IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Czyli koła, spojlery, grille, lotki, blendy, itp
mkr93
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 3 kwie 2022, o 17:29
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: Łódź
Kontakt:

IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: mkr93 »

Witam wszystkich,

Jestem szczęśliwym posiadaczem Lexusa IS200t z 2017 roku - od listopada 2021.
Ślędzę forum dosyć uważnie ponieważ wiele obecnych tutaj tematów pomogło mi podjąć decyzję przy kupnie tego auta.
Jako,że zbliża się wiosna, chciałbym auto doinwestować - do tej pory zrobiłem tylko antykorozję ze szfliowaniem podwozia + polimer na lakier na zimę.
W tej kwestii chciałbym zwrócić się do Was o opinię - przychodzą mi do głowy cztery rzeczy:

1. Ceramika - czy waszym zdaniem jest to operacja warta wykonania? Akurat u mnie auto jest w oryginalnym lakierze bez odprysków
2. Chip tuning - 35-39 KM - czy ktoś tutaj wykonywał takie operacje i jest w stanie sie wypowiedziec czy warto?
3. Android auto - znalazlem profesjonalna firme, ktora instaluje moduly android auto korzystajac z oryginalnych wiazek - wstepnie konsultowalem rozwiazanie z ASO i przyznali,ze widywali takie u klientow i dzialaja one poprawnie. Czy ktos z Was wymienial swoj zestaw multimedialny?
4. Felgi - chcialbym zalozyc 18tki jednak nie jestem do konca przekonany czy te kola nie beda za duze do tego auta - czy jest tu ktos kto jezdzi IS na 18calowych kolach? Opona na tyl 255/35 wtedy mi wychodzi, dosyc niski profil - czy to nie bedzie sie wiazalo z lapaniem gum co dziura? Mieszkam w Łodzi a tutaj raczej ulice wygladaja jak po wojnie :)

Za ponizsze odpowiedzi z gory dziekuje i serdecznie wszystkich pozdrawiam!
Awatar użytkownika
liquid8p
Administrator
Posty: 196
Rejestracja: 20 paź 2021, o 00:19
Model Lexusa: RC
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: liquid8p »

Ja się mogę wypowiedzieć odnośnie punktu 4. Mam lexa rc w pakiecie f-sport na 20" kołach i to auto jest niesamowicie komfortowe. Jestem zaskoczony tym jak wybiera nierównosci na tak niskim kapciu. Porównując do audi na 20-tkach, audi jest sztywne jakby w ogóle nie miało zawieszenia. Dlatego 18" w is, nawet nie odczujesz spadku komfortu jazdy.
Awatar użytkownika
_3rd
Lex user
Posty: 213
Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: _3rd »

Mam is200t na 19” i gwincie od ponad 1.5 roku i zero problemów. Jest sztywno (mocna gleba + twardość amortyzatorów na około 75%), ale wciąż bardziej komfortowo niż w A6 C7 w S-line :laugh1:
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2022, o 19:29 przez _3rd, łącznie zmieniany 1 raz.
mkr93
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 3 kwie 2022, o 17:29
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: Łódź
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: mkr93 »

Dziekuje Panowie za odpowiedzi, punkt czwarty w takim razie jest juz zaklepany ;) Byc moze ktos jeszcze w stanie wypowiedziec sie apropo 1-3. Serdecznie pozdrawiam!
Awatar użytkownika
_3rd
Lex user
Posty: 213
Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: _3rd »

Ad. 1. Mam ceramikę nałożona 3 lata temu, wg mnie warto
Ad. 2. Mam box RaceChip GTS, podobno +60KM i 100Nm. Na najmocniejszej mapie turbo dmucha ok. 1.7 bara (fabrycznie 1.2 czy 1.3 bara). Coś tam czuć, ale jeżdżę głównie na stock mapie (gleba + dziury i progi zwalniające :laugh1: )
Ad. 3. Mam Android Auto/Apple CarPlay box podłączony pod fabryczne multimedia. Dla mnie must have, choć troche kosztował (£260).
str.rafal
Lex user
Posty: 24
Rejestracja: 6 sie 2018, o 10:26
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Opole
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: str.rafal »

Przed chipem wymień cooler, fabryczny się bardzo grzeje, stąd takie małe przyrosty, program napewno warto zrobić, tylko nie żadne boxy

Też jeżdżę na 19", nawet w zimę, jest bardzo komfortowo, polecam do tego sprężyny rsr half dawn
Awatar użytkownika
_3rd
Lex user
Posty: 213
Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: _3rd »

Niestety zamiast klasycznego intercoolera jest wodny wymiennik ciepła - koszta wymiany duże, nawet nie wiem, czy jest tuningowy zamiennik. Prędzej dołożyłbym klasyczny intercooler w przedni pas (jest ogrom miejsca). Pamietam, że na kanale Caroseria w Suprze zrobili tak samo, przyrosty były spore
str.rafal
Lex user
Posty: 24
Rejestracja: 6 sie 2018, o 10:26
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Opole
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: str.rafal »

Dołożyłem dodatkowy wymiennik airteca dedykowany do a45 amg, jest wpiety szeregowo, woda przepływa przez oba coolery

Zmiana za zwykły intetcooler to już duża rzeźba

Supra ma zmieniony cooler na dedykowany aftermarket, również woda - powietrze
Awatar użytkownika
asmaxx
Lex user
Posty: 50
Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: asmaxx »

_3rd pisze: 4 kwie 2022, o 19:34 Ad. 1. Mam ceramikę nałożona 3 lata temu, wg mnie warto
Ad. 2. Mam box RaceChip GTS, podobno +60KM i 100Nm. Na najmocniejszej mapie turbo dmucha ok. 1.7 bara (fabrycznie 1.2 czy 1.3 bara). Coś tam czuć, ale jeżdżę głównie na stock mapie (gleba + dziury i progi zwalniające :laugh1: )
Ad. 3. Mam Android Auto/Apple CarPlay box podłączony pod fabryczne multimedia. Dla mnie must have, choć troche kosztował (£260).

 
Pytanie, mierzyłeś kiedyś 100-200 po chipie? albo 0-100? Jechałem 200t po chipie i poprawa była o pół sekundy :) z 21 na 20.5 mierzone wg apki GPS Race Timer na telefonie. Generalnie te auta nie jadą, tam choćby wydusić 100Km więcej "to by nic nie dało". Obstawiam skrzynię, albo wspomniany cooler, albo wszystko po trochu. 
Poznałem gościa co miał nową cuprę z 40k nalotu, jego ojciec ma is200t, bo zagadał odnośnie mojego. Powiedział bardzo udane samochody, bo w tej cuprze ciągle coś wyskakuje, a lexus tylko podstawowy serwis i wszystko działa . Dodał, że niestety lex trochę zamula jak na 240KM i skrzynia zmienia wieki biegi przy dsg. Postawić cokolwiek innego z taką samą mocą to Lex niestety będzie wąchał spaliny, a chip daje tyle co nic.
Dlatego jestem ciekaw jak u Ciebie wyglądają osiagi, umówmy się, prawie 300KM po chipie i 20s 100-200 to jest dramat i 7s do 100 to nie przystoi.
Awatar użytkownika
_3rd
Lex user
Posty: 213
Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Kontakt:

Re: IS 3 200t dofinansowanie na wiosnę - pytania

Post autor: _3rd »

asmaxx pisze: 8 wrz 2023, o 20:34
_3rd pisze: 4 kwie 2022, o 19:34 Ad. 1. Mam ceramikę nałożona 3 lata temu, wg mnie warto
Ad. 2. Mam box RaceChip GTS, podobno +60KM i 100Nm. Na najmocniejszej mapie turbo dmucha ok. 1.7 bara (fabrycznie 1.2 czy 1.3 bara). Coś tam czuć, ale jeżdżę głównie na stock mapie (gleba + dziury i progi zwalniające :laugh1: )
Ad. 3. Mam Android Auto/Apple CarPlay box podłączony pod fabryczne multimedia. Dla mnie must have, choć troche kosztował (£260).


 
Pytanie, mierzyłeś kiedyś 100-200 po chipie? albo 0-100? Jechałem 200t po chipie i poprawa była o pół sekundy :) z 21 na 20.5 mierzone wg apki GPS Race Timer na telefonie. Generalnie te auta nie jadą, tam choćby wydusić 100Km więcej "to by nic nie dało". Obstawiam skrzynię, albo wspomniany cooler, albo wszystko po trochu. 
Poznałem gościa co miał nową cuprę z 40k nalotu, jego ojciec ma is200t, bo zagadał odnośnie mojego. Powiedział bardzo udane samochody, bo w tej cuprze ciągle coś wyskakuje, a lexus tylko podstawowy serwis i wszystko działa . Dodał, że niestety lex trochę zamula jak na 240KM i skrzynia zmienia wieki biegi przy dsg. Postawić cokolwiek innego z taką samą mocą to Lex niestety będzie wąchał spaliny, a chip daje tyle co nic.
Dlatego jestem ciekaw jak u Ciebie wyglądają osiagi, umówmy się, prawie 300KM po chipie i 20s 100-200 to jest dramat i 7s do 100 to nie przystoi.

 
Nie robiłem pomiarów 100-200, ale nie liczyłbym na żadną poprawę, gdyż mam 19” 8.5” i 9.5” plus parę spojlerów (obstawiam pogorszenie czasu 😆). W drodze jest przelotowy downpipe, myślę tez nad turbo pod 400KM - może wtedy to będzie jeździć (pod większe turbo trzeba wymienić turbo muffler i charge pipe na stalowe - pierwsze już mam).
 
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości