Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
-
- Nowy lex user
- Posts: 15
- Joined: 6 Nov 2011, o 21:34
- Model Lexusa: gs 430 mkIII
- Skąd:: białystok
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
Witam mam taki problem wyskoczył mi check plus kontrola trakcji kod 420. Pojechałem do serwisu diagnoza kat do wymiany 3200 z portfela i jazda po ok 1500 kolejny check serwis i wymiana 2 kata. Ponad 6 tyś wydane kolejny miesiąc i check serwis i diagnoza katalizator:) Panowie chwila konsternacji rozmowa między sobą że katy mają 4 tyś przebiegu i oferują mi zmianę sondy za 1700 więc zabrałem auto, nadmieniam że to autoryzowany serwis auto to lexus gs 430 z 2006 roku.Zmianiać tę sondę? auto ma przebieg 115 tyś i do tej pory nawet bateria w pilocie zmieniana w serwisie.Auto po prostu staram się utrzymać w idealnym stanie ale kolejna kasa to chyba przesada.
- bobi
- Lex user
- Posts: 58
- Joined: 26 Dec 2013, o 21:58
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Polska
- Location: Wrocław
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
A nie lepiej sondę najpierw wymienić jeżeli układ jest szczelny. Ja opisałem swój problem tu viewtopic.php?f=176&t=10157 na ostatniej stronie. Tyle że u mnie pojawia się i znika check samoczynnie. Pierwszy raz sam go skasowałem i po tygodniu - przejechane ok 200-300km znów się zapalił. Po podobnym czasie i przebiegu sam check znikł i na razie spokój. Nie mam czasu nawet sprawdzić czy wydech jest szczelny czy sonda padła. Ostatnią rzeczą byłby kat do wymiany wg mnie.owczar wrote:No to kat do wymiany.
- bobi
- Lex user
- Posts: 58
- Joined: 26 Dec 2013, o 21:58
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Polska
- Location: Wrocław
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
miszka222 szkoda że nie wymieniłeś najpierw sondę (najtańsza z tych rzeczy) a na koniec katy, jeżeli nic by to nie dało. Taki urok błedu 420 i 430. Ciekaw jestem co mnie czeka (mam cichą nadzieję że sonda) bo auto ma 170kkmmiszka222 wrote:Witam mam taki problem wyskoczył mi check plus kontrola trakcji kod 420. Pojechałem do serwisu diagnoza kat do wymiany 3200 z portfela i jazda po ok 1500 kolejny check serwis i wymiana 2 kata. Ponad 6 tyś wydane kolejny miesiąc i check serwis i diagnoza katalizator:) Panowie chwila konsternacji rozmowa między sobą że katy mają 4 tyś przebiegu i oferują mi zmianę sondy za 1700 więc zabrałem auto, nadmieniam że to autoryzowany serwis auto to lexus gs 430 z 2006 roku.Zmianiać tę sondę? auto ma przebieg 115 tyś i do tej pory nawet bateria w pilocie zmieniana w serwisie.Auto po prostu staram się utrzymać w idealnym stanie ale kolejna kasa to chyba przesada.

-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
bobi wrote:A nie lepiej sondę najpierw wymienić jeżeli układ jest szczelny. Ja opisałem swój problem tu viewtopic.php?f=176&t=10157 na ostatniej stronie. Tyle że u mnie pojawia się i znika check samoczynnie. Pierwszy raz sam go skasowałem i po tygodniu - przejechane ok 200-300km znów się zapalił. Po podobnym czasie i przebiegu sam check znikł i na razie spokój. Nie mam czasu nawet sprawdzić czy wydech jest szczelny czy sonda padła. Ostatnią rzeczą byłby kat do wymiany wg mnie.owczar wrote:No to kat do wymiany.
Przy tym błędzie wymiana sondy raczej nie pomoże. Algorytmy są tak napisane, że potrafią odróżnić awarię sondy od niskiej wydajności kata. Wykresy sondy przed i za katem są ze sobą korelowane. Kolega miał od nowości toyotę corolle 1.4 bodajże. Przy 140kkm pojawił się ten błąd. Wydech szczelny, sonda zmieniana i dalej to samo. Ostatecznie wpadła tuleja pod sondę.
Bardzo często ten błąd jest powodowany nieszczelnością w wydechu.
-
- Nowy lex user
- Posts: 15
- Joined: 6 Nov 2011, o 21:34
- Model Lexusa: gs 430 mkIII
- Skąd:: białystok
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie będę musiał pozdejmować wszystkie alu osłonki z wydechu i szukać nieszczelności jak pisał Owczar tuleja pod sonde to ostateczność chociaż w camry którą mam wkręcona takowa i spisuje się idealnie, połączenia przy katach raczej szczelne bo na fakturze z aso mam wszystkie nowe śruby i podkładki wyszczególnione. Czeka mnie kanał i szukanie nieszczelności tym bardziej że mam tylko błąd 420.Pozdrawiam, jak zwalczę problem opisze.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
Dla pewności możesz podmienić miejscami sondy za katem i sprawdzić czy błąd się przeniesie.
- bobi
- Lex user
- Posts: 58
- Joined: 26 Dec 2013, o 21:58
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: Polska
- Location: Wrocław
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
Apropo tulejek do sondy to co wybrać. Bo są jakieś kątowe, pierścienie, tulejki itp itd... Jakiś sprawdzony typ?
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
Zależy ile masz miejsca. Jak jest miejsce to zwykła prosta będzie ok.
-
- Nowy lex user
- Posts: 15
- Joined: 6 Nov 2011, o 21:34
- Model Lexusa: gs 430 mkIII
- Skąd:: białystok
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
Dzisiaj robię akcję szukania dziur w wydechu, jak nic nie da to podmienie sondy miejscami...
-
- Nowy lex user
- Posts: 15
- Joined: 6 Nov 2011, o 21:34
- Model Lexusa: gs 430 mkIII
- Skąd:: białystok
- Contact:
Re: Lexus GS 300 MK III 2007r KATALIZATOR
Pełen sukces, tuż za sondą bang1 pod aluminiowymi blachami osłaniającymi rurę rdza wyżarła otwór. Na daną chwilę połatany na szybko, jutro zapytam w serwisie ile nowa, a jak nie to kwasówka.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest