Proszę o konkretne odpowiedzi na pytania i opinie które mam nadzieje wyklarują koszt zakupu oraz utrzymania lexusa
1- Ile kosztował twój Lexus oraz jaka wersja?
2- Co wymagało naprawy po zakupie w twoim Lexusie oraz czy był po kolizji?
3- Koszt wymiany części które są obowiązkowe po kupnie (paski, płyny itp)?
4- Jakie jest spalanie w twoim lexusie ?
5- Jakie poniosłeś koszta w związku z naprawami w ostatnim roku użytkowania oraz jakie usterki wystąpiły?
6- Orientacyjny koszt AC
Nie komentujemy wypowiedzi każda wypowiedz niezwiązana z tematem zostanie usunięta!
RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
- Rici
- Administrator
- Posts: 1012
- Joined: 15 Sep 2010, o 18:30
- Model Lexusa: 3GS
- Skąd:: Polska
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 146
- Joined: 19 Apr 2013, o 11:31
- Model Lexusa: RX400h
- Skąd:: Warsaw
- Contact:
Re: RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
1. RX 400H model 2006 Prestige, bezwypadkowy, 191k km (65k PLN)
2. duzy przeglad ASO po 180k km (4.5k PLN) <oryginalne amortyzatory osi przedniej, lozyska osi przedniej, czujnik poziomowania przy tylnym wahaczu, komplet tarcz i klockow hamucowych + okladziny w tarczobebnach, linka recznego suma okolo 5k PLN>
3. po 90k km jest duzy przeglad (wymiana swiec, oleju a ATF i mostach, regulacja luzow itp) okolo 4.5k PLN
4. od 9 w gore
tempomat na trasie 90km\h -> 7L, 110 km\h -> 9L, 130 km\h -> 10L
5 3.2k PLN naprawa 2 szkod parkingowych + 6k PLN likwidacja szkody z OC sprawcy (wymiana drzwi kierowcy plus listwy i lakierowanie)
6. okolo 3k PLN ze znizkami dla stolicy
generalnie niezawodny i wygodny
2. duzy przeglad ASO po 180k km (4.5k PLN) <oryginalne amortyzatory osi przedniej, lozyska osi przedniej, czujnik poziomowania przy tylnym wahaczu, komplet tarcz i klockow hamucowych + okladziny w tarczobebnach, linka recznego suma okolo 5k PLN>
3. po 90k km jest duzy przeglad (wymiana swiec, oleju a ATF i mostach, regulacja luzow itp) okolo 4.5k PLN
4. od 9 w gore

5 3.2k PLN naprawa 2 szkod parkingowych + 6k PLN likwidacja szkody z OC sprawcy (wymiana drzwi kierowcy plus listwy i lakierowanie)
6. okolo 3k PLN ze znizkami dla stolicy
generalnie niezawodny i wygodny
- lotsy
- Nowy lex user
- Posts: 10
- Joined: 27 Nov 2014, o 22:46
- Model Lexusa: RX400h
- Skąd:: Dąbrowa T
- Contact:
Re: RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
Hej
1. RX400h, 2008r., bezwypadkowy, 170k km (65k PLN)
2. nic, podobno nie był po kolizji
3. jeszcze nic (wg wskazań komputera jestem w połowie dystansu do wymiany płynów, filtrów itd), przy 150k km miał duży przegląd (VII.2013r, koszt ok 6k pln)
4. kłopotliwe pytanie (jeszcze mało zrobiłem i jest zima - soory taki mamy klimat), wg komputera średnio (trasa + miasto; raczej nie lubę wolnej jazdy) jakieś 13l, wg komórki jakieś 10,5l (aplikacja MojeAuto) - ale wyniki nie są miarodajne bo dopiero się poznajemy
5. żadne i oby tak dalej (300zł czyszczenie kabiny)
6. 3,7k - prowincja (miałem 2 szkody w jakimś tam czasie
)
szkoda, że nie ma jasnej tapicerki, reszta jest super

1. RX400h, 2008r., bezwypadkowy, 170k km (65k PLN)
2. nic, podobno nie był po kolizji
3. jeszcze nic (wg wskazań komputera jestem w połowie dystansu do wymiany płynów, filtrów itd), przy 150k km miał duży przegląd (VII.2013r, koszt ok 6k pln)
4. kłopotliwe pytanie (jeszcze mało zrobiłem i jest zima - soory taki mamy klimat), wg komputera średnio (trasa + miasto; raczej nie lubę wolnej jazdy) jakieś 13l, wg komórki jakieś 10,5l (aplikacja MojeAuto) - ale wyniki nie są miarodajne bo dopiero się poznajemy

5. żadne i oby tak dalej (300zł czyszczenie kabiny)
6. 3,7k - prowincja (miałem 2 szkody w jakimś tam czasie

szkoda, że nie ma jasnej tapicerki, reszta jest super
- Radek
- Nowy lex user
- Posts: 8
- Joined: 3 Nov 2010, o 00:57
- Model Lexusa: RX400h
- Skąd:: Płock
- Location: Płock
- Contact:
Re: RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
Witam
1- RX400h, 2006 (1 rej.2007), USA - sprowadzony do kraju nowy, 98,5tys.mil, 58k PLN, FV 23%
2- nie było potrzeby cokolwiek naprawiać,... poprzedni właściciel w 2012r. - wymiana tylnego błotnika - ASO
3- olej, filtry: olejowy, powietrza, kabinowy węglowy, płyn chłodniczy, kompletny rozrząd z pompą wody, jeszcze jakieś żaróweczki i pomniejsze duperele - ASO - ok.4k PLN, opony letnie z wymianą - ok.2,5k PLN
4- przejechane ledwie ok.1200mil, także dopiero uczę się nim jeździć,... trasa/miasto (50/50) - 22-24 mpg - ok.10l
5- na razie usterek brak... i niech tak zostanie, inne koszty - patrz pkt.3
6- pełne zniżki - ok.3k PLN
na razie wszystko
1- RX400h, 2006 (1 rej.2007), USA - sprowadzony do kraju nowy, 98,5tys.mil, 58k PLN, FV 23%
2- nie było potrzeby cokolwiek naprawiać,... poprzedni właściciel w 2012r. - wymiana tylnego błotnika - ASO
3- olej, filtry: olejowy, powietrza, kabinowy węglowy, płyn chłodniczy, kompletny rozrząd z pompą wody, jeszcze jakieś żaróweczki i pomniejsze duperele - ASO - ok.4k PLN, opony letnie z wymianą - ok.2,5k PLN
4- przejechane ledwie ok.1200mil, także dopiero uczę się nim jeździć,... trasa/miasto (50/50) - 22-24 mpg - ok.10l
5- na razie usterek brak... i niech tak zostanie, inne koszty - patrz pkt.3
6- pełne zniżki - ok.3k PLN
na razie wszystko

onegdaj GS300`94 ...

-
- Lex user
- Posts: 146
- Joined: 19 Apr 2013, o 11:31
- Model Lexusa: RX400h
- Skąd:: Warsaw
- Contact:
Re: RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
update:
chlodnica silnika OEM ~700 PLN
ASO ~ 1700 PLN
wymiana chlodnicy w ASO 700 PLN
filtr kabinowy Denso - 35-50 PLN (1 rok / 15k km)
ASO - 112 PLN
zderzak przedni ASO - 1700 PLN
zaślepka spryskiwacza ASO - 180 PLN
spryskiwacz reflektora ASO - 1000 PLN
drzwi przod lewe ASO - 3600 PLN
tasma plus listwa drzwi ASO - 900 PLN
tarcze hamulcowe tyl ATE - 320 PLN
klocki hamulcowe tyl ATE - 150 PLN
tarcze hamulcowe przod ASO - 780 PLN
klocki hamulcowe przod ASO - 515 PLN
amortyzator przod sztuka ASO - 740 PLN
lozysko piasty przedniej (para) ASO - 880 PLN
chlodnica silnika OEM ~700 PLN
ASO ~ 1700 PLN
wymiana chlodnicy w ASO 700 PLN
filtr kabinowy Denso - 35-50 PLN (1 rok / 15k km)
ASO - 112 PLN
zderzak przedni ASO - 1700 PLN
zaślepka spryskiwacza ASO - 180 PLN
spryskiwacz reflektora ASO - 1000 PLN
drzwi przod lewe ASO - 3600 PLN
tasma plus listwa drzwi ASO - 900 PLN
tarcze hamulcowe tyl ATE - 320 PLN
klocki hamulcowe tyl ATE - 150 PLN
tarcze hamulcowe przod ASO - 780 PLN
klocki hamulcowe przod ASO - 515 PLN
amortyzator przod sztuka ASO - 740 PLN
lozysko piasty przedniej (para) ASO - 880 PLN
-
- Lex user
- Posts: 26
- Joined: 20 Jan 2019, o 21:32
- Model Lexusa: Marzę o LS430 :)
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
Cześć Wszystkim!
Może mnie nie wyśmiejecie
Na forum jestem relatywnie krótko i trafiłem tu z chęci zakupienia swojego pierwszego Lexa. Bezpośrednim powodem był LS 430, w którym się zakochałem. Niestety podaż tych aut jest u nas taka jaka jest, a ponieważ interesują mnie egzemplarza poliftowe z pewnego źródła i bez gazu to w praktyce jeszcze bardziej okroiłem sobie potencjalny rynek. Zacząłem więc przeglądać inne opcje. GS300 MK2 jest super, ale mam wrażenie że jest to jeszczę większy biały kruk LS 430, a tym bardziej nieupalony przez fanów Szybkich i Wściekłych. Aktualnie więc chodzi mi po głowie RX400h. Ogólnie autko bardzo mi się spodobało, w kwestii ogólnej idei oraz fajnych, praktycznych rozwiązań. Nawet ta dyskusyjna stylistyka już zaczęła mi się podobać
Przeraziły mnie natomiast potencjalne koszty utrzymania, bo np. ten artykuł:
https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,1425939
i kwota 9500 zł za zwykły przegląd okresowy to jakiś kosmos. W związku z tym chciałbym poradzić się użytkowników RX400h w temacie realnych kosztów utrzymania tego auta. Nie chodzi mi stricte o paliwo, bo wiadomo że V6 i 270 koni musi łyknąć te 12 litrów. Bardziej pytam o kwestie typowo serwisowe, dostęp do części eksploatacyjnych itp. Wiadomo jak jest z częściami do Lexów u nas i niezależnymi serwisami. Jestem przyzwyczajony do drogiego serwisu, bo jeżdżę Mazdą w której wymiana rozrządu to ponad 2000 zł. Ale dwa tysie, a dziesięć tysi "drobna" różnica, więc nie chciałbym skończyć z autem, którego użytkowanie przerośnie moje możliwości
To, co? Pomożecie?
Może mnie nie wyśmiejecie


https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,1425939
i kwota 9500 zł za zwykły przegląd okresowy to jakiś kosmos. W związku z tym chciałbym poradzić się użytkowników RX400h w temacie realnych kosztów utrzymania tego auta. Nie chodzi mi stricte o paliwo, bo wiadomo że V6 i 270 koni musi łyknąć te 12 litrów. Bardziej pytam o kwestie typowo serwisowe, dostęp do części eksploatacyjnych itp. Wiadomo jak jest z częściami do Lexów u nas i niezależnymi serwisami. Jestem przyzwyczajony do drogiego serwisu, bo jeżdżę Mazdą w której wymiana rozrządu to ponad 2000 zł. Ale dwa tysie, a dziesięć tysi "drobna" różnica, więc nie chciałbym skończyć z autem, którego użytkowanie przerośnie moje możliwości

To, co? Pomożecie?

-
- Lex Master
- Posts: 2583
- Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Contact:
Re: RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
A możesz nam wyjaśnić co Cię przeraziło ?
No i co ma z tym wspólnego rozrząd Mazdy ?
No i co ma z tym wspólnego rozrząd Mazdy ?
-
- Lex Driver
- Posts: 415
- Joined: 25 Nov 2018, o 14:21
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Mazowieckie
- Contact:
Re: RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
Pomyśl jeszcze o RX350.Siostra zrobiła coś koło 70-80 tyś i regenerowała tylko alternator.Z kosztownych rzeczy to amortyzatory no i ewentualnie regeneracja baterii.Artykuły prasowe odstaw na bok bo zapomniesz o Lexusie 

-
- Lex user
- Posts: 26
- Joined: 20 Jan 2019, o 21:32
- Model Lexusa: Marzę o LS430 :)
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
Przeraził mnie rząd wielkościledziu wrote:A możesz nam wyjaśnić co Cię przeraziło ?
No i co ma z tym wspólnego rozrząd Mazdy ?

Pozdro!
-
- Lex user
- Posts: 26
- Joined: 20 Jan 2019, o 21:32
- Model Lexusa: Marzę o LS430 :)
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: RX mkII - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu
Dzięki wielkie, za głos rozsądku. Zbadam temat 350, bo nie wiedzieć czemu w przypadku RX myślałem tylko o hybrydzie. Właśnie na takie konkretne przykłady, jak twojej siostry liczyłem włączając się do tego wątku. Bo to jest rzeczywistość, a nie opinie z prasy branżowejNemo 77 wrote:Pomyśl jeszcze o RX350.Siostra zrobiła coś koło 70-80 tyś i regenerowała tylko alternator.Z kosztownych rzeczy to amortyzatory no i ewentualnie regeneracja baterii.Artykuły prasowe odstaw na bok bo zapomniesz o Lexusie

Pozdrawiam!
Who is online
Users browsing this forum: cooper69 and 3 guests