Pomoc w wyborze

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Post Reply
Roni92
Nowy lex user
Posts: 2
Joined: 24 Dec 2024, o 14:32
Model Lexusa: ls
Skąd:: mars
Contact:

Pomoc w wyborze

Post by Roni92 »

Cześć, planuje zakup może ktuś doradzi:
GS430 - co lepsze ogl z GSow - 2 czy 3 generacja? Lubie technologie bardziej nowoczesna, ale nie jeśli jest to kosztem dużo drozszego auta w utrzymaniu?
Co sądzicie o hybrydach z 2005-2009r z przebiegiem 200-400k - jest ich znacznie najwiecej na rynku, ale czy to ma sens? Czy jest jak mi sie wydaje i ludzzie po prostu sie pozbywają starych hybrych zeby uniknać koniecznosci zakupu nowej baterii?
LS - 400, 430 - ciezko znaleść bez pneumatyki, i ogl same trupy na rynku i "dziwne" ogloszenia.
ES - silnik 2GR - z jednej strony ludzie w necie krzycza jak opętani jaki on niesmiertelny i niezawodny a z drugiej masz fakty o vvti które wymaga wyjecia silnika z auta, i jest kosmicznie drogie w naprawie, a nie jest kwestia czy padnie, tylko kiedy. Ogl jakikolwiek serwis/praca przy tym silniku to koszmar z tego co widze. Poza tym samo zalozenie modelu ES mi sie podoba.
RX - nie lubie SUVów, ale przetestowałem rx330 z gazem i wrażenia całkiem całkiem więc nie skreślam go. Znowu te kretyńskie silniki V6, ale przynajmniej wzłużnie osadzony - lepszy/latwiejszy w serwisie niż w w ES(?) - ciezko znaleźć konkretne info w necie o tym, oraz czy i w tym wypadku klekoczące vvti też wymaga wyciagania silnika z auta?
Szukam auta komfortowego, ale głównie chodzi mi o niezawodność i koszty utrzymania. CT i IS mnie nie interesują.
Cheers ;
ledziu
Lex Master
Posts: 2580
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: Pomoc w wyborze

Post by ledziu »

Co do Gs lepszy pod względem techniki jest Gs mk2, tańszy w eksploatacji, środek o wiele lepszy. Wyciszenie w obu porównywalne może trochę gorsze w MK2. MK2 przegrywa skrzynią jest trwalsza ale zamula, zawiaem jest tańsze ale mniej pewne w prowadzeniu, heblami.

Pytasz co sádzimy o hybrydach. Są ok. Parametrami odpowiadają v8kom. Doznania jazdy inne niż w zwykłych automatach. Przed liftem miały kilka problemów technicznych.

LS - ciężko bez pneu bo tylko takie były na USA. Zgłoś się do firmy sprowadzającej auta z USA i po problemie.

Es i silniki 2gr. Przerażają Cię a ten sam problem dotyczył wszystkich gr nawet tych w hybrydach w określonych rocznikach. Do tego jeszcze np.250ki lubiły popić olejem.
Mam w najbliższym otoczeniu sporo 2gr, jeżdżę 2gr i nie spotkałem problemu vvti ale wiem że istnieje ale nie jest to jakiś być albo nie być dla tego silnika który ogólnie i tak bije na głowę konkurencyjne konstrukcje a do tego jest długowieczny.
W ES trochę mnie odstręcza fwd. Jest jeszcze Avalon też fwd, słabiej wyciszony ale fajny. Mocne pokrewieństwo z Camry serwisowo na duży plus.
Ogólnie przy es szukałbym fl większe prawdopodobieństwo ominięcia problemu vvti.
Do tego jak przeraża Cię praca przy tym silniku to nie interesuje się v6kami w sedanach fwd. Myśl o Rwd. Zresztą i tak jeden knot gdzieś coś jest taniej a gdzieś drożej.
Rx330 też niej taki złociutki poczytaj o pękających głowach.

Ogólnie masz masę wátpliwości z wybiórczym podejściem do tematu. No. W 2gr zauważasz problem vvti a ten sam problem jest w chociażby 450h przed liftem + kilka drobnych szkopułków typu zawias avs albo padające moduly. Do tego porównaj sobie do konkurencji chociażby europejskiej. Tej klasy silniki/auta i ich właściciele mogą tylko pomarzyć o takich usterkach jak ma 2gr.

Narzekasz że jest brak ofert na rynku wtórnym to tak jak wspominałem sprowadź sobie coś co Cię interesuje. W pl przez zjeba ..ych kupujących wytworzyła się nieciekawa sytuacja dla tych co po prostu chcą kupić auto bez całego pióropusza i walenia gruszki do legendarności a najzwyczajniebutrzymane w ryzach technicznych.

Pozostają nam albo trupy wyeksploatowane do 0 albo perełki w cenie złota z farmazonem o tym jak są klasyczne.
Post Reply

Return to “Ogólne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest