LS430 Tylne zaciski hamulcowe

Problemy z Przeniesieniem napędu dotyczące modelu LS
Post Reply
Afrost
Lex user
Posts: 114
Joined: 30 Mar 2015, o 23:01
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Białystok
Location: Białystok
Contact:

LS430 Tylne zaciski hamulcowe

Post by Afrost »

Cześć, czy ktoś z Was rozbierał może tylne zaciski hamulcowe lub może ma jakiś schemat budowy tego zacisku, dziś przy wymianie tylnych klocków okazało się, że jeden tłoczek (wewnętrzny od strony nadkola) zespawał się praktycznie i szczęście w nieszczęściu stoi w miejscu więc nie blokuje koła bo nawet nie drgnie, pod drugiej stronie tłoczek hamuje i działa lekko. Ale po oględzinach z mechanikiem mamy obawy czy fizycznie go wyrwiemy z zacisku, zamówiłem zestaw naprawczy z tłoczkami itp. jednak wolałbym się przygotować przed tym niż zostać bez zacisku na samochodzie, z tyłu zacisku jest zaślepka na duży imbus zastanawiam się z mechanikiem czy jak ją się odkręci czy przez przypadek nie będzie dostępu do tłoczka by go czymś wybić ze środka. Może ktoś już to przerabiał to byłbym wdzięczny za podpowiedź.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: LS430 Tylne zaciski hamulcowe

Post by owczar »

Nie odkręcałem, ale rzeczywiście jak wykręcisz te zaślepkę to będzie dostęp. Jednak obawiam się, że lepiej kupić używany zacisk i go zregenerować. Jak wysarpiesz ten tłoczek to może być już po zacisku.

Generalnie pisałem już kilka razy. Wymienić zawczasu wszystkie gumki na OEM i spokój na kilka lat. Gumki oryginalne nie są drogie. Zamienniki testowałem i trochę lipa...
Afrost
Lex user
Posts: 114
Joined: 30 Mar 2015, o 23:01
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Białystok
Location: Białystok
Contact:

Re: LS430 Tylne zaciski hamulcowe

Post by Afrost »

Tak właśnie zrobię kupie używany teoretycznie sprawny i wymienię środek na ten z zestawu naprawczego. Bo mechanik wiele widział ale aż tak zapieczonego ponoć jeszcze nie ;) Jak wymieniałem przewody hamulcowe to i tarcze z tyłu były zmieniane ale nie było mnie przy tym i robiłem to w warsztacie niby polecanym ale którego nie znałem wcześniej, więc jak widać jak nie patrzysz na ręce mechanikowi to później wychodzą takie krzaczki, szkoda, że nie patrzyłem przy badaniu technicznym na siły hamowania z tyłu ale może nie było tak tragicznie skoro badanie zaliczył a na bank był wtedy zapieczony po jednej stronie i tylko jeden klocek hamował całość.
Post Reply

Return to “LS”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests