tarcze hamulcowe + klocki
- _3rd
- Lex user
- Posty: 205
- Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
- Model Lexusa: IS200t
- Skąd:: United Kingdom
- Kontakt:
Re: tarcze hamulcowe + klocki
Założyłem do Rotingerów (nacinane/nawiercane - T5) klocki EBC YellowStuff - producent tarcz polecał. Po ok. 400km mogę powiedzieć, że efektywność hamowania jest na zadowalającym poziomie, pylenie trochę większe niż poprzedni zestaw tarcze/klocki textar, ale jestem przyzwyczajony, że moje czarne felgi w połysku już 2 dni po myciu są szare i matowe
- legato97
- Administrator
- Posty: 3750
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
- Model Lexusa: GS300,GS430,RX400H, CT200H, GS300H
- Skąd:: OLSZTYN
- Kontakt:
tarcze hamulcowe + klocki
3rd z klockami Powerstop nie miał byś tego problemu.
- _3rd
- Lex user
- Posty: 205
- Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
- Model Lexusa: IS200t
- Skąd:: United Kingdom
- Kontakt:
Re: tarcze hamulcowe + klocki
Powerstop z tego co wyczytałem są carbonowo-ceramiczne (podobnie jak EBC RedStuff) i Rotinger odradził mi stosowanie jakichkolwiek klocków z domieszką ceramiki, gdyż mogą uszkodzić perforowane tarcze.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2020, o 11:47 przez _3rd, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lex Driver
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: tarcze hamulcowe + klocki
z23?legato97 pisze:3rd z klockami Powerstop nie miał byś tego problemu.
One mają skuteczność jak EBC GREEN, do Yellow trochę im brakuje.
Albo pylenie albo hamowanie
- legato97
- Administrator
- Posty: 3750
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
- Model Lexusa: GS300,GS430,RX400H, CT200H, GS300H
- Skąd:: OLSZTYN
- Kontakt:
tarcze hamulcowe + klocki
Nie są tak twarde jak ceramika i z moimi tarczami nic się nie dzieje. Co do porownania żółtych EBC to poniosło Cie trochę bo zrobiłeś z nich jakieś super kloce z jakąś przepaścią w hamowaniu a tak nie jest. Mój zestaw jest w ciężkim RX i śmiało je dymilem parę razy z dobra mocą hamowania.
-
- Lex Driver
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: tarcze hamulcowe + klocki
Nie poniosło mnie z EBC, ale serio nie ma nic co może w tej chwili z nimi konkurować w skuteczności hamowania
Ciężko jest znaleźć coś co wytrzyma takie temperatury jak Yellow i ma homologacje drogową.
To naprawdę super klocki testowałem ze znajomymi już wiele i te na tą chwile wygrywają.
W sumie spoko opcją jest jeszcze Ferodo 2500 dla tych którzy lubią czystsze felgi, tylko one szybciej się przegrzeją.
Ciężko jest znaleźć coś co wytrzyma takie temperatury jak Yellow i ma homologacje drogową.
To naprawdę super klocki testowałem ze znajomymi już wiele i te na tą chwile wygrywają.
W sumie spoko opcją jest jeszcze Ferodo 2500 dla tych którzy lubią czystsze felgi, tylko one szybciej się przegrzeją.
- rey
- Lex user
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lis 2014, o 23:22
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: tarcze hamulcowe + klocki
Czyli gładkie, jakie były fabrycznie montowane nie cieszą się popularnością
Macie jakieś dobre źródło do zakupu tych klocków?
Ze 2 lata temu kupiłem zestawy naprawcze zacisków i chyba czas na jakąś regenerację po 19tu latach. Część tłoczków już tak lekko i płynnie nie pracuje, trzeba się było trochę przyłożyć, żeby s hować tłoczki w zaciskach. Nie wszystkie dają się wciskać bez użycia wspomagaczy, co pewnie przy tych układach nie jest zbyt pożądane
Macie jakieś dobre źródło do zakupu tych klocków?
Ze 2 lata temu kupiłem zestawy naprawcze zacisków i chyba czas na jakąś regenerację po 19tu latach. Część tłoczków już tak lekko i płynnie nie pracuje, trzeba się było trochę przyłożyć, żeby s hować tłoczki w zaciskach. Nie wszystkie dają się wciskać bez użycia wspomagaczy, co pewnie przy tych układach nie jest zbyt pożądane
-
- Lex Driver
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: tarcze hamulcowe + klocki
Chyba najtaniej wychodzi w brakeparts ale możesz obczaić też innych.
Gładkie tarcze są spoko jak ktoś lubi cisze i niskie pylenie.
Wtedy montuje te gładkie i jakieś klocki z dodatkiem ceramiki jak wskazane Powerstop.
Jednak kombinacje z nawiercane/nacinane + mocniejsze klocki to zawsze większy hałas i syf na felgach...
Zobaczcie, że jednak OEM w limuzynach to gładkie i klocki z ceramiką
Gładkie tarcze są spoko jak ktoś lubi cisze i niskie pylenie.
Wtedy montuje te gładkie i jakieś klocki z dodatkiem ceramiki jak wskazane Powerstop.
Jednak kombinacje z nawiercane/nacinane + mocniejsze klocki to zawsze większy hałas i syf na felgach...
Zobaczcie, że jednak OEM w limuzynach to gładkie i klocki z ceramiką
- rey
- Lex user
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lis 2014, o 23:22
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: tarcze hamulcowe + klocki
Kompromisowo rzecz biorąc, czyli cisza-mniejsze pylenie i większa odporność na zużycie to do LS430, które sportowym autem nie jest mogą być tarcze gładkie od Rotingera i klocki EBC RED Stuff lub Proponowane przez Legato97 Powerstop.
Wg skali parametrów EBC to zużycie klocków YellowStuff przedstawia się jakby miały się skończyć w połowie tych RED Stuff Jakie przebiegi osiągacie na tych klockach przy umiarkowanym stylu jazdy w cyklu mieszanym?
Wg skali parametrów EBC to zużycie klocków YellowStuff przedstawia się jakby miały się skończyć w połowie tych RED Stuff Jakie przebiegi osiągacie na tych klockach przy umiarkowanym stylu jazdy w cyklu mieszanym?
-
- Lex Driver
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: tarcze hamulcowe + klocki
Nie widziałem jeszcze dobrej opinii o tych klockach Red... szkoda kasyrey pisze:Kompromisowo rzecz biorąc, czyli cisza-mniejsze pylenie i większa odporność na zużycie to do LS430, które sportowym autem nie jest mogą być tarcze gładkie od Rotingera i klocki EBC RED Stuff lub Proponowane przez Legato97 Powerstop.
Wg skali parametrów EBC to zużycie klocków YellowStuff przedstawia się jakby miały się skończyć w połowie tych RED Stuff Jakie przebiegi osiągacie na tych klockach przy umiarkowanym stylu jazdy w cyklu mieszanym?
Jak będą tam gładkie tarcze, chcesz tym dobrze hamować i nie pylić to zobacz może ceramiczne Power Stop Z23
ps. EBC Green nie ma ceramiki ale hamuje lepiej niż Oem, nie pyli strasznie, a teściowi któremu to wrzuciłem w Suva zrobił na nich chyba już 30k
Yellow jednak szybciej się kończy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości