[is200] Silnik się zagotował.

User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

[is200] Silnik się zagotował.

Post by carinus »

Mam pytanie odnośnie zjawiska podniesienia się temperatury płynu chłodniczego do wartości maxymalnej.Podczas jazdy lexem po górach z dosyć sporym obciążeniem i temp.otoczenia 40* wzkazówka temp płynu powędrowała pod czerwone pole.Musiałem wyłączyć klimę,otworzyłem okna i dałem ogrzewanie na max.Po tym zabiegu silnik powoli wracał do normalnej temperatury.Było to dla mnie trochę dziwne bo nigdy w zadnym japońcu nie miałem takiej sytuacji w podobnych warunkach.Czy ktos miał już takie objawy?Zastanawia mnie stan mojego termostatu,moze nie otwiera się dostatecznie mocno albo może tak już bywa z tym układem chłodzenia w co nie bardzo chcę wierzyć.
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: Silnik się zagotował.

Post by tomekb »

sprawdziłbym termostat jako pierwsze
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: Silnik się zagotował.

Post by klexus »

ale wentylatory sie załączyły rozumiem tylko ze nie dawały rady, druga sprawa płyn wymieniony masz??
User avatar
konik_80
Lex Driver
Posts: 426
Joined: 21 Sep 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Location: Szkocja / Stargard Szczec
Contact:

Re: Silnik się zagotował.

Post by konik_80 »

Prawdopodobnie termostat ale może też być zakamieniona chłodnica - sprawdź twardość przewodów wodnych przed chłodnicą - jak są po rozgrzaniu silnika twarde jak kamień to może to być ten drugi problem.
michal_5000
Lex user
Posts: 181
Joined: 4 Apr 2011, o 14:28
Model Lexusa: GS 2nd gen
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Silnik się zagotował.

Post by michal_5000 »

Jak przewody będą twarde, to bałbym się raczej że to uszczelka pod głowicą a nie zakamieniona chłodnica... :roll:

Tak naprawdę przyczyn może tutaj byc wiele. @carinus - a sprawdziłeś potem (po dojechaniu i wystygnięciu auta) poziom płynu chłodniczego?
User avatar
konik_80
Lex Driver
Posts: 426
Joined: 21 Sep 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Location: Szkocja / Stargard Szczec
Contact:

Re: Silnik się zagotował.

Post by konik_80 »

michal_5000 wrote:Jak przewody będą twarde, to bałbym się raczej że to uszczelka pod głowicą a nie zakamieniona chłodnica... :roll:
W przypadku padniętej uszczelki (o ile padnie uszczelka pomiędzy garem a kanałem wodnym) owszem też są twarde przewody bo spaliny są w układzie chłodzenia ale są wtedy bąble w zbiorniczku wyrównawczym - a w Lexie bąbelkowałoby ostro po odkręceniu korka chłodnicy.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Silnik się zagotował.

Post by carinus »

Układ chłodzenia jest w dobrym stanie i cały czas chodził na płynie,brak jakichkolwiek szlamów i kamienia.Sprawdzę jeszcze w garnuszku ten nieszczęsny termostat,może to on jest winowajcą.Wykluczam jakąkolwiek usterkę uszczelki,ubjaw wystąpił tylko 2 razy przy takich ekstremalnych warunkach.
User avatar
prosperopro
Lex Driver
Posts: 596
Joined: 10 Jan 2011, o 20:08
Model Lexusa: LS400 UCF11
Location: Lublin

Re: Silnik się zagotował.

Post by prosperopro »

Temperatura skoczyla odrazu na wysoka temp czyli w podniaosla sie w kilka sekund ? Jak dlugo? Czy Dlugo musiales czekac az wroci do normy ? lub calkowicie ostygnie ?
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
User avatar
Ralfx
Lex Master
Posts: 1542
Joined: 3 Oct 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Silnik się zagotował.

Post by Ralfx »

W takich warunkach to w sumie miał prawo sie troche bardziej nagrzać ale żeby na maximum to już troche dziwne. Mi się zdażyło w moim raz zagotować płyn chłodniczy, ale to było jakieś ponad 5 minut trzymania go w obrębie 5 do 6,5 tyś obrotów (temp otoczenia 30 stopni celcjusza) jazda bokiem i palenie gumy na hamulcu na 2 biegu. Chłodzenie miało prawo nie wyrobić.
Jeśli poziom płynu jest w nomie to pojeździj w normalnych warunkach i obserwuj. Moim zdaniem nie powtórzy się więcej w normalnych warunkach - w końcu to silniki Toyoty :)
Image Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Silnik się zagotował.

Post by carinus »

Gdy wjechałem w strefe upałow i zaczołem pokonywać kręte górskie drogi temp stopniowo wzrastała aż zaczeła dobijać do wartości max.Po zjechaniu na płaskie wszystko wracało do normy.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests