[Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
-
- Lex user
- Posty: 123
- Rejestracja: 27 sie 2014, o 21:27
- Model Lexusa: IS200 kompresor
- Skąd:: Partęczyny/Sopot
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
śmiać mi się chcę! nie nabijajcie sobie postów i nie zaśmiecajcie tematu
andrew Twój problem leży w wysokim napięciu- trzeba sprawdzić na którym cylindrze W.N daje ciała. Ponadto nie wiem jak wygląda dawka gazu- możliwe że trzeba pozmieniać dysze.
Valteki to faktycznie ścierwo, ale nie oszukujmy się, IS200 nie ma niewiadomo jakich wymagań, przy dobrych nawiertach, dyszach i ciśnieniu będzie śmigał. Oczywiście barracudy, czy dragony są dużoo lepsze.
Jeżeli masz ochotę zapraszam do firmy gdzie pracuje, link w podpisie. Uporamy się z Tym
andrew Twój problem leży w wysokim napięciu- trzeba sprawdzić na którym cylindrze W.N daje ciała. Ponadto nie wiem jak wygląda dawka gazu- możliwe że trzeba pozmieniać dysze.
Valteki to faktycznie ścierwo, ale nie oszukujmy się, IS200 nie ma niewiadomo jakich wymagań, przy dobrych nawiertach, dyszach i ciśnieniu będzie śmigał. Oczywiście barracudy, czy dragony są dużoo lepsze.
Jeżeli masz ochotę zapraszam do firmy gdzie pracuje, link w podpisie. Uporamy się z Tym
Mój odkurzacz-> http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=180&t=11717
Cześć
Oferuje usługi obsługi instalacji LPG praktycznie wszystkich marek, również wersji 'fabrycznych'. Wymiany filtrów, komponentów, regulacje, modernizacje instalacji, przekładki, przeróbki 'na estetykę'. Posiadam dostęp do wersji rozszerzonych programów, które mają takie opcje.
Działam na terenie 3-miasta i okolic, oraz na terenie Grudziądza i okolic.
Zapraszam do kontaktu przez PW.
Cześć
Oferuje usługi obsługi instalacji LPG praktycznie wszystkich marek, również wersji 'fabrycznych'. Wymiany filtrów, komponentów, regulacje, modernizacje instalacji, przekładki, przeróbki 'na estetykę'. Posiadam dostęp do wersji rozszerzonych programów, które mają takie opcje.
Działam na terenie 3-miasta i okolic, oraz na terenie Grudziądza i okolic.
Zapraszam do kontaktu przez PW.
- andrew
- Lex user
- Posty: 254
- Rejestracja: 19 lis 2014, o 17:44
- Model Lexusa: is 200
- Skąd:: Kwidzyn/Olsztyn
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
Szczerze to ostatnio troche dziwne rzeczy się działy. Po tych regulacjach zapaliło mi się check engine. Akurat był okres świąteczny, więc nawet nie miałem gdzie sprawdzić błędów. Po pewnym czasie troche pojeździłem na benzynie i check zgasł. Ktoś na forum pisał, że miał to samo i pokazało, że zbyt uboga mieszanka. Druga sprawa, że w trybie snow działa idealnie, żadnych szarpnięć. Koniec końców check zgasł, chociaż i tak profilaktycznie sprawdze o co chodziło, a z gazownik po regulacji zapraszał na ewentualne poprawki, więc pojade w poniedziałek i zobaczymy co się dzieje. Jak sobie nie poradzi, to odezwę sie do kolegi Damnian Zresztą sprawdź PW
- klexus
- Lex Master
- Posty: 1713
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Silesia
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
Żle wyregulowany LPG zamorduje CI silnik:( nie ma nic gorszego jak zbyt uboga dawka.
Druga sprawa nie rozwala CI ten gaz mapy na PB??
Druga sprawa nie rozwala CI ten gaz mapy na PB??
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
Damnian cewka nie wyrabia przy niskich obrotach, ale nagle przy wyższych zaczyna żyć? W dodatku wtedy gdy impulsy na cewkę mogą ulegać skróceniu z wiadomego powodu?
Jak zarzucasz komuś głupotę to chociaż napisz gdzie te głupotę widzisz. Uwielbiam takie jałowe dyskusje.
Jak zarzucasz komuś głupotę to chociaż napisz gdzie te głupotę widzisz. Uwielbiam takie jałowe dyskusje.
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
Bez obrazy Damnian.owczar pisze: Jak zarzucasz komuś głupotę to chociaż napisz, gdzie te głupotę widzisz. Uwielbiam takie jałowe dyskusje.
Owczar na forum mamy przecież więcej takich gości, co zdaje się, że czerpią przyjemność z krytyki i nabijania się z czyjejś niewiedzy... - nie oferując często w zamian merytorycznej odpowiedzi/podpowiedzi - ale trzeba to jakoś przetrawić i starać się na co dzień z dystansem podchodzić do krytyki wad, będącej konsekwencją zaniedbana wszelkich wartości...
ps. pozdrawiam wszystkich miłośników
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
owczar pisze: cewka nie wyrabia przy niskich obrotach, ale nagle przy wyższych zaczyna żyć? W dodatku wtedy gdy impulsy na cewkę mogą ulegać skróceniu z wiadomego powodu?
Jest to możliwe. Zdarza się, że wytwarza zbyt słabą iskrę i w warunkach średnich obrotów, są gorsze warunki do przeskoku iskry (wymagana większa energia) w cylindrze niż przy wysokich obrotach. Spotykam się z takimi zjawiskami dość często. Na benzynie potrafi śmigać a przy LPG już poszarpuje bo gaz wymaga większej energii w tych samych zakresach a przy wyższych obrotach przestaje. Ale to dość łatwe do obserwacji i identyfikacji. Inaczej zachowuje się auto z powodu wypadania zapłonów a inaczej gdy ma ubogo.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
-
- Lex user
- Posty: 123
- Rejestracja: 27 sie 2014, o 21:27
- Model Lexusa: IS200 kompresor
- Skąd:: Partęczyny/Sopot
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
Sorry chłopaki, ale pracuje przy LPG także jestem pewien, i skoro nic nie wnosicie do tematu to nie piszcie. Tu trzeba rozwiązać problem, a nie nawijać o merotyce wypowiedzi.
Już tłumacze
Mieszanka benzynowa potrzebuje do zapłonu napięcia iskry od 3 do 5KV natomiast gazowa 12-16K. W momencie depnięcia jest potrzebna duża iskra- nie ma jej jest szarpnięcie. Na wyższych obrotach mieszanka może być wzbogacona i już układ zapłonowy sobie radzi i idzie. W trybie snow ECU spowalnia wkręcanie nie na obroty- nie potrzeba nagle mocnej iskry i auto jedzie.
Co do przestawiania mapy benz to wystarczy dwa dni pojeździć na benzynie i auto samo wróci do pierwotnych nastaw. Nie chodzi tu o czas, ale całe cykle odpalania, rozgrzewania, obciążenia, żeby ECU mógł porównać je z parametrami bazowymi.
btw: bardzo często jest tak że po montażu LPG pada jakaś cewka. wW każdym bądź razie przed układem WN LPG stawia większe wymagania niż przed PB.
Ps. jeszcze wpadł mi do głowy jeden pomysł- sprawdź czy przypadkiem wężyk od wtrysku do dyszy nie jest zagięty- dostaje za mało gazu na ten cylinder i szarpie. przy okazji porównaj też kąt nawiercenia dyszy- w 1-GF to jest istotne.
Już tłumacze
Mieszanka benzynowa potrzebuje do zapłonu napięcia iskry od 3 do 5KV natomiast gazowa 12-16K. W momencie depnięcia jest potrzebna duża iskra- nie ma jej jest szarpnięcie. Na wyższych obrotach mieszanka może być wzbogacona i już układ zapłonowy sobie radzi i idzie. W trybie snow ECU spowalnia wkręcanie nie na obroty- nie potrzeba nagle mocnej iskry i auto jedzie.
Co do przestawiania mapy benz to wystarczy dwa dni pojeździć na benzynie i auto samo wróci do pierwotnych nastaw. Nie chodzi tu o czas, ale całe cykle odpalania, rozgrzewania, obciążenia, żeby ECU mógł porównać je z parametrami bazowymi.
btw: bardzo często jest tak że po montażu LPG pada jakaś cewka. wW każdym bądź razie przed układem WN LPG stawia większe wymagania niż przed PB.
Ps. jeszcze wpadł mi do głowy jeden pomysł- sprawdź czy przypadkiem wężyk od wtrysku do dyszy nie jest zagięty- dostaje za mało gazu na ten cylinder i szarpie. przy okazji porównaj też kąt nawiercenia dyszy- w 1-GF to jest istotne.
Mój odkurzacz-> http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=180&t=11717
Cześć
Oferuje usługi obsługi instalacji LPG praktycznie wszystkich marek, również wersji 'fabrycznych'. Wymiany filtrów, komponentów, regulacje, modernizacje instalacji, przekładki, przeróbki 'na estetykę'. Posiadam dostęp do wersji rozszerzonych programów, które mają takie opcje.
Działam na terenie 3-miasta i okolic, oraz na terenie Grudziądza i okolic.
Zapraszam do kontaktu przez PW.
Cześć
Oferuje usługi obsługi instalacji LPG praktycznie wszystkich marek, również wersji 'fabrycznych'. Wymiany filtrów, komponentów, regulacje, modernizacje instalacji, przekładki, przeróbki 'na estetykę'. Posiadam dostęp do wersji rozszerzonych programów, które mają takie opcje.
Działam na terenie 3-miasta i okolic, oraz na terenie Grudziądza i okolic.
Zapraszam do kontaktu przez PW.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
Według mnie różnica napięcia dla LPG i PB nie jest aż tak wysoka. Izolacje przewodów są projektowane do 5kV. Aczkolwiek zgadza się, że potrzeba większej energii do wystąpienia iskry w mieszance gazowo powietrznej niż paliwowo powietrznej.
Ja pracuję przy LPG i przy samochodach I akurat ostatnio umierała cewka w moim galancie. Iskra była ledwo widoczna, a w żadnych warunkach nie było problemu z zapłonem- układ elektroniczny z rozdzielaczem w postaci kopułki. Wypalony grafit, wilgoć w aparacie, a żaden zapłon nie wypadał.
Tylko bez obejrzenia oscylogramów to trochę wróżenie z fusów, bo podobne objawy występują przy ubogiej mieszance. Więc najpierw należałoby się przyjrzeć oscylogramom, a dopiero potem stawiać diagnozy.
Nie ma czegoś takiego jak pierwotne nastawy. Jest adaptacja mapy do bieżących warunków. W zależności od warunków eksploatacji mapa paliwowa może być różna nawet tego samego dnia- stąd po strojeniu nie warto zostawiać autoadaptacji w sterownikach LPG, bo dba o to ECU silnika. Adaptacja do warunków odbywa się tylko na rozgrzanym silniki w close loop więc nie ma znaczenia jazda na zimnym silniku. Wystarczy przejechać kilka km w pełnym zakresie obrotów aby korekty LTFT się ustabilizowały.
Jestem daleki od stawiania diagnozy zdalnie bez dokładnego sprawdzenia w czym tkwi problem. Ale jeśli gazownik stroi auta że palą tyle samo LPG co PB, to ja bym do niego więcej nie pojechał i pierwsze co bym sprawdził, to właśnie instalacja LPG.
Ja pracuję przy LPG i przy samochodach I akurat ostatnio umierała cewka w moim galancie. Iskra była ledwo widoczna, a w żadnych warunkach nie było problemu z zapłonem- układ elektroniczny z rozdzielaczem w postaci kopułki. Wypalony grafit, wilgoć w aparacie, a żaden zapłon nie wypadał.
Tylko bez obejrzenia oscylogramów to trochę wróżenie z fusów, bo podobne objawy występują przy ubogiej mieszance. Więc najpierw należałoby się przyjrzeć oscylogramom, a dopiero potem stawiać diagnozy.
Nie ma czegoś takiego jak pierwotne nastawy. Jest adaptacja mapy do bieżących warunków. W zależności od warunków eksploatacji mapa paliwowa może być różna nawet tego samego dnia- stąd po strojeniu nie warto zostawiać autoadaptacji w sterownikach LPG, bo dba o to ECU silnika. Adaptacja do warunków odbywa się tylko na rozgrzanym silniki w close loop więc nie ma znaczenia jazda na zimnym silniku. Wystarczy przejechać kilka km w pełnym zakresie obrotów aby korekty LTFT się ustabilizowały.
Jestem daleki od stawiania diagnozy zdalnie bez dokładnego sprawdzenia w czym tkwi problem. Ale jeśli gazownik stroi auta że palą tyle samo LPG co PB, to ja bym do niego więcej nie pojechał i pierwsze co bym sprawdził, to właśnie instalacja LPG.
- andrew
- Lex user
- Posty: 254
- Rejestracja: 19 lis 2014, o 17:44
- Model Lexusa: is 200
- Skąd:: Kwidzyn/Olsztyn
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
Właśnie, jeszcze jest coś takiego, że jak silnik nie jest jeszcze do końca dogrzany, tzn. wskazówka od temperatury jest mniej więcej w 1/4 położenia to też nie szarpie. Dopiero jak dojdzie do optymalnej temperatury to wtedy są problemy. W każdym razie myślałem, że to błahostka, a dobrze że mnie uświadomiliście. Auto postoi do poniedziałku i zobaczymy co powie gazownik.
-
- Lex user
- Posty: 123
- Rejestracja: 27 sie 2014, o 21:27
- Model Lexusa: IS200 kompresor
- Skąd:: Partęczyny/Sopot
- Kontakt:
Re: [Is200] Szarpie autem przy przyspieszaniu
Nie miejsce na takie debaty, ale dokończmy temat.
Co do korekt LTFT stabilizują się rzeczywiście po kilku km, z tymże każde ECU ma takie coś jak pierwotne parametry adaptacji- zakres najczęściej podawany w % korekty w 'plus' i 'minus' . ECU zawsze dąży do tego aby mieszanka była stechiometryczna- żeby spalało się całe paliwo. Korekty LTFT pomimo że tak jak mówisz owczar w miarę szybko się stabilizują to i tak aby ECU powróciło do korekt w granicach +/- 5% potrzebne są te 2 dni na benzynie, aby ustabilizować wszystkie parametry. Jazda na zimnym silniku jest tak jak mówisz z gotowego programu- ECU 'olewa' większość wskazań i czeka aż temp się ustabilizuje i dopiero wtedy uruchamia autoadaptację- i ten cykl także jest istotny i właśnie w przypadku regulacji LPG jest ważne od którego miejsca zaczynamy- najlepiej się reguluje jak auto nie jest przestawione. Z doświadczenia jeżeli widzę że auto jest mocno przestawione odsyłam na 2 dni na benzynie i wtedy wiem że reguluje do prawidłowych nastaw.
Aaa i na pewno izolacje są projektowane na więcej niż 5 KV ale nie wnikam bo tego nie robię.
Wracając do Twojego problemy andrew trzeba najpierw sprawdzić jak jest zamontowane, potem pod kompa, ew. sprawdzenie wtryskiwaczy i musi być ogień. Widziałem że niektórzy 'spece' nie takie auta opychali na Valtekach i to chodziło, także spokojnie. Zaletą tych Valteków jest to, że za grosze można je zregenerować, ale nie oszukujmy się, wystarczy nawet 10tys km i już się rozjeżdzają. Co do samej instalacji- obstawiam że masz Staga ISA2, w sensie bez obd. Za mądry ten sterownik nie jest i jego ustawianie czasem trochę zajmuje, ale jak się ustawi to to chodzi, także bez obaw. Skwituje to tak: 'Stag jest **ujowy, ale stabilny"
Ja mam IS200 zrobionego na Techu 326OBD, Dragonach i Goldzie i u mnie LTFT, czyli długoterminowe korekty nie przekraczają 1%. Najczęściej jest to 0,8%,a w całym zakresie obrotów czasy wtrysku benzyny na benzynie są takie same jak benzyny na gazie- największa odchyłka na chwile obecną to 0,2 ms, gdzieś w miejscu odcięcia. To tak słowem n niedziele
Myślę że na tym poprzestaniemy gdybanie, bo się zaśmieca temat, a ja nie cierpię jak jest nawalone o czyichś odczuciach, a nie o problemie. Bez spiny ziomki
Co do korekt LTFT stabilizują się rzeczywiście po kilku km, z tymże każde ECU ma takie coś jak pierwotne parametry adaptacji- zakres najczęściej podawany w % korekty w 'plus' i 'minus' . ECU zawsze dąży do tego aby mieszanka była stechiometryczna- żeby spalało się całe paliwo. Korekty LTFT pomimo że tak jak mówisz owczar w miarę szybko się stabilizują to i tak aby ECU powróciło do korekt w granicach +/- 5% potrzebne są te 2 dni na benzynie, aby ustabilizować wszystkie parametry. Jazda na zimnym silniku jest tak jak mówisz z gotowego programu- ECU 'olewa' większość wskazań i czeka aż temp się ustabilizuje i dopiero wtedy uruchamia autoadaptację- i ten cykl także jest istotny i właśnie w przypadku regulacji LPG jest ważne od którego miejsca zaczynamy- najlepiej się reguluje jak auto nie jest przestawione. Z doświadczenia jeżeli widzę że auto jest mocno przestawione odsyłam na 2 dni na benzynie i wtedy wiem że reguluje do prawidłowych nastaw.
Aaa i na pewno izolacje są projektowane na więcej niż 5 KV ale nie wnikam bo tego nie robię.
Wracając do Twojego problemy andrew trzeba najpierw sprawdzić jak jest zamontowane, potem pod kompa, ew. sprawdzenie wtryskiwaczy i musi być ogień. Widziałem że niektórzy 'spece' nie takie auta opychali na Valtekach i to chodziło, także spokojnie. Zaletą tych Valteków jest to, że za grosze można je zregenerować, ale nie oszukujmy się, wystarczy nawet 10tys km i już się rozjeżdzają. Co do samej instalacji- obstawiam że masz Staga ISA2, w sensie bez obd. Za mądry ten sterownik nie jest i jego ustawianie czasem trochę zajmuje, ale jak się ustawi to to chodzi, także bez obaw. Skwituje to tak: 'Stag jest **ujowy, ale stabilny"
Ja mam IS200 zrobionego na Techu 326OBD, Dragonach i Goldzie i u mnie LTFT, czyli długoterminowe korekty nie przekraczają 1%. Najczęściej jest to 0,8%,a w całym zakresie obrotów czasy wtrysku benzyny na benzynie są takie same jak benzyny na gazie- największa odchyłka na chwile obecną to 0,2 ms, gdzieś w miejscu odcięcia. To tak słowem n niedziele
Myślę że na tym poprzestaniemy gdybanie, bo się zaśmieca temat, a ja nie cierpię jak jest nawalone o czyichś odczuciach, a nie o problemie. Bez spiny ziomki
Ostatnio zmieniony 3 sty 2015, o 17:04 przez Damnian, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój odkurzacz-> http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=180&t=11717
Cześć
Oferuje usługi obsługi instalacji LPG praktycznie wszystkich marek, również wersji 'fabrycznych'. Wymiany filtrów, komponentów, regulacje, modernizacje instalacji, przekładki, przeróbki 'na estetykę'. Posiadam dostęp do wersji rozszerzonych programów, które mają takie opcje.
Działam na terenie 3-miasta i okolic, oraz na terenie Grudziądza i okolic.
Zapraszam do kontaktu przez PW.
Cześć
Oferuje usługi obsługi instalacji LPG praktycznie wszystkich marek, również wersji 'fabrycznych'. Wymiany filtrów, komponentów, regulacje, modernizacje instalacji, przekładki, przeróbki 'na estetykę'. Posiadam dostęp do wersji rozszerzonych programów, które mają takie opcje.
Działam na terenie 3-miasta i okolic, oraz na terenie Grudziądza i okolic.
Zapraszam do kontaktu przez PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość