nie ma mowy o smarowaniu przylgni piasta/tarcza to zdziwienie.
Po zastosowaniu się do składania na sucho po wielkich bólach okazało się iż mechanicy byli w wielkim błędzie i hamulce był brzytew.
Brak absolutnie wibracji na zimno i ciepło etc.
Żaden producent tarcz nie uzna reklamacji po stwierdzeniu użycia jakiegokolwiek smaru do ich montażu to raz a dwa to gwarancje na tarcze to fikcja :laugh1: .
Chyba, że ma dużo czasu bo kiedyś zaryzykowałem i wysłałem.
Otrzymałem info, że po przeprowadzonej ekspertyzie ( były oznaczenia flamastrem na tarczach - niby coś robili) nie ma bicia na tarczy :puchar: .
Oczywiście zawiozłem ja do speca od planowania głowic, założył na maszynę i okazało się że bicie jest niemiłosierne, należało wtedy to odesłać kolejny raz ale oczywiście były też ślady smaru ceramicznego i na pewno nie uznali by tym razem z tego powodu.
maniek_ls400 wrote:Muszę przyznać, że zaskoczyliście mnie tym smarem - chyba smarowałem przy wymianie tarcz :(
Co do samodzielnych wymian pewnych elementów - klocki tez wymieniam sam - przynajmniej zaciski są przeczyszczone, nasmarowane, klocki dobrze siedzą itp..
Można deko smarować ale na styku felgi z tarczą ale nie wiem jakim smarem :biggrin2: .
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

Post by klexus »

ja to znam mechanika który smarował przy zakładaniu klocków miejsce styku klocka z zaciskiem i nie pomagało przekonywanie ze do smaru lepi sie syf i klocek nie pływa.
Wracając do tarcz widział ktoś na nowym samochodzie smar na styku tracza piasta, tarcza felga??
Dobry montaż to taki gdzie wywalamy szpilki i szczota druciana na wiertarkę i ma być lustro :ok:
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: [GS 430] wibracje kierownicy

Post by Yarecki »

klexus wrote:ja to znam mechanika który smarował przy zakładaniu klocków miejsce styku klocka z zaciskiem i nie pomagało przekonywanie ze do smaru lepi sie syf i klocek nie pływa.
Wracając do tarcz widział ktoś na nowym samochodzie smar na styku tracza piasta, tarcza felga??
Dobry montaż to taki gdzie wywalamy szpilki i szczota druciana na wiertarkę i ma być lustro :ok:
Dokładnie, tylko częste wywalanie szpilek może skutkować tym, że się któregoś dnia obróci przy zmianie koła.
Są nawet takie specjalnie "kamienie polerskie - szczotki" do piast gdzie piasta wchodzi w środek i jedna płaszczyzną pod wpływem obrotów się ja ładnie doczyszcza.
Post Reply

Return to “GS mk2 1997-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest