rozjechane mapy lpg

Problemy oraz informacje na temat użytkowania instalacji LPG
Post Reply
User avatar
luki90
Lex Driver
Posts: 309
Joined: 10 Apr 2015, o 21:23
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

rozjechane mapy lpg

Post by luki90 »

Hej, pytanie do forumowych specjalistów od lpg.
Wiem ze nie macie szklanych kul żeby mi przepowiedzieć co to może być ale może mnie nakierujecie.
Mam rozjazd na lpg miedzy bankami, na pb jest równiutko. B1 rano jest bogaty i to na maks -20 constans. Jak silnik sie rozgrzeje to wraca do prawie normy, ale to tez nie zupełnie ponieważ B1 zubożyłem w korektach, wieć jak bym wrocił do normalnych ustawień byłoby też bogato ale już nie na -20.

Filtry nowe, wtryski baracudy, reduktor KME silver. I do niedawna wszystko było dobrze i stało się to z dnia na dzień.

Moje pytania:
Jak sprawdzić który wtrysk leje.
Czy sonda lamda mogła by w ten sposób przekłamywać ?
Czy nieszczelności przy wkrętkach mogą dawać takie objawy ?
Co może dawać takie objawy?
www.facebook.com/kolorowakoszulka
klinikalpg.pl
Lex user
Posts: 212
Joined: 28 May 2017, o 00:00
Model Lexusa: LS400 UCF20
Skąd:: DC|
Contact:

Re: rozjechane mapy lpg

Post by klinikalpg.pl »

luki90 wrote: Filtry nowe, wtryski baracudy, reduktor KME silver. I do niedawna wszystko było dobrze i stało się to z dnia na dzień.

Moje pytania:
Jak sprawdzić który wtrysk leje.
Czy sonda lamda mogła by w ten sposób przekłamywać ?
Czy nieszczelności przy wkrętkach mogą dawać takie objawy ?
Co może dawać takie objawy?
1/ Sterownik ? 2/ Przebieg auta, przebieg instalacji (wtryskiwaczy!) ?

- wyłączając w programie gazowym pojedynczo wtryskiwacze i obserwując sondę / korekty
- trudno wykluczyć, ale trzeba by poobserwowac zachowanie sond
- raczej nie - przy "lewiźnie" dolewałoby paliwa
- zaklejone wtryskiwacze, nie domykają się i na zimno leją a po rozgrzaniu robi się lepiej.

Ale...
Baraki rzadko to robią, rzadko dzieje się tak za dnia na dzień (choc jest pytanie o jakość obserwacji - kiedy zaczynamy zauważac coś co narasta stopniowo).

Ponowienie pytania o przebieg wtryskiwaczy oraz dodatkowo o jakość / częstotliwość wymiany filtrów.
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: rozjechane mapy lpg

Post by gmiter »

Może wina leży w samym ułożeniu wtryskiwaczy i montażu - czy wtryski są zasilane z obu stron bo może przy większym wydatku gdzieś brakuje LPG.

Druga sprawa to ciśnienie LPG - jeżeli masz bardzo niskie ustawione nominalnie reduktorze to na zimnym silniku może wariować i centralka LPG w sterowaniu wtryskiem jak i rozchodzenie się gazu po przewodach.

Ogólnie tu może być kilka problemów - pokaż zdjecie montażu jak to wygląda.
User avatar
luki90
Lex Driver
Posts: 309
Joined: 10 Apr 2015, o 21:23
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: rozjechane mapy lpg

Post by luki90 »

Stag b box, przebieg silnika 130Kkm, przebieg osprzętu silnika gdzieś ze 270Kkmm,(wymieniany silnik), przebieg instalacji nie wiem gdzieś ze 35Kkm

Wyłączałem wtryskiwacze i korekty się dziwnie zachowywały, po wyłączeniu w b1 jednego wtryskiwacza, kolejne dwa wtryskiwacze narastały do +15 po czym jakby się resetowały do 0.
Czyli bardziej pasuje na zaklejone wtryski, choć mówisz że rzadko to się zdarza na barakach. Można je jakoś przeczyścić ?
Filtry wymieniam co rok, ostatnio były wymieniane lipiec/ sierpień. Jakie to nie wiem, ale nie najgorsze, dodatkowo w jakiejś czarnej otulinie.

mogę jakiś film nakręcić jak to mogło by pomoc :)
www.facebook.com/kolorowakoszulka
User avatar
luki90
Lex Driver
Posts: 309
Joined: 10 Apr 2015, o 21:23
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: rozjechane mapy lpg

Post by luki90 »

gmiter wrote:Może wina leży w samym ułożeniu wtryskiwaczy i montażu - czy wtryski są zasilane z obu stron bo może przy większym wydatku gdzieś brakuje LPG.

Druga sprawa to ciśnienie LPG - jeżeli masz bardzo niskie ustawione nominalnie reduktorze to na zimnym silniku może wariować i centralka LPG w sterowaniu wtryskiem jak i rozchodzenie się gazu po przewodach.

Ogólnie tu może być kilka problemów - pokaż zdjecie montażu jak to wygląda.
Przez większość czasu było dobrze jak korekty uciekały w jakąś stronę to razem.
miałem tak przy 1.3 bara i mam tak przy 1 barze.
Może gdzieś mam jakieś zdjęcia ale montaż jest poprawny wtryski bliziutko kolektora, nie pamiętam jak są zasilane same wtryskiwacze ale jakby z jednego albo dwóch na każdy bank przewód który leci z reduktora.
www.facebook.com/kolorowakoszulka
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: rozjechane mapy lpg

Post by gmiter »

luki90 wrote:Stag b box, przebieg silnika 130Kkm, przebieg osprzętu silnika gdzieś ze 270Kkmm,(wymieniany silnik), przebieg instalacji nie wiem gdzieś ze 35Kkm

Wyłączałem wtryskiwacze i korekty się dziwnie zachowywały, po wyłączeniu w b1 jednego wtryskiwacza, kolejne dwa wtryskiwacze narastały do +15 po czym jakby się resetowały do 0.
Czyli bardziej pasuje na zaklejone wtryski, choć mówisz że rzadko to się zdarza na barakach. Można je jakoś przeczyścić ?
Filtry wymieniam co rok, ostatnio były wymieniane lipiec/ sierpień. Jakie to nie wiem, ale nie najgorsze, dodatkowo w jakiejś czarnej otulinie.

mogę jakiś film nakręcić jak to mogło by pomoc :)
Barakudy można czyścić. Ja podłączam je do generatora impulsów i w kierunku odwrotnym do przepływu płuczę pod niewielkim ciśnieniem.
User avatar
luki90
Lex Driver
Posts: 309
Joined: 10 Apr 2015, o 21:23
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: rozjechane mapy lpg

Post by luki90 »

Sam robiłeś to urządzenie czy kupiłeś ?
www.facebook.com/kolorowakoszulka
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: rozjechane mapy lpg

Post by gmiter »

Sam zrobiłem z Arduino i przekaźników :)
Post Reply

Return to “Problemy techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest