carinus pisze:Trochę się kolego naczytałeś o bajerach instalacji a zapomniałeś doczytać czy istnieje instalacja dedykowana do naszego lexa i jaka jest cena tego bajeru.Nie wszystko co podałeś jest zgodne z tym co dostaniesz,resztę musisz sobie dokompletować w firmie tuningowej.Wtryski gazowe są sterowane bezpośrednio z ECU auta i wtryskują ciekły gaz,który chłodzi ładunek mieszanki i tym samym zwiększa ilość tlenu w objętości porcji ładunku.Spalanie jest porównywalne,osiągi również jak IV gen.Dopiero modyfikacje silnika pozwalają wydobyc dodatkowe mozliwości jakie daje wtrysk fazy ciekłej.Musisz patrzeć na kaloryczność paliwa gazowego i porównać to do kaloryczności benzyny a zrozumiesz że nie można uzyskać tego samego zużycia gazu i benzyny.Nie dajmy się nabijac w butelkę i dlatego trzeba czytac między wierszami,po drugie brak wiedzy szkodzi.
V generacja instalacji LPG – instalacja wtrysku sekwencyjnego gazu w fazie ciekłej.
Witam carinus, nie bede sie z toba sprzeczal ale moja wiedza opiera sie na tym co przeczytam. odnosnie czy instalka jest dedykowana do naszych leksow to napewno tak bo to co mamy pod maska to construkcja wolno saca wiec taka instalka to zaden problem. Ponizej przeczytaj to co ja czytalem o instalce piatej generacji. Milego czytania i czekam na kontre.
Instalacje piątej generacji wyznaczają zupełnie nowy standard w dziedzinie LPG. Największa różnica w stosunku do poprzednich generacji to sposób dostarczania gazu do zaworów ssących silnika – w instalacji V generacji gaz wtryskiwany jest w postaci ciekłej a nie lotnej. Technologia ta w Polsce dostępna jest w Polsce od niedawna i niestety jest stosunkowo droga – koszt instalacji V generacji to około 4500 – 6000 zł. Wiodącym Producentem systemu LPI jest holenderska firma Vialle
W instalacji LPG V generacji gaz tłoczony jest ze zbiornika pompą, która zapewnia ciśnienie rzędu 10 – 12 bar. To kolejny wyróżnik w stosunku do innych instalacji – w poprzednich generacjach LPG gaz przemieszcza się ze zbiornika do reduktora pod ciśnieniem własnym, panującym w zbiorniku – to może powodować, że w zimie, przy niskich temperaturach ciśnienie bywa tak małe, że gaz nie dochodzi do silnika. Instalacja V generacji rozwiązuje ten problem.
Kolejna różnica w stosunku do poprzednich generacji to brak parownika – nie ma konieczności stosowania urządzenia, w którym w innych instalacjach gaz w postaci cieczy zmienia się w gaz, ponieważ, jak zostało napisane na początku, gaz trafia do silnika w postaci ciekłej.
Jak zatem działa instalacja gazowa V generacji? Tłoczona pompą mieszanka propan-butan (czyli LPG) w stanie ciekłym płynie przewodami do regulatora ciśnienia, skąd trafia do wtryskiwaczy w kolektorze dolotowym.
Wtryskiwacze wykorzystują do działania, po przetworzeniu, sygnały pochodzące z wtryskiwaczy benzynowych, co zapewnia pracę w takich samych sekwencjach. Gaz wtryskiwany jest do cylindrów w fazie ciekłej. Niewykorzystana ilość powraca przewodem powrotnym do zbiornika, tak jak w przypadku benzyny.