[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
-
- Nowy lex user
- Posty: 1
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 23:31
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Biała Podlaska
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Witam , mam pytanie czy ktoś podejmował się jeszcze takiego zabiegu tylko z manualną skrzynią biegu 3uz , 1uz . Jakieś materiały na youtube ?
PS.Pamiętam ze kiedyś widziałem własnie filmiki 3uz czy 1uz w manualu .
PS.Pamiętam ze kiedyś widziałem własnie filmiki 3uz czy 1uz w manualu .
-
- Lex user
- Posty: 136
- Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
- Model Lexusa: IS430
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Hej,
Po raz TRZECI zatarła się skrzynia biegów. 2 razy nie z winy użytkownika, a z powodu wycieku oleju (auto przejechał wtedy od swapa mniej niż 1000km). Niestety trzeci raz stało się to w tych samych okolicznościach i zaczynam się martwić, że robię coś źle.
Zatem jak to było? Ano jak już pisałem - za każdym razem tak samo - najpierw na zimnym silniku, coś nie tak było z wrzucaniem biegów - a to sprzęgło jak by się ślizgało (jak w manualu), a to 6stki nie wrzucało od razu. Idąc dalej - rozpędziłem się do prędkości maksymalnej, wrzuciło na N i już wiedziałem, że jest "pozamiatane". Jak dla mnie na 100% wina oleju, jego braku, lub zużycia oleju. Moja teoria, którą ktoś mądrzejszy może potwierdzić, lub zaprzeczyć jest taka:
- w skrzyni nie było wystarczająco dużo oleju, dlatego automat na zimnym nie wrzucił 6stego biegu. Jak się zagrzał - wrzucał normalnie. Jechałem spokojnie w trasie (do 3000 RPM na 6stce). Gdy na obwodnicy było już pusto (niedziela rano), dałem gazu, jechałem z prędkością około 200 - 240 km/h, 4000-5000 RPM, przez jakieś 10- 15 minut. Skrzynia nie miała smarowania, zatarła się. Koniec.
Teraz moje pytania, na które nie znam odpowiedzi:
1. Olej w skrzyni wymieniony przed wyjazdem do Monaco, a więc około ~8000km przebiegu temu. Nie ma wycieku oleju, mechanik mówi, że nie ściągał skrzyni, jechałem z Niemiec z prędkościami jeszcze większymi i przez dłuższy czas. Auto dojechało, nic się nie zepsuło. Później auto trafia do mechanika, w zasadzie 3 miesiące stania, zero tras, odbiór, pierwszy vmax i zatarcie. W czasie tych 3 miesięcy zrobiłem może 1000 km i tylko po mieście. Dlaczego nie zatarła się podczas powrotu z Niemiec?
2. Mam inne przełożenie dyfra niż LS430, różnica niewielka, dajmy na to przy 200 km.h LS430 na 6stce ma około 3800 RPM, a u mnie 4000 RPM. Większe obroty, większa temperatura oleju w skrzyni, ale czy to ma aż takie znaczenie? Zatarła by się w drodze z niemiec...
3. Czy olej mógł stracić właściwości przez ~8000 km? 7000 to trasa, 1000 km to miasto, skrzyni nie przegrzałem, a wiem jak to się robi w moim IS i jakie są tego objawy.
Dziwne to i to bardzo. Czy ktoś wie jak dojść co się stało, gdy zdejmiemy skrzynię?
Po raz TRZECI zatarła się skrzynia biegów. 2 razy nie z winy użytkownika, a z powodu wycieku oleju (auto przejechał wtedy od swapa mniej niż 1000km). Niestety trzeci raz stało się to w tych samych okolicznościach i zaczynam się martwić, że robię coś źle.
Zatem jak to było? Ano jak już pisałem - za każdym razem tak samo - najpierw na zimnym silniku, coś nie tak było z wrzucaniem biegów - a to sprzęgło jak by się ślizgało (jak w manualu), a to 6stki nie wrzucało od razu. Idąc dalej - rozpędziłem się do prędkości maksymalnej, wrzuciło na N i już wiedziałem, że jest "pozamiatane". Jak dla mnie na 100% wina oleju, jego braku, lub zużycia oleju. Moja teoria, którą ktoś mądrzejszy może potwierdzić, lub zaprzeczyć jest taka:
- w skrzyni nie było wystarczająco dużo oleju, dlatego automat na zimnym nie wrzucił 6stego biegu. Jak się zagrzał - wrzucał normalnie. Jechałem spokojnie w trasie (do 3000 RPM na 6stce). Gdy na obwodnicy było już pusto (niedziela rano), dałem gazu, jechałem z prędkością około 200 - 240 km/h, 4000-5000 RPM, przez jakieś 10- 15 minut. Skrzynia nie miała smarowania, zatarła się. Koniec.
Teraz moje pytania, na które nie znam odpowiedzi:
1. Olej w skrzyni wymieniony przed wyjazdem do Monaco, a więc około ~8000km przebiegu temu. Nie ma wycieku oleju, mechanik mówi, że nie ściągał skrzyni, jechałem z Niemiec z prędkościami jeszcze większymi i przez dłuższy czas. Auto dojechało, nic się nie zepsuło. Później auto trafia do mechanika, w zasadzie 3 miesiące stania, zero tras, odbiór, pierwszy vmax i zatarcie. W czasie tych 3 miesięcy zrobiłem może 1000 km i tylko po mieście. Dlaczego nie zatarła się podczas powrotu z Niemiec?
2. Mam inne przełożenie dyfra niż LS430, różnica niewielka, dajmy na to przy 200 km.h LS430 na 6stce ma około 3800 RPM, a u mnie 4000 RPM. Większe obroty, większa temperatura oleju w skrzyni, ale czy to ma aż takie znaczenie? Zatarła by się w drodze z niemiec...
3. Czy olej mógł stracić właściwości przez ~8000 km? 7000 to trasa, 1000 km to miasto, skrzyni nie przegrzałem, a wiem jak to się robi w moim IS i jakie są tego objawy.
Dziwne to i to bardzo. Czy ktoś wie jak dojść co się stało, gdy zdejmiemy skrzynię?
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
-
- Lex Master
- Posty: 2512
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
A czy sprawdzane było chłodzenie albo sam obieg oleju? Znasz objawy przegrzania tylko czy zawsze muszą być takie same? Masz zegar temp.oleju?
No i czy poprzednim razem po akcji były rozbierane skrzynki?
Dla mnie jest to dziwny temat tym bardziej że zestaw silnik i skrzynia jest seryjny. A sama skrzynia działa na własnym obiegu oleju. Tylko pozostaje kwestia chłodzenia.
No i czy poprzednim razem po akcji były rozbierane skrzynki?
Dla mnie jest to dziwny temat tym bardziej że zestaw silnik i skrzynia jest seryjny. A sama skrzynia działa na własnym obiegu oleju. Tylko pozostaje kwestia chłodzenia.
-
- Lex user
- Posty: 136
- Rejestracja: 8 sty 2015, o 23:48
- Model Lexusa: IS430
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Witam po dłuuuuuuugiej przerwie.
Co się dzieje z moim IS430? Ehhhh, długa historia, która mam nadzieję się wkrótce skończy...
W skrócie:
Na samochód miałem focha aż do kwietnia 2019 roku. Stał w garażu pod kocykiem i czekał aż mi przejdzie. Bardziej chodziło mi o to, że nie miałem już ochoty przechodzić kolejnych przygód z mechanikami. Z tego powodu postanowiłem oddać go do jednego z najbardziej znanych "youtubowych" warsztatów. Stoi tam już 3,5 miesiąca, ze względu na trwającą dalej sprawę nie będę pisał co i jak się zadziało.
Tyle co mogę napisać, to to, że skrzynia padła nie z przegrzania od top speed, a od upalania Akcje pt. jedynka do odcinki i ręczne zapięcie dwójki z gazem w podłodze to była jej codzienność. Założona była używka, o niewiadomym przebiegu. Ja ją traktowałem tak jak traktowałem i dobrze, że chociaż te 50 000 km wytrzymała Teraz jest ponoć zregenrowana i jest jak nowa. Dołożone zostały też chłodnice oleju do skrzyni biegów i silnika... Gdy auto wróci będzie dalej moim codzienniakiem.
Jeżdżę na co dzień SUVem co ma całe 1,6 120KM pod maską i odliczam każdy dzień do powrotu IS'a!
PS. Dostałem niedawno wiadomość na PRIV, że ktoś zabiera się za zrobienie podobnego projektu! Przyznać się, kto to?!
Co się dzieje z moim IS430? Ehhhh, długa historia, która mam nadzieję się wkrótce skończy...
W skrócie:
Na samochód miałem focha aż do kwietnia 2019 roku. Stał w garażu pod kocykiem i czekał aż mi przejdzie. Bardziej chodziło mi o to, że nie miałem już ochoty przechodzić kolejnych przygód z mechanikami. Z tego powodu postanowiłem oddać go do jednego z najbardziej znanych "youtubowych" warsztatów. Stoi tam już 3,5 miesiąca, ze względu na trwającą dalej sprawę nie będę pisał co i jak się zadziało.
Tyle co mogę napisać, to to, że skrzynia padła nie z przegrzania od top speed, a od upalania Akcje pt. jedynka do odcinki i ręczne zapięcie dwójki z gazem w podłodze to była jej codzienność. Założona była używka, o niewiadomym przebiegu. Ja ją traktowałem tak jak traktowałem i dobrze, że chociaż te 50 000 km wytrzymała Teraz jest ponoć zregenrowana i jest jak nowa. Dołożone zostały też chłodnice oleju do skrzyni biegów i silnika... Gdy auto wróci będzie dalej moim codzienniakiem.
Jeżdżę na co dzień SUVem co ma całe 1,6 120KM pod maską i odliczam każdy dzień do powrotu IS'a!
PS. Dostałem niedawno wiadomość na PRIV, że ktoś zabiera się za zrobienie podobnego projektu! Przyznać się, kto to?!
Ostatnio zmieniony 30 lip 2019, o 14:11 przez Ronald, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Nie prościej byłoby swap na manual zrobić?
-
- Lex Master
- Posty: 2512
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Zabieram się ale na manualu więc pewnie nie chodziło o mnieowczar pisze:Dostałem niedawno wiadomość na PRIV, że ktoś zabiera się za zrobienie podobnego projektu! Przyznać się, kto to?!
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
ledziu, obejście ECU obcykane?
Na FB Yury Baranov robi ciekawe projekty z 3UZ.
Na FB Yury Baranov robi ciekawe projekty z 3UZ.
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posty: 1778
- Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Imo do upalania lepiej zapodać starsze auto z mocnym silnikiem, ale fabryczne. Pewnie by Cię taniej to wszystko wyniosło, niż ciągłe naprawianie ISa.Ronald pisze:Witam po dłuuuuuuugiej przerwie.
Co się dzieje z moim IS430? Ehhhh, długa historia, która mam nadzieję się wkrótce skończy...
W skrócie:
Na samochód miałem focha aż do kwietnia 2019 roku. Stał w garażu pod kocykiem i czekał aż mi przejdzie. Bardziej chodziło mi o to, że nie miałem już ochoty przechodzić kolejnych przygód z mechanikami. Z tego powodu postanowiłem oddać go do jednego z najbardziej znanych "youtubowych" warsztatów. Stoi tam już 3,5 miesiąca, ze względu na trwającą dalej sprawę nie będę pisał co i jak się zadziało. Powiem tylko, że auto dalej tam stoi nienaprawione, a z właścicielami ciężko się dogadać - te słowa zdecydowanie nie oddają sytuacji faktycznej
Tyle co mogę napisać, to to, że skrzynia padła nie z przegrzania od top speed, a od upalania Akcje pt. jedynka do odcinki i ręczne zapięcie dwójki z gazem w podłodze to była jej codzienność. Założona była używka, o niewiadomym przebiegu. Ja ją traktowałem tak jak traktowałem i dobrze, że chociaż te 50 000 km wytrzymała Teraz jest ponoć zregenrowana i jest jak nowa, choć czy tak jest to nie wiadomo, no cóż... Ponoć dołożone zostały też chłodnice oleju do skrzyni biegów i silnika... Gdy auto wróci będzie dalej moim codzienniakiem i bedzie oczywiście traktowane zgodnie z przeznaczeniem, czas pokaże ile wytrzyma regenerowana skrzynia 6stka od LS430 z chłodnicą oleju w trybie "na pełnej kurwie".
Jeżdżę na co dzień SUVem co ma całe 1,6 120KM pod maską i odliczam każdy dzień do powrotu IS'a!
PS. Dostałem niedawno wiadomość na PRIV, że ktoś zabiera się za zrobienie podobnego projektu! Przyznać się, kto to?!
U mnie turbo stuknęło już 50 tys przebiegu i żyje to właśnie dlatego, że nie upalam. Jeżdżę dynamicznie, ale gumy to ja u siebie jeszcze nie spaliłem (7 lat)
Pzdr
-
- Lex Master
- Posty: 2512
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
To napisz jakie auto da charakterystykę 3uz, będzie starsze i tańszeDawid0ss pisze: Imo do upalania lepiej zapodać starsze auto z mocnym silnikiem, ale fabryczne. Pewnie by Cię taniej to wszystko wyniosło, niż ciągłe naprawianie ISa.
Nie obraż się ale jak w swoim temacie pimpowałeś k.garage który notabene Michallw zjebał temat na maxa to pomyślałem dokładnie o tym samym co napisałeś teraz ...Dawid0ss pisze:U mnie turbo stuknęło już 50 tys przebiegu i żyje to właśnie dlatego, że nie upalam. Jeżdżę dynamicznie, ale gumy to ja u siebie jeszcze nie spaliłem (7 lat)
czyli projekt udany ale nie latany
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posty: 1778
- Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
U Michała był problem ze strojeniem AT. Temat MT mają obcykany. Jeździ tego już naprawdę dużo.ledziu pisze:Nie obraż się ale jak w swoim temacie pimpowałeś k.garage który notabene Michallw zjebał temat na maxa to pomyślałem dokładnie o tym samym co napisałeś teraz ...
czyli projekt udany ale nie latany
p.s. Za bardzo lubię swoje auto, aby je pałować
Pzdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości