[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
-
- Nowy lex user
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 17:16
- Model Lexusa: Lexus is200t
- Skąd:: Brodnica
- Kontakt:
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
No będę się starał hamownie ogarnąć mam poprzedni wykres więc będę miał porównanie ale do tej samej hamowni na której robiłem pierwszy seryjny pomiar w dodatku na 95 mam 60km a wiadomo jaka teraz sytuacja jest i nie wiem czy dam radę się umówić na hamowanie jak będę coś wiedział to podrzucę wykresy
-
- Lex user
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 wrz 2018, o 21:33
- Model Lexusa: Lexus NX300
- Skąd:: Gdańsk
- Kontakt:
[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Udało się w końcu! Jest i u nas NX300 po liftingu, wyszło fajnie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Fajne przyrosty wyszły. Na pewno trochę będzie czuć to pchniecie momentu przy 2600-3200obr.
BTW -szybko temperatura wzrosła na hamowni z 18 na 26 Chyba że wykresy z różnych dni.
BTW -szybko temperatura wzrosła na hamowni z 18 na 26 Chyba że wykresy z różnych dni.
-
- Lex Driver
- Posty: 531
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Oni tak serio ?Bardzo problematyczny zestaw do strojenia z racji użytego ECU silnika DENSO oraz stosunkowo słabego osprzętu silnika, cała Eu boryka się z tymi silnikami tej serii a lexus w ostatniej aktualizacji ecu silnika dołożył wszelkich starań aby do końca uprzykrzyć życie tunerom, ale daliśmy radę
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Przecież muszla turbiny w 8AR jest wielkości filiżanki do espresso - to nic pozytywnego w kwestii mocy nie wróży A najprawdopodobniej o to im chodziło odnosząc się do osprzętu.
Możnaby sie pokusic o wstawienie regulowanego siłownika WG z mocniejszą sprężyną, ale każde turbo niezależnie od cisnienia ma ograniczenie przepływu a to z przepływu bierze się moc a nie z wysokości doładowania
Możnaby sie pokusic o wstawienie regulowanego siłownika WG z mocniejszą sprężyną, ale każde turbo niezależnie od cisnienia ma ograniczenie przepływu a to z przepływu bierze się moc a nie z wysokości doładowania
-
- Lex user
- Posty: 22
- Rejestracja: 3 sie 2014, o 21:31
- Model Lexusa: IS Mk3
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Racechip - stale koresponduje z racechip, ja wczesniej krytykowalem i nic sie nie zmienilo wg mnie.
Na hamowni wyjdzie Ci ok, ale z jakiegoś powodu na drodze czujniki głupieją na wysokich obrotach. Jeździsz normalnie środkiem obrotów jest boost i jest fajnie i wierzę, że da się odczuć. Podobnie na wysokich obrotach na końcu jakby Ci ktoś 3 pasażerów nagle wsadził. Jak jedziesz z gazem w podłodze to czasy 0-200 powtarzalne o 3 sekundy gorzej. Jak masz kawałek autostrady to zmierz z boxem i bez 0-200, nawet ze stoperem, to nie apteka, do 200 różnica wyjdzie. Tylko 0-200 potrzebujesz kawałek więc dokładnie na tym samym odcinku, bo nawet mini wzniesienie będzie robić różnicę. Daj znać pls, może coś poprawili, a mi się nie chcą przyznać
Na hamowni wyjdzie Ci ok, ale z jakiegoś powodu na drodze czujniki głupieją na wysokich obrotach. Jeździsz normalnie środkiem obrotów jest boost i jest fajnie i wierzę, że da się odczuć. Podobnie na wysokich obrotach na końcu jakby Ci ktoś 3 pasażerów nagle wsadził. Jak jedziesz z gazem w podłodze to czasy 0-200 powtarzalne o 3 sekundy gorzej. Jak masz kawałek autostrady to zmierz z boxem i bez 0-200, nawet ze stoperem, to nie apteka, do 200 różnica wyjdzie. Tylko 0-200 potrzebujesz kawałek więc dokładnie na tym samym odcinku, bo nawet mini wzniesienie będzie robić różnicę. Daj znać pls, może coś poprawili, a mi się nie chcą przyznać
-
- Lex user
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 14:19
- Model Lexusa: IS III
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Przeprogramowana skrzynia pracuje rewelacyjnie. Koniec z wcześniejszym zamulaniem. Jeżeli ktoś się zastanawia to różnica jest naprawdę duża.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Kriss1970
- Lex user
- Posty: 68
- Rejestracja: 4 lut 2016, o 21:29
- Model Lexusa: IS200T
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Gdzie robiłeś skrzynię ? jakie koszty
- asmaxx
- Lex user
- Posty: 50
- Rejestracja: 13 mar 2020, o 20:05
- Model Lexusa: IS 200t
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Po zdjęciu z hamowni to RR Tuning z Krk. Dzwoniłem tam, temat rozchodzi się o limitery, a nie o sam sterownik skrzyni. Generalnie idzie coś tam podziałać, czyli skoro właściciel jest zadowolony to strojenie daje rady.Kriss1970 pisze:Gdzie robiłeś skrzynię ? jakie koszty
Szkoda,ze moc początkowa. 220 KM XD . Jagodowytv z yt zabrał na chip kia stinger i wypluła 215 KM zamiast 255 XD. Po chipie miała gorsze osiągi, powietrze w dolocie cały czas powyżej 40st i limitery blokowały.
Czy ASO robi później jakiś problem jak ma się chipa? Czy łatwo jest go wykryć?
Dzięki
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2020, o 21:13 przez asmaxx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lex user
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 14:19
- Model Lexusa: IS III
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Koszt strojenia z hamownią 1800zł.
Samochody japońskie na hamowni pokazują mniejszą moc ponieważ ta katologowa to moc samego silnika bez osprzętu.
Mój egzemplarz wykazał ok. 229KM.
Mnie nie zależało na podniesieniu mocy i robieniu z tego auta rakiety, bo to niemożliwe. Głównie przeszkadzała mi wolna praca skrzyni biegów czemu towarzyszyło 'wycie'. Szczególnie miało to miejsce podczas jazdy w korkach i duże opóźnienie podczas gwałtownego przyspieszania. Drugą ważną rzeczą było dla mnie zachowanie żywotności mechaniki auta bez narażania się na awarie przez zbyt wyżyłowane parametry.
Obecnie dzięki zmianie ustawień w oprogramowaniu skrzyni i silnika biegi zmieniają się płynniej, dużo rzadziej skrzynia się 'gubi' i mniejsze jest opóźnienie w reakcji na pedał gazu podczas np. wyprzedzania.
Auto w trybie normal moim zdaniem jeździ dużo lepiej niż wcześniej na sporcie, tyle że nie utrzymuje dłużej na danym niższym biegu tak jak to jest na sporcie. Generalnie jest dużo większa 'dynamika' podczas jazdy, której nie przeszkadza zmulona skrzynia. Każda osoba, która jeździła moim autem za kierownicą lub jako pasażer zauważyła tą zmianę i pytała się czy coś zrobiłem z autem.
Spalanie jest takie samo podczas spokojnej jazdy. Chcąc trochę poszaleć oczywiście wzrosło. Głównie to pewnie zasługa wcześniej włączającej się turbiny niż to miało miejsce na oryginalnych ustawieniach.
Czas pokaże jaki wpływ na auto ma taka modyfikacja. Na chwilę obecną przejechałem ok. 2000 km i auto nadal żyje
Co do wykrycia ingerencji przez ASO. Przy zwykłym logowaniu się do komputera podczas np. przeglądu ponoć nie ma informacji, że taka sytuacja miała miejsce. Ja nie chciałem ryzykować i doczekałem końca gwarancji, a w boxy nie chciałem się bawić ponieważ zależało mi głównie na pracy skrzyni.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Samochody japońskie na hamowni pokazują mniejszą moc ponieważ ta katologowa to moc samego silnika bez osprzętu.
Mój egzemplarz wykazał ok. 229KM.
Mnie nie zależało na podniesieniu mocy i robieniu z tego auta rakiety, bo to niemożliwe. Głównie przeszkadzała mi wolna praca skrzyni biegów czemu towarzyszyło 'wycie'. Szczególnie miało to miejsce podczas jazdy w korkach i duże opóźnienie podczas gwałtownego przyspieszania. Drugą ważną rzeczą było dla mnie zachowanie żywotności mechaniki auta bez narażania się na awarie przez zbyt wyżyłowane parametry.
Obecnie dzięki zmianie ustawień w oprogramowaniu skrzyni i silnika biegi zmieniają się płynniej, dużo rzadziej skrzynia się 'gubi' i mniejsze jest opóźnienie w reakcji na pedał gazu podczas np. wyprzedzania.
Auto w trybie normal moim zdaniem jeździ dużo lepiej niż wcześniej na sporcie, tyle że nie utrzymuje dłużej na danym niższym biegu tak jak to jest na sporcie. Generalnie jest dużo większa 'dynamika' podczas jazdy, której nie przeszkadza zmulona skrzynia. Każda osoba, która jeździła moim autem za kierownicą lub jako pasażer zauważyła tą zmianę i pytała się czy coś zrobiłem z autem.
Spalanie jest takie samo podczas spokojnej jazdy. Chcąc trochę poszaleć oczywiście wzrosło. Głównie to pewnie zasługa wcześniej włączającej się turbiny niż to miało miejsce na oryginalnych ustawieniach.
Czas pokaże jaki wpływ na auto ma taka modyfikacja. Na chwilę obecną przejechałem ok. 2000 km i auto nadal żyje
Co do wykrycia ingerencji przez ASO. Przy zwykłym logowaniu się do komputera podczas np. przeglądu ponoć nie ma informacji, że taka sytuacja miała miejsce. Ja nie chciałem ryzykować i doczekałem końca gwarancji, a w boxy nie chciałem się bawić ponieważ zależało mi głównie na pracy skrzyni.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości