IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu biegów

Post Reply
medyss
Lex Driver
Posts: 496
Joined: 17 Nov 2013, o 17:11
Model Lexusa: IS 200 Classic
Skąd:: mazowsze
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by medyss »

ja jestem ciekaw czy od e46 nie podpasuje się którejś skrzyni. Przełożenie da radę wyregulować dyfrem w razie jakiegoś przypadku.
User avatar
michalllw
Lex Master
Posts: 1512
Joined: 2 Jan 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by michalllw »

Adaptacja skrzyni z innego modelu to jakieś 5k minimum, przecież z tym można żyć :biggrin2:
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
User avatar
k0zz
Lex user
Posts: 257
Joined: 28 Apr 2013, o 08:26
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Mazowieckie
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by k0zz »

No można, ale co to za życie :biggrin2:

Mam ofertę kupna skrzyni biegów po pełnej regeneracji, nawet świeci się jak nowa - 1500 PLN.
Wymienione wszystkie łożyska, synchronizatory i uszczelki. Jedak w świetle tego co napisał Jes, nie chce mi się wierzyć w tą pełną regenerację.
Last edited by k0zz on 12 Jan 2016, o 20:42, edited 2 times in total.
jes
Lex user
Posts: 124
Joined: 30 Oct 2010, o 20:44
Model Lexusa: GS 450H
Skąd:: Skoczów
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by jes »

1500 za zregenerowaną skrzynie? To jakiś żart chyba.... ile kosztowała skrzynia a ile części i co jest wstawione zamiast feralnego łożyska.
Dla mnie ta cena jest absurdalna, patrzyłem na kwity - w moim przypadku łożyska kosztowały 1260PLN!
Mam jeszcze taki pomysł, żeby w miejsce łożyska wstawić tulejkę ze spieku, czyli zrobić łożysko ślizgowe. Jedynym problemem jest smarowanie, ponieważ oś jest powyżej poziomu oleju i dodatkowo wał kreci się dość szybko. Obciążenia promieniowe spokojnie wytrzyma. Jak latem będę miał trochę czasu - tak z 10dni, spróbuję coś takiego zrobić.
Mam jeszcze skrzynię od Rikiego, co prawda zdemontowałem koło 6go biegu ale to nie problem :laugh1:
User avatar
k0zz
Lex user
Posts: 257
Joined: 28 Apr 2013, o 08:26
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Mazowieckie
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by k0zz »

Jak w ogóle wygląda swap z manuala na automat ?
Jaki to koszt uwzględniając, że sam do tego ręki nie przyłożę ? Po takim swapie chyba nie powinno być chyba problemów ?
tomlex
Lex user
Posts: 72
Joined: 13 Jan 2015, o 22:00
Model Lexusa: is
Skąd:: wołomin
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by tomlex »

a czy standardową wadą tych skrzyń jest luz tzn zazwyczaj na niskich biegach po odpuszczeniu gazu i czasami przy wciskaniu sprzęgła jadąc na jedynce występuje mocne szarpnięcie i stuk?
User avatar
michalllw
Lex Master
Posts: 1512
Joined: 2 Jan 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by michalllw »

k0zz wrote:Jak w ogóle wygląda swap z manuala na automat ?
Jaki to koszt uwzględniając, że sam do tego ręki nie przyłożę ? Po takim swapie chyba nie powinno być chyba problemów ?
Przepis to :biggrin2: : automat, komp silnika od automata ( chodzi o immo), stacyjka, kluczyki, wkładki zamka i nie wiem jak z dyfrem a o ceny dowiedz się Rikiego :ok:
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by Dawid0ss »

tomlex wrote:a czy standardową wadą tych skrzyń jest luz tzn zazwyczaj na niskich biegach po odpuszczeniu gazu i czasami przy wciskaniu sprzęgła jadąc na jedynce występuje mocne szarpnięcie i stuk?
Koło dwumasowe daje o sobie zna.
User avatar
Pepe_GD
Lex user
Posts: 244
Joined: 15 Oct 2014, o 21:37
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Gdańsk
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by Pepe_GD »

michalllw wrote:A skrzynia z RX8 ? Ponoć jest taka sama jak w is200, może ulepszyli ją jakoś...
Skrzynia w RX8 wychodziła 5 i 6 biegowa. Ludzie z klubu RX8 też się skarżą na te skrzynki, na huczenie jak i problemy z synchro. Także kombinowanie z tymi skrzynkami większego sensu nie ma. Za to bardzo chwalą do tych skrzynek w PL jak i ludzie zza oceanu olej Red Line MT-90 oraz Red Line 75W90. Jeden gość poleca nawet je wymieszać w proporcji 2:1. Według manuala do naszej skrzyni powinniśmy wlewać olej klasy GL-3, tylko gdzie go dostać? Odnośnie GL-5 w necie krążą opinie, że GL-5 zawiera dużo dodatków uszlachetniających powodujących korozję chemiczną synchronizatorów... potwierdzi ktoś te info? :scratch:

U siebie będę zmieniał niedługo olej i teraz się zastanawiam czy lać ori toyoty czy może ten wynalazek zza oceanu, który tani nie jest. Można go dostać na: http://motorsport.2brally.pl/pl/paliwa- ... we-redline lub http://www.topendpower.pl/c/pl/19_22/1/ ... niowe.html

Znalazłem jeszcze taki test olei:
Image

Ideally a good quality gear oil will be in the gray area before and after the test. Lucas 75/90 Synthetic, at 22.35 cSt, and Royal Purple Max-Gear 75W-90, at 19.32 cSt, both exceed the maximum 18.49 cSt initial viscosity (red), failing the SAE J306 requirements for SAE 90 gear lubricants. All other gear lubricants were within the required high-temperature viscosity range prior to the KRL Shear Stability Test.

Viscosity measurements following the KRL Shear Stability Test revealed that seven gear lubes sheared down below the minimum viscosity requirements (orange), failing the shear stability requirements of the SAE J306. The two gear lubes with the largest viscosity loss, as reflected in the following graph, were Royal Purple, losing 40.6% of its viscosity, and Torco SGO Synthetic, losing 35.2% of its viscosity. Royal Purple was the only gear lube to fail both the initial viscosity requirements
and the shear stability requirements. It started out too thick and ended up too thin.


Info z tematu: http://www.rx8club.com/series-i-tech-ga ... 398/page2/

Z którego również można wyczytać sporo info, m.in.skrzynie zalane olejem GL4 sprawują się o wiele lepiej niż zalane GL5, w których zdarzało się m.in. zgrzytanie i problem z wbiciem biegów jak i dostające po dupie synchro a zmiana na GL4 poprawiła znacząco prace skrzyni.
User avatar
luki90
Lex Driver
Posts: 309
Joined: 10 Apr 2015, o 21:23
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Contact:

Re: IS200 Manualna skrzynia biegów - opór przy wrzucaniu bie

Post by luki90 »

A może by tak zarzucić oem toyoty plus coś pasującego z gammy Archoil ? http://archoil.pl/products/ Próbował ktoś AR ?

Wrzuciłem AR9100 do Oleju silnikowego i naprawde jest poprawa i nie jest to efekt placebo :biggrin2:
www.facebook.com/kolorowakoszulka
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest