Lakierowanie zacisków z logo LEXUS
- mihalltoyota
- Lex user
- Posts: 102
- Joined: 15 Apr 2012, o 22:38
- Model Lexusa: Lexus IS200 sport
- Skąd:: okolice Bielska
- Contact:
Re: Lakierowanie zacisków z logo LEXUS
a jakim tym bezbarwnym malowałeś?
- NappyBoy
- Lex Maniak
- Posts: 905
- Joined: 17 Jan 2013, o 21:05
- Model Lexusa: IS200 Turbo
- Skąd:: Gdansk
- Contact:
Re: Lakierowanie zacisków z logo LEXUS
nie pamietam dokladnie firmy ale kupiony w castoramie , byly dwa - wzialem ten specjalnie do samochodow i wiekszych temperatur . cos ok 15 zl puszeczka
- WoznY
- Lex user
- Posts: 215
- Joined: 30 Sep 2013, o 00:39
- Model Lexusa: IS200 sc
- Skąd:: Centrum
- Contact:
Re: Lakierowanie zacisków z logo LEXUS
Ja żadnych naklejek a tym bardziej, żadnego bezbarwnego. Utleni się po czasie przy tych temperaturach i bedzie siwo-biały.
Ja zrobiłem tak, wydrukowałem na papierze samoprzylepnym szablon ten z forum (koszt 2 zł) nożyczki + skalpel do wycięcia napisów.
Czarny lakier zwykły, szczota druciana i pojechalem zaciski dokladnie, potem benzynka odtlusciłem.
Najpierw czarnym na zacisk 2 warstwy gdzie mial byc napis, potem jak wyschło dobrze (!! WAŻNE ŻEBY WYSCHŁO BO INACZEJ KLEJ Z NAKLEJEK ZACZNIE SIE PAPRAĆ!!! )
Nakleilem napis, potem 2 warstwy spraya do zacisków. I to wszystko, żadnych bezbarwnych, łączny czas roboty ok 3 godzin, można przyspieszyc jak by na kobyłkach postawić i wszystkie na razz psikać bo najwiecej czasu zajmowało schnięcie
Koszt: Niebieska pucha do zacisków - ok.20 zł, czarny połysk - 16 zł szablon 2 zł
Przyda się pare gazet żeby zasłonić przewody i lakier w koło(jeżeli pryskamy na dworze to może zawiać i bedziemy miec spraja na lakierze(polecam nie myć auta przed tą czynnością) , taśma klejaca najlepiej do papieru, jakaś szmatka i coś szpikulcowatego do podważenia naklejek po malowaniu
a co do kolorków na tarczy hamulcowej to do laików - nie przejmujcie się, w magiczny sposób lakier po hamowaniu znika
Ja zrobiłem tak, wydrukowałem na papierze samoprzylepnym szablon ten z forum (koszt 2 zł) nożyczki + skalpel do wycięcia napisów.
Czarny lakier zwykły, szczota druciana i pojechalem zaciski dokladnie, potem benzynka odtlusciłem.
Najpierw czarnym na zacisk 2 warstwy gdzie mial byc napis, potem jak wyschło dobrze (!! WAŻNE ŻEBY WYSCHŁO BO INACZEJ KLEJ Z NAKLEJEK ZACZNIE SIE PAPRAĆ!!! )
Nakleilem napis, potem 2 warstwy spraya do zacisków. I to wszystko, żadnych bezbarwnych, łączny czas roboty ok 3 godzin, można przyspieszyc jak by na kobyłkach postawić i wszystkie na razz psikać bo najwiecej czasu zajmowało schnięcie

Przyda się pare gazet żeby zasłonić przewody i lakier w koło(jeżeli pryskamy na dworze to może zawiać i bedziemy miec spraja na lakierze(polecam nie myć auta przed tą czynnością) , taśma klejaca najlepiej do papieru, jakaś szmatka i coś szpikulcowatego do podważenia naklejek po malowaniu

a co do kolorków na tarczy hamulcowej to do laików - nie przejmujcie się, w magiczny sposób lakier po hamowaniu znika

- j0hnDEER
- Lex user
- Posts: 132
- Joined: 8 Aug 2013, o 09:41
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: PCE
- Contact:
- dommell
- Lex Driver
- Posts: 594
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:21
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Kielce, Warszawa
- Location: Kielce, Warszawa
- Contact:
- kupiec1985
- Lex Driver
- Posts: 523
- Joined: 22 Jul 2013, o 12:11
- Model Lexusa: IS200 SC
- Skąd:: Karlino
- Location: Karlino
- Contact:
Re: Lakierowanie zacisków z logo LEXUS
Anodowanie (eloksacja - ELektrolityczna OKsydacja) - powierzchniowa obróbka metali polegająca na elektrolitycznym wytworzeniu warstwy tlenku. Anodowanie stosuje się głównie w stosunku do aluminium i jego stopów, ale może być także stosowane do niektórych odmian stali, tytanu i stopów magnezu. W przypadku anodowania aluminium można spotkać się z terminem eloksalacja (ELektrolityczna OKSydacja ALuminium). Dodatki stopowe w stopach glinu pogarszają wygląd anodowanego przedmiotu, a przy ich dużej ilości mogą całkiem uniemożliwić przeprowadzenie procesu.
Anodowanie stosuje się w trzech celach:
do antykorozyjnego i mechanicznego zabezpieczenia powierzchni metalu
w celach zdobniczych - anodowane stopy aluminium uzyskują charakterystyczną fakturę, a poprzez dodawanie do elektrolitu substancji barwiących można uzyskiwać na powierzchni trwałe, nieścieralne powłoki kolorowe.
w celu wytworzenia warstwy izolacyjnej na folii aluminiowej, którą można potem stosować do produkcji kondensatorów
Przedmiot w kąpieli elektrolitycznej spełnia funkcję anody, elektrolitem najczęściej jest kwas siarkowy. Podczas elektrolizy, po przyłożeniu do elektrod napięcia stałego 12-20 V wydziela się tlen, który reagując z metalem, tworzy przeźroczystą powłokę.
Typy anodowania:
Anodowanie typu I
Warstwę tlenku wytwarza się przez kąpiel w roztworze kwasu chromowego jako elektrolitu. Polecane, kiedy przedmiot, ze względu na skomplikowaną powierzchnię, stwarza ryzyko uwięzienia elektrolitu. Często stosowane przy anodowaniu odlewów. Powłoka tlenkowa w 50% wrasta w element i 50% wyrasta ponad jego powierzchnię. Powłoka jest cienka i ciemna ale twardsza od powłoki tej samej grubości powstałej w wyniku anodowania typu II.
Anodowanie typu I można podzielić na następujące podtypy:
Typ I - Anodowanie w kwasie chromowym
Typ I B - Anodowanie w kwasie chromowym przy użyciu obniżonego napięcia.
Typ I C - Anodowanie w kwasach innych niż chromowy. Stosowane jako alternatywa dla typu I i IB - np. metoda Boeinga polega na anodowaniu w kwasie bornym.
Anodowanie typu II
Warstwę tlenku wytwarza się przez kąpiel w roztworze kwasu siarkowego jako elektrolitu. Jest to najbardziej rozpowszechniony rodzaj anodowania. Powłoka jest dość gruba i odporna na ścieranie. Powłoka tlenkowa na 33% wyrasta ponad element, a 67% wrasta w niego. Powłoka typu II jest dość jasna i porowata, co ułatwia barwienie anodowanych przedmiotów.
Anodowanie typu III
Warstwę tlenku wytwarza się przez kąpiel w roztworze kwasu siarkowego jako elektrolitu. Kwas jest bardziej stężony niż w anodowaniu typu II, a temperaturę utrzymuje się w granicach od -3 do 0 °C. Początkowo stosuje się napięcie około 12 V, następnie stopniowo podnosi się je do około 60 V. Gęstość prądu początkowo 2,5 A/dm² i stopniowo podnosi się ją do ok. 3,5 A/dm². Często dodatkiem do roztworu kwasu siarkowego jest kwas szczawiowy. Powłoka tlenkowa penetruje w 50% i w 50% wystaje ponad oryginalną powierzchnię elementu. Powierzchnia części anodowanych w typie III zyskuje twardość ok. 65 w skali Rockwella i jest znacznie twardsza niż w typie II. Jej twardość odpowiada hartowanej stali węglowej i jest z tego powodu nazywana anodowaniem twardym.
Anodowanie twarde typu III można podzielić na dwie klasy:
Klasa 1 - nie barwione
Klasa 2 - barwione.
Przedmioty anodowane w procesie typu III można impregnować warstwą PTFE - co znakomicie poprawia odporność na ścieranie. Ten typ wykończenia stosuje się w np. zaworach, tłokach, przekładniach, wyposażeniu wojskowym (np. latarki taktyczne, celowniki optyczne i kolimatorowe, laserowe wskaźniki celu).
Powłoki typu I i typu II można łatwo wykonać w warunkach domowych (choć ze względu na konieczność pracy ze stężonymi kwasami zalecana jest szczególna ostrożność). Anodowanie typu III jest trudne do wykonania w warunkach domowych.
zródło : Wikipedia
Anodowanie stosuje się w trzech celach:
do antykorozyjnego i mechanicznego zabezpieczenia powierzchni metalu
w celach zdobniczych - anodowane stopy aluminium uzyskują charakterystyczną fakturę, a poprzez dodawanie do elektrolitu substancji barwiących można uzyskiwać na powierzchni trwałe, nieścieralne powłoki kolorowe.
w celu wytworzenia warstwy izolacyjnej na folii aluminiowej, którą można potem stosować do produkcji kondensatorów
Przedmiot w kąpieli elektrolitycznej spełnia funkcję anody, elektrolitem najczęściej jest kwas siarkowy. Podczas elektrolizy, po przyłożeniu do elektrod napięcia stałego 12-20 V wydziela się tlen, który reagując z metalem, tworzy przeźroczystą powłokę.
Typy anodowania:
Anodowanie typu I
Warstwę tlenku wytwarza się przez kąpiel w roztworze kwasu chromowego jako elektrolitu. Polecane, kiedy przedmiot, ze względu na skomplikowaną powierzchnię, stwarza ryzyko uwięzienia elektrolitu. Często stosowane przy anodowaniu odlewów. Powłoka tlenkowa w 50% wrasta w element i 50% wyrasta ponad jego powierzchnię. Powłoka jest cienka i ciemna ale twardsza od powłoki tej samej grubości powstałej w wyniku anodowania typu II.
Anodowanie typu I można podzielić na następujące podtypy:
Typ I - Anodowanie w kwasie chromowym
Typ I B - Anodowanie w kwasie chromowym przy użyciu obniżonego napięcia.
Typ I C - Anodowanie w kwasach innych niż chromowy. Stosowane jako alternatywa dla typu I i IB - np. metoda Boeinga polega na anodowaniu w kwasie bornym.
Anodowanie typu II
Warstwę tlenku wytwarza się przez kąpiel w roztworze kwasu siarkowego jako elektrolitu. Jest to najbardziej rozpowszechniony rodzaj anodowania. Powłoka jest dość gruba i odporna na ścieranie. Powłoka tlenkowa na 33% wyrasta ponad element, a 67% wrasta w niego. Powłoka typu II jest dość jasna i porowata, co ułatwia barwienie anodowanych przedmiotów.
Anodowanie typu III
Warstwę tlenku wytwarza się przez kąpiel w roztworze kwasu siarkowego jako elektrolitu. Kwas jest bardziej stężony niż w anodowaniu typu II, a temperaturę utrzymuje się w granicach od -3 do 0 °C. Początkowo stosuje się napięcie około 12 V, następnie stopniowo podnosi się je do około 60 V. Gęstość prądu początkowo 2,5 A/dm² i stopniowo podnosi się ją do ok. 3,5 A/dm². Często dodatkiem do roztworu kwasu siarkowego jest kwas szczawiowy. Powłoka tlenkowa penetruje w 50% i w 50% wystaje ponad oryginalną powierzchnię elementu. Powierzchnia części anodowanych w typie III zyskuje twardość ok. 65 w skali Rockwella i jest znacznie twardsza niż w typie II. Jej twardość odpowiada hartowanej stali węglowej i jest z tego powodu nazywana anodowaniem twardym.
Anodowanie twarde typu III można podzielić na dwie klasy:
Klasa 1 - nie barwione
Klasa 2 - barwione.
Przedmioty anodowane w procesie typu III można impregnować warstwą PTFE - co znakomicie poprawia odporność na ścieranie. Ten typ wykończenia stosuje się w np. zaworach, tłokach, przekładniach, wyposażeniu wojskowym (np. latarki taktyczne, celowniki optyczne i kolimatorowe, laserowe wskaźniki celu).
Powłoki typu I i typu II można łatwo wykonać w warunkach domowych (choć ze względu na konieczność pracy ze stężonymi kwasami zalecana jest szczególna ostrożność). Anodowanie typu III jest trudne do wykonania w warunkach domowych.
zródło : Wikipedia

- kupiec1985
- Lex Driver
- Posts: 523
- Joined: 22 Jul 2013, o 12:11
- Model Lexusa: IS200 SC
- Skąd:: Karlino
- Location: Karlino
- Contact:
Re: Lakierowanie zacisków z logo LEXUS
czad. widac wysiłek i prace jaką trzeba było w to włożyćj0hnDEER wrote:Efekt anodowania http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e2a39.html]
- dommell
- Lex Driver
- Posts: 594
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:21
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Kielce, Warszawa
- Location: Kielce, Warszawa
- Contact:
- j0hnDEER
- Lex user
- Posts: 132
- Joined: 8 Aug 2013, o 09:41
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: PCE
- Contact:
Re: Lakierowanie zacisków z logo LEXUS
Pamiętajmy że to tylko efekt anodowania
koszt 150 pln nie licząc piaskowania ,lepek jako szablony no i zestawów reg.
Wolałem kupić 4 zaciski ( 100pln !! ) i je kompletnie zregenerować niż być tydzień bez auta

Wolałem kupić 4 zaciski ( 100pln !! ) i je kompletnie zregenerować niż być tydzień bez auta
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posts: 1797
- Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Lakierowanie zacisków z logo LEXUS
Myślę, że warto również zastanowić się nad lakierowaniem zacisków, ale bez napisu. U siebie właśnie tak zrobiłem (czarny mat).
Kupiłem wcześniej naklejki. Ostatecznie jednak doszedłem do wniosku, że napis zepsuje efekt i auto straci swój elegancki wygląd.

Tak wygląda całość i jestem zadowolony, że ostatecznie nie zapodałem napisu

Pozdrawiam
Dave
Kupiłem wcześniej naklejki. Ostatecznie jednak doszedłem do wniosku, że napis zepsuje efekt i auto straci swój elegancki wygląd.

Tak wygląda całość i jestem zadowolony, że ostatecznie nie zapodałem napisu


Pozdrawiam
Dave
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest