przy kazji wymienialismy rowniez gumowy o-ring na aparacie zaplonowym. pierwsza rzecza od ktorej zaczelismy bylo zdemontowanie gornej pokrywy rozrzadu i ukladu dolotowego

potrzebny jest klucz nr 10 ,srubokret krzyzakowy oraz klucz imbusowy 6.
nastepnie ustawilem rozrzad na znakach aby zaznaczyc sobie polozenie aparatu zaplonowego (palec na pierwszym cylindrze).ulatwia to poprawny montaz po wymianie gumowego o-ringu.rozrzad ustawiamy krecac kolem pasowym- klucz 21 lub 22(pamiec zawodzi). aparat przykrecony jest jedna nakretka-klucz 12.najpierw odkrecamy kopulke aparatu-3 srobki na srobokret krzyzakowy i zaznaczamy sobie polozenie palca.

nastepnym krokiem jest demontaz przepustnicy z czescia kolektora ssacego.od lewej nstrony odpinamy kostki od sond lambda i odkrecamy blache mocujaca przepustnice do glowicy-4 nakretki,klucz 12.odpinamy wszystkie kostki elektryczne na przepustnicy,demontujemy linki gazu-3 sztuki oraz niektore przewody podcisnieniowe.
z prawej strony odkrecamy 4 sroby i dwie nakretki laczace dwie czesci kolektora ssacego.

od strony sciany grodziowej odkrecamy zawor recyrkulacji spalin(egr) od kolektora ssacego- dwie nakretki klucz 12 i dwie szpilki torx zewnetrzny 6
gdy calosc jest juz luzna ,odpinamy dwa przewody wodne wchodzace do kolektora i wyjmujemy cala przepustnice



odkrecamy mala oslonke z tylu glowicy-4 sroby ,klucz imbusowy 6 i wyjmujemy przewody zaplonowe

przy okazji mozna wykrecic swiece i sprawdzic ich stan.
teraz mozemy odkrecic kapy zaworowe.odkrecamy sroby i nakretki kluczem 10.

czyscimy dokladnie przylge na glowicy i rowki w kapie zaworowej w ktore wchodzi uszczelka

po dokladnym wyczyszczeniu zakladamy na pokrywy nowe uszczelki i montujemy kapy na glowice.ja dodatkowo stosuje uszczelniacz firmy loctite.
calosc skladamy w odwrotnej kolejnosci jak przy demontazu.

the end
nasz glowny mechanik


obowiazkowa fotka po pracy

