IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
ledziu
Lex Master
Posts: 2580
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by ledziu »

Panowie porównanie automat vs manual jest kwestią gustu i przeznaczenia auta...
Automatem zrobiłem około 50tyś.km. nie jest to dużo ale zawsze można coś stwierdzić :biggrin2:

Na tą chwilę uwielbiam manual ale już częściej myślę że do spokojnej jazdy zacznę tolerować automat a do szybkiej jazdy/truszku zwariowanej :biggrin2: zostanie manual.

Ogólnie 3uz i pozostawienie ori automatu upraszcza swap-a :klucz:
User avatar
KamKraw
Lex user
Posts: 81
Joined: 21 Jan 2014, o 13:40
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by KamKraw »

Panowie przestańcie kombinować, pakujcie pod maski V12 i w drogę :zryw:
https://www.youtube.com/watch?v=6bg2p8dK3jY
vincenty
Nowy lex user
Posts: 6
Joined: 5 Sep 2015, o 14:38
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Grudziądz
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by vincenty »

Stwierdziłem, że IS200 i swap to nie jest zabawa dla kogoś kto traktuje Lexa jako auto do jazdy na co dzień. Teoretycznie wiadomo co i jak zrobić, ale szperając w internecie widziałem, że nie jedna osoba miała różne nieprzewidziane problemy. Ja niestety nie mogę sobie pozwolić na zostanie bez auta na parę dni, a co dopiero tydzień albo dłużej. Tym bardziej, że nie mam nikogo zaufanego kto podjąłby się takiego zadania. No i jednak seria jest mało awaryjna, a po swapie może być różnie...

Ostatecznie kupiłem IS300 w automacie i powoli przymierzam się do konwersji na manuala.
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by Dawid0ss »

KamKraw wrote:Panowie przestańcie kombinować, pakujcie pod maski V12 i w drogę :zryw:
https://www.youtube.com/watch?v=6bg2p8dK3jY
Super sprawa :-D A wracając na ziemię, z taką mocą pod maską IS200 byłoby już ciężko dynamicznie ruszyć z miejsca bez dociążenia tyłu. Są opinie, że IS200 to ciężkie auto, a ja się z nią nie zgodzę. U siebie mam 300 Nm i są naprawdę duże problemy z trakcją na niższych biegach.

Ze sprężarką można jeszcze stopniować doładowanie na każdym biegu, natomiast przy mocnym ssącym silniku już nie, więc wg mnie fajnie by to brzmiało, ale do jazdy już nie bardzo. No chyba, że komuś tylko zależy na poślizgu ;-)

Pzdr
User avatar
dead_beat
Lex Driver
Posts: 580
Joined: 20 Feb 2012, o 16:41
Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
Skąd:: WWL
Location: Starowola
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by dead_beat »

Dawid0ss wrote: [...]
Super sprawa :-D A wracając na ziemię, z taką mocą pod maską IS200 byłoby już ciężko dynamicznie ruszyć z miejsca bez dociążenia tyłu. Są opinie, że IS200 to ciężkie auto, a ja się z nią nie zgodzę. U siebie mam 300 Nm i są naprawdę duże problemy z trakcją na niższych biegach.

Ze sprężarką można jeszcze stopniować doładowanie na każdym biegu, natomiast przy mocnym ssącym silniku już nie, więc wg mnie fajnie by to brzmiało, ale do jazdy już nie bardzo. No chyba, że komuś tylko zależy na poślizgu ;-)

Pzdr
No to jest coś nie tak, bo np auta BMW mają ponad 500Nm w serii i żadnych problemów z trakcją. To są własnie zalety tuningu ;-)
taka ciekawostka, że BMW E60 waży tyle co IS300
ledziu wrote: Ogólnie 3uz i pozostawienie ori automatu upraszcza swap-a :klucz:
Dlatego też o tym myślę.
Plan na IS430, żeby mieć chociaż te prawie 300km w nie tak wielkim aucie jakim dla mnie jest GS.
alternatywą MOCNĄ jest płot C32, (płot = Mercedes, bo trzeba go przemalować co roku), ale auto seryjne, które ma jeździć i dysponuje 354km.
Jednak...
teraz jeżdżę śmiesznym Fiatem, ze śmieszną (opinie przed zakupem) skrzynią Salespeed (półautomat z łopatkami) i stwierdzam, że na miasto to dużo lepsze rozwiązanie niż automat IS300.
IS300 nie pozwalał na wiele manewrów...
bo trzeba było pamiętać, żeby przełączyć się najpierw na manual a później pamiętać o tym, że znów musisz się przełączyć, tu wcale o tym nie myślę.
Ogień i lecisz dalej.
Zastanawiam się co zrobić w przypadku skrzyni z GS430 mkII, żeby móc zmieniać biegi jak w tym Fiaciku.
Last edited by dead_beat on 12 Jan 2016, o 12:17, edited 1 time in total.
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by Dawid0ss »

dead_beat wrote:No to jest coś nie tak, bo np auta BMW mają ponad 500Nm w serii i żadnych problemów z trakcją. To są własnie zalety tuningu ;-)
Potrzebny dużo szerszy kapeć po prostu :-D
User avatar
dead_beat
Lex Driver
Posts: 580
Joined: 20 Feb 2012, o 16:41
Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
Skąd:: WWL
Location: Starowola
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by dead_beat »

Dawid0ss wrote:
dead_beat wrote:No to jest coś nie tak, bo np auta BMW mają ponad 500Nm w serii i żadnych problemów z trakcją. To są własnie zalety tuningu ;-)
Potrzebny dużo szerszy kapeć po prostu :-D
A wg mnie to kwestia zawieszenia(rozkład masy).
Prosty przykład, moim IS300 na gwincie jeździło się lepiej/bezpieczniej i dynamiczniej bez żadnych systemów niż innymi na serii czy amory + sprężyny żeby było niżej.

Kiedyś do IS200 założyłem kapcie 235 szerokości, latał bokiem nawet kiedy nie chciałem i wydaje mi się, że on był za lekki dla tych opon./zawieszenie
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by owczar »

Jaki rozkład masy ma IS w serii?
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by endrju1 »

is200 ma 52,8/47,2%, is300 podobnie.
choć na innej stronie podają 51/49 dla is200 i 52,5/47,5% dla is300
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post by Dawid0ss »

endrju1 wrote:is200 ma 52,8/47,2%, is300 podobnie.
choć na innej stronie podają 51/49 dla is200 i 52,5/47,5% dla is300
Książki jedno, realia drugie. W IS200 dupa jest lekka fest. Wystarczy, że posadzę kogoś z tyłu na kanapie i nagle klei aż miło ;-) Z jaką prędkością bym nie wchodził w zakręt, w tym aucie nigdy nie miałem problemów z podsterownością. Przy równej prędkości, bez przyśpieszania, to tył ma tendencje do uciekania, dlatego jakoś nie wierzę w ten podział 53/47. Chyba najwyższy czas mu puścić aku do bagażnika ;-)
Post Reply

Return to “Ogólne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests